NTV

YGS 2017 geçen yıllara göre nasıldı?

Eğitim

YGS'de bu yıl 277 bin 567 kişi 150, 340 bin 366 kişi ise 180 puan barajını geçemedi. 2017 YGS'de son 5 yılın en kötü matematik testi ortalaması gözlemlenirken, sınava girmeyen kişi sayısında da büyük artış oldu.

Üniversiteye girişin ilk basamağı sayılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ÖSYM tarafından gerçekleşti.

2 milyon 265 bin 902 adayın merakla beklediği sonuçlar açıklanırken, YGS’de bu yıl sınava girmeyen kişi sayısında büyük bir artış gözlendi.

2017 YGS GEÇEN YILLARA GÖRE NASILDI?

ÖSYM’nin her yıl YGS sonuçları ile birlikte yayınladığı sayısal bilgiler incelendiğinde dikkate değer değişimlerin olduğu gözlemledik. Tabi ki bir değerlendirme yaparken karşılaştırma yapmak gerekiyor. Bu nedenle ÖSYM’nin yayınladığı YGS sayısal bilgileri 2013 yılından bu yana toparlayarak son 5 yılın YGS sonuçları karşılaştırmasını yaptık.

BAŞVURU YAPTIĞI HALDE 102.949 KİŞİ SINAVA GİREMEDİ

2017 YGS’de başvuru yaptığı ve başvuru ücretini yatırdığı halde 102.949 kişi sınava girmedi.

2017 YGS’de belki de en öne çıkan değişim sınava başvurduğu ve başvuru ücretini yatırdığı halde sınava girmeyen kişi sayısındaki büyük artış. Geçen yıllarda sınava girmeyen kişi sayısında düzgün bir trend varken bu yıl bu sayı 102.949 kişiye yükseldi.

SINAVA GİRMEYEN KİŞİ SAYISINDAKİ ARTIŞ

Sınava girmeyen kişi sayısındaki artışın en büyük nedeni sınavsız geçişin kaldırılması olabilir.

Bilindiği üzere bu yıl öğrenci seçme ve yerleştirme sisteminde yapılan en büyük değişiklerden birisi sınavsız geçişin kaldırılmasıydı ve meslek lisesi öğrencilerinin tercihlerinde ek puan uygulamasının yapılacağının duyurulmasıydı. Meslek liselilerle yüz yüze görüşmelerimizde sınavsız geçişin kaldırılmasının ek puan bile uygulansa öğrenciler tarafından olumsuz karşılandığını biliyorduk. Sınava girmeyi düşünmeyen ve bir sonraki yıl tekrar hazırlanmak isteyen meslek lisesi öğrencilerin varlığı sınava girmeyen öğrenci sayısındaki artışın ana sebeplerinden olabilir.

Sınava girmeyen öğrenci sayısındaki artışa az da olsa etkisi olabilecek bir diğer sebep, 09:45 kuralı olduğu kesin. YGS sonrası birçok haber sitesinde ve sosyal medyada sınava geç kalan ve giremeyen öğrenciler olduğuna rastlamıştık.
Sınava girmeyen kişi sayısındaki bu artış tercih döneminde ön lisans programları kontenjanlarının doluluk oranlarına yansıyacaktır.

BU YIL 1.457 KİŞİNİN SINAVI GEÇERSİZ SAYILDI

YGS’deki bul öne çıkan sonuçlardan birisi de sınavı geçersiz sayılan aday sayısı. Bu artışın nedeni ÖSYM tarafından açıklanmasa da daha önceki yıllarda ki sebeplerine baktığımızda sınavlarının geçersiz sayılma nedenleri arasında adayların sınav kurallarına uyulmama, gizlilik ihlallerine uyulmama, başka birinin yerine sınava girmeleri, sınavda kopya çekmeye çalışmaları gibi sebepler geçerli sayılıyordu. YGS sonrası yine kopya çekerken yakalanan birçok aday ile ilgili yansımalara şahit olmuştuk.

37 BİN 26 KİŞİNİN PUANI HESAPLANAMADI

2017 YGS'de 37 bin 26 kişinin puanı hesaplanmadı. Geçen yıl bu rakam 32 bin 513 kişiydi.

YGS'de her hangi bir puanın hesaplanabilmesi için, bir adayın sınavdaki Türkçe, Matematik, Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri testlerinden 4 ayrı testten herhangi 2'sinden en az 0.5'er ham net puan almaları gerekiyor. Bu yıl bu asgari net sayısını yapamayan kişi sayısı 37 bin 26 kişi. Burada "Kendimi deneyeyim" diye, "laf olsun" diye, “belki tutar” diye sınava giren bir sürü kişi de var.

BARAJLARI GEÇEMEYEN KİŞİ SAYISI HER GEÇEN GÜN ARTIYOR

Puanı hesaplanmayan, YGS’de 150 ve 180 puan barajlarını geçemeyen kişi sayıları her geçen yıl artıyor.

Bu sene son sınıf öğrencisi oranı %43,99 yani 940 bin kişi son sınıf öğrencisi sınava katılmış. Bu sınava son sınıf öğrencilerinin dışında lise mezunu, üniversite öğrencisi, üniversite mezunu, üniversiteden kaydını sildirmiş adaylar gibi farklı gruplar katılıyor. Yani adaylar homojen bir grup değil. "Kendimi deneyeyim" diye, "laf olsun" diye, “belki tutar” diye sınava giren bir sürü kişi de var. Bu kişilerin başarısız geçen YGS denemeleri YGS’nin genel başarısını da düşürüyor. Böylece sınava başvuran kişi sayısındaki artışla orantılı olarak puanı hesaplanmayan kişi sayısında da artış gözleniyor.

Ayrıca bu yıl YGS’de yapılan müfredat değişikliği de bu oranın artışında etkili. Müfredatta yapılan değişikliklerin, öğrenciler açısından olumlu olacağını düşünülse de, tamamı sayısal derslerden yapılan müfredat değişikliği, 11. sınıftan itibaren hazırlanan ve bu konulara çalışan öğrencileri bir taraftan bir taftan hayal kırıklığına uğrattığını gözlemlemiştik.

2017 YGS'DE 277 BİN 567 KİŞİ 150 PUAN BARAJINI GEÇEMEDİ 

YGS’de bu yıl 227 bin 567 kişi her hangi bir programı tercih etme hakkında sahip olmak için gerekli olan 150 puan barajını geçemedi. Geçen yıl ile karşılaştırıldığında bu sayı 73 bin 288 kişi daha artmış gözüküyor. 2016 YGS’de 150 puan barajını geçemeyen kişi sayısı 204 bin 279 kişiydi.

Bu artışın sebepleri arasında yine sınava giren kişi grupları arasında homojenliğin olmaması, müfredat değişiklikleri gibi sebepler gösterilebilir.

150 puan barajını geçemeyen kişi sayısına puanı hesaplanmayan 37 bin 026 kişiyi de eklediğimizde 314 bin 593 kişinin bu yıl tercih yapamayacağı gerçeğiyle karşılaşıyoruz. Yani sınava girenlerin %14,8’i bir sonraki yıl YGS’de şanslarını denemek zorundalar.

180 PUAN BARAJINDA 2016'YA GÖRE 93 BİN 570 KİŞİLİK AZALMA VAR

180 puan barajını geçen sayısında 2016 YGS’ye göre 93 bin 570 kişilik azalma gözleniyor.

Yine 2017 YGS’de 150 puan barajını geçtiği halde 180 puan barajını geçemeyen kişi sayısı 340 bin 366 kişi olduğunu görüyoruz. Herhangi bir puan türünde 180 puan barajını geçen aday sayısı 1 milyon 506 bin 479 kişi. Geçen yıl bu rakam 1 milyon 600 bin 49 kişiydi. Bu yılki YGS’de 180 puan barajını geçme performansında 93 bin 570 kişilik bir azalama olduğu görülüyor.

SON 5 YILIN EN KÖTÜ MATEMATİK TESTİ ORTALAMASI

Bu yıl YGS’de en öne çıkan konulardan birisi ise Matematik testi ortalamasındaki düşüklük olduğunu söyleyebiliriz. YGS sonrası sınavı değerlendiren öğrencilerden alınan geri dönüşlerde de Matematik ve Türkçe testlerinin zorluğu ön plandaydı.

Analiz: İ.Kültür Üniversitesi Eğitim Kurumları İlişkileri Koordinatörü Yavuz İlker Baldan

ETİKETLER