Tunus seçimlerinde Türk damgası

Tunus’taki seçimde, ılımlı İslami bir parti olarak değerlendirilen En Nahda Partisi’nin seçim kampanyasında, AK Parti’nin de kampanyalarını düzenleyen Erol Olçak rol oynarken, Ennahda’nın karşıtı laik PDP’yi de seçimlere, CHP’ye yakınlığı ile bilinen Selim Oktar hazırladı.

Tunus seçimlerinde Türk damgası

Tunus’ta devrimin ardından yapılan ilk demokratik seçimleri, İslamcı söylemiyle ön plana çıkan Ennahda partisi kazandı. Raşit Gannuşi’nin liderliğindeki partinin seçim stratejileri ve kampanyasında AKP’nin kampanyalarını düzenleyen Erol Olçak da rol oynadı.

'ENNAHDA’YI GELECEĞE HAZIRLADIK'
Olçak, “Gönüllü hizmet verdim. Ennahda’yı geleceğe hazırladık” dedi. Ennahda’nın sosyal demokrat ve laik rakibi İlerici Demokrat Parti’yi (PDP) ise Türkiye’nin bir başka tanınmış siyasi kampanyacısı Selim Oktar seçimlere hazırladı.

Tunus’ta pazar günü yapılan ilk demokratik seçimlerde yaşanan rekor katılım nedeniyle oy pusulalarının tasnifi ve sonucun açıklanması bugüne bırakılırken, gayri resmi sonuçlara göre Ennahda oyların yüzde 35-40’ını alarak birinci oldu.

Başbakan Tayyip Erdoğan ve AKP’yi kendilerine ‘model’ aldıklarını açıklayan Ennahda’nın seçim stratejisinin ve kampanyasının oluşturulmasında, AKP’ye seçim kazandıran kampanyaların arkasındaki isim olan Arter Reklam Ajansı sahibi Erol Olçak da rol aldı.

'TÜRKİYE’DEKİ GİBİ BİR DEMOKRASİ MODELİ İSTİYORLAR'
Tunus’taki çalışmalarını Cumhuriyet’e anlatan Olçak, Ennahda’nın Türkiye’dekine benzer bir demokrasi modeli istediğine inandığını belirtti. Olçak, partinin İslamcı kimliğinin laik kesimlerde yarattığı rahatsızlık konusunda şu değerlendirmeyi yaptı: “Onlar Tunus’un geleceğini çok iyi okuyorlar. Bizim yaptığımız da onları bu geleceğe hazırlamak oldu. O gelecekte İslam, demokrasi ve bizdekinden farklı bir laiklik olacak. Türkiye’deki gibi bir demokrasi modeli istiyorlar.”

Ennahda’nın geçmişteki radikal İslamcı söylemlerini anımsattığımızda Olçak, partinin devrik Bin Ali rejiminde yıllarca yasaklı tutulduğunu belirterek “Çok acı tecrübeler yaşamış bir parti. Gelenekleri var. Ama kesinlikle yenileşme göstereceklerine inanıyorum. Lideriyle, kurmaylarıyla ayrıntılı görüştük. Yanlış mesaj vermeme konusunda çok dikkatli ve özenliler. Asla radikalizme sapmayacaklardır” dedi.

Gannuşi ve ekibi de seçim kampanyaları boyunca laik kesimi ürkütmekten kaçınarak “ılımlı” mesajlar vermeye özen gösterdi. Sürekli demokrasi mesajı veren Gannuşi, sık sık özgürlüklere ve kadın haklarına dokunmayacakları yönünde açıklamalar yaptı.

RAKİBİN KAMPANYACISI TÜRK
Ennahda karşıtı olan laik partilerin önde gelenlerinden İlerici Demokrat Parti’yi (PDP) de seçimlere “Strateji Co.” şirketinin sahibi Selim Oktar hazırladı. Oktar’ın Olçak’tan en önemli farkı ise verdiği hizmet karşılığında ücret alması. Tunus’a gelişini Cumhuriyet’e aktaran Oktar, “Devrimden hemen sonra Tunuslular bizi bularak profesyonel destek istediler. Sadece PDP değil bazı sivil toplum kuruluşlarına da geçiş sürecinde destek verdik” dedi.

Seçimlerden Ennahda’nın birinci çıkması konusunda ise Oktar, “Yıllarca bastırılmış bir doğal sağ, muhafazakâr ve İslami değerlere tekabül eden bir doğal tabanları vardı. Onu sahada iyi kullandılar. Pek kampanya da yapmadılar. Biz ise sosyal demokrat ve laik kesim için birkaç parti ile rekabet etmek durumunda kaldık” dedi. Ennahda seçimleri kazanırken, PDP’nin beklendiği gibi ikinci sırada değil 4. sırada yer aldığı belirtiliyor.

Sayfa Yükleniyor...