Karne alan öğrencilerin velilerine tavsiyeler

Psikolog Özlem Binnaz Can, karne alan öğrenci velilerini uyararak, sömestr tatilinde karne notları düşük olan öğrenciyi cezalandırmanın ikinci dönem için de motivasyonunu yok edeceğini söyledi.

Karne alan öğrencilerin velilerine tavsiyeler

Gaziantep SEV Amerikan Hastanesi’nden Psikolog Özlem Binnaz Can, velilere kırık karne karşısında nasıl davranmaları gerektiğini anlattı ve sömestr tatilini nasıl verimli geçirebilecekleriyle ilgili önerilerde bulundu.

Zayıf  karneden dolayı çocuğu cezalandırma, kıyaslama ve yargılamanın problemleri çözmeyeceğini ifade eden Psikolog Can, bu yöntemlerin tam tersine işi zorlaştırdığını belirtti.

Çocuğun cezalandırılması, arkadaşlarıyla, kardeşleriyle kıyaslama gibi olumsuz tutumların hem çocukların özgüvenini zedelediğini hem de ikinci dönem için motivasyonlarını azalttığını belirten Can, şunları ifade etti:

"Çocuğun notları düşükse, zayıfsa ve beklenenin altındaysa; baş edemediği problemler var demektir. Bu bir işarettir ve geribildirimdir. Notları düşen ya da zayıf getiren çocuklarda  psikolojik problemlerin aranmasında fayda var. Çocuğu cezalandırmadan önce aile önce bundan emin olmalı. Problem nerdeyse tespit edilmesi,  problemlere yönelik çözüm yolları aranmalı, gerekirse bir psikologdan yardım  alınmalı.

Karne alan öğrencilerin velilerine tavsiyeler - 1 Psikolog Özlem Binnaz Can

"İYİ NOTLARI DA GÖRÜN"

Karnesi kırık gelen ya da notları düşük çocukların motivasyonunu artırmak için olumluluklar üzerinde durmamızda fayda var. Örneğin, “Sosyal derslerin iyi  gelmiş, ama sayısal derslerin düşük gelmiş. Bu dönem sosyal derslere iyi çalışmışsın, bu derslerin iyi geldiği için sen de sömestir tatilinde arkadaşlarınla sinemaya, tiyatroya gidebilirsin” gibi olumlu yaklaşımlar da bulunmak gerekir.

İki kardeş kıyaslamasında da yine olumluluklar üzerinde durmalısınız. "Kardeşin pekiyi getirmiş, sen iyi getirmişsin ama öğretmenin okuldaki arkadaşlarının seni çok sevdiğini, öğretmenlere ve arkadaşlarına karşı çok iyi olduğunu söyledi. Sen de sömestr tatilinde dinlenme ve gezme hakkına sahipsin" gibi ifadeler kullanmak daha yapıcı olacaktır.

"SÖMESTR TATİLİNDE ESKİ FOTOĞRAF ALBÜMLERİNİ ÇIKARTIN"

 Sömestr tatili bir mola gibi düşünülmeli ve çocukların kendilerini mutlu hissetmeleri sağlanmalı. Çocukların dinlenmeye de dışarıda enerjilerini atmaya da ihtiyaçları var. Aileler, çocuklarıyla konuşup sömestir tatilini nasıl değerlendirecekleri konusunda bir plan yapmalı.

Sömestr tatilinde çocuğa ‘ders çalış’ diye sürekli uyarılarda bulunursak, motivasyonunu azaltabiliriz. İkinci döneme isteksiz başlayabilir. Bu nedenle sömestr tatilinin ilk günlerinde çocukların derslere ara vermesi oldukça faydalı olacaktır.

"1 SAAT KİTAP, 1 SAAT ÖDEV..."

Ancak 2–3 gün sonra; derslerden uzaklaşmaması için günde 1 saat kitap okuma, ayrıca ödevleri varsa günde 1 saat de ödevlerine vakit ayırması gerektiği konusunda bilinçlendirmeliyiz.

Okul zamanında aynı saatte uyuyup uyanmaya alışan çocukların sömestir tatilinde uyku düzenleri bozulabilir. Sabahları erken kalkmak zorunda olmadıkları için geç yatabilirler. İkinci döneme başlarken adaptasyon sorunu yaşamamak için, çok geç yatmamak şartıyla istediği saat de yatabilir.

Çocuğun  kişiliğine ve zevkine uygun kitaplar seçebilirsiniz. Sonrasında seçtiğimiz kitaplar hakkında konuşup, paylaşmamız çocuğun okuma isteğini de arttıracaktır.

"BİLGİSAYAR UYARISI"

Çocukların bütün gün bilgisayar başında vakit geçirmeleri doğru değildir. Günde iki saatten fazla bilgisayar başında vakit geçirmemeleri gerekir.

Çocuklar için sinemaya gitmek oldukça haz vericidir. Çocuğunuzla gösterime girecek filmler hakkında konuşabilirsiniz. Gidilecek filmleri beraber seçip paylaşım zamanları yaratabilirsiniz.

Çocuğunuzla birlikte tiyatroya gidebilirsiniz. Bu sanat dalını çocuklarla paylaşabilirsiniz, çocukların gelişiminde bu sanat dalı oldukça faydalıdır. Çocuğu neden-sonuç ilişkisi kurmaya, düşünmeye, sorgulamaya, kaliteli zaman geçirmeye, en önemlisi yaşamla arasında köprü kurmasına yardımcı olur.
 
"MÜZE GEZİLERİ YAPIN"

Müze  gezileri yaptırabilirsiniz. İlkokul, ortaokul ve lise çağındaki öğrenciler; kültür sanat etkinliklerine katıldıklarında, hem eğleniyorlar, hem öğreniyorlar hem de güzel vakit geçiriyorlar.

Çocuğunuzun sevdiği, eğlendiği, başarılı olduğu etkinlikler varsa, ona yardımcı olun. Örneğin tenise, futbolla merak duyuyorsa, o alanların tarihi ve oyuncuları hakkında araştırma yapması konusunda yönlendirin.

"ALBÜMLERİ ÇIKARTIN"

Ata binmenin psikolojik ve fiziksel faydaları vardır. Çocuklar atı idare etmek için konsantre olur, stresleri  azalır, hayvan ve doğa sevgisi gelişir.

Çocuğunuzla birlikte, fotoğraf albümlerini çıkarıp, eski fotoğraflar üzerine sohbet edebilirsiniz. Sizinle ilgili farklı bilgiler edinmek onun için ilgi çekici olacaktır.

"KONSERE SERGİYE GİDİN"

Çocuğunuzun sevdiği sanatçılar, şarkıcılar varsa beraber konserlere gidebilirsiniz. Sevdiği bir sanatçıyı gördüğü zaman heyecanlanacak ve kendini mutlu hissedecektir.

Resim sergilerini ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca resimden hoşlanıyorsa, evdeyken istediği resimleri çizmesini isteyebilirsiniz.

"ARKADAŞLARIYLA BULUŞTURUN"

Çocuğunuzun yaşıtlarıyla birlikte vakit geçirmelerine zaman ve ortam yaratın. Arkadaşlarıyla vakit geçirmek den hem keyif alıyorlar hem de sosyal gelişimleri  artıyor.

Çocuğunuzla birlikte arkadaşlarının evlerini ziyaret ederek, küçük de olsa bir hediye alarak, hediyeleşme kültürünü gösterebiliriz.

"PUZZLE YAPIN BULMACA ÇÖZÜN"

Çocuklar da, ergenler de puzzle yapmayı çok seviyor. Bir çok puzzle yapılabilir. Puzzle oyunu, dikkat ve konsantrasyon güçlendirir.

Bulmaca çözmek de eğlendirici bir alternatif olacaktır. Hem eğlenecek hem de kendisini geliştirecektir."

Sayfa Yükleniyor...