NTV

Coca-Cola'dan yeni büyüme stratejisi

ntv.com.tr

Ekonomi

Mayısta Muhtar Kent'in yerine Coca Cola CEO'luğuna geçecek olan James Quincey, Coca-Cola Şirketi’nin, Coca-Cola markasının çok daha ötesine geçtiğini, büyüme modelini yeniden şekillendirerek komple bir içecek şirketine dönüşeceklerini açıkladı.

İlişkili Haberler

Dünyanın önde gelen içecek şirketlerinden Coca-Cola, yeni büyüme stratejisini açıkladı.

Coca-Cola Operasyonlar Başkanı (COO) James Quincey, geçtiğimiz hafta New York Tüketici Analist Grubu (CAGNY) konferansında yaptığı konuşmasında, Coca-Cola’nın büyüme stratejisi ve iş yapış modelini değişen tüketici tercihleri ve satın alma alışkanlıkları doğrultusunda yeniden şekillendirerek komple bir içecek şirketine dönüşeceğini belirtti.

"YENİ BÜYÜME MODELİ GÜCÜNÜ İNOVASYON VE DİJİTALLEŞMEDEN ALACAK"

1 Mayıs’tan itibaren İcra Kurulu Başkanı (CEO) görevini üstlenecek olan Quincey, şirketin büyüyen farklı kategorilerde az şekerli ya da şekersiz seçenekleri ve yeni içeçekleri de barındıran “tüketici odaklı” markalar oluşturup piyasaya sürerek ve geçmiş yıllarda olduğu gibi, satış hacmi yerine değer odaklı büyümeyi hızlandırmaya odaklanacağını belirtti. Bu yeni büyüme modeli, gücünü daha sade bir iş yapış modeli, inovasyon ve şirketin dijitalleşmesinden alacak.

TÜKETİCİLERİN İSTEDİĞİ İÇECEK KATEGORİLERİNE YATIRIM

Quincey, “Coca-Cola Markası her zaman Coca-Cola Şirketi’nin kalbini ve ruhunu oluşturacak, ama şirket ana markasını geçti. Şirketin ana markasından daha büyük olması gerekiyor” dedi. Coca-Cola; gazlı içecekler, enerji içecekleri, süt/meyve suyu/bitki içerikli içecekler, su/zenginleştirilmiş su/sporcu içecekleri ile hazır kahve ve çayların da aralarında bulunduğu beş kategoride ürün portföyünü genişletecek.

"ŞİRKET SATIN ALIMLARINA DA DEVAM EDECEĞİZ"

Quincey, Şirketin milyar dolarlık markalarının yaklaşık yüzde 75’inin sahada yaratıldığını belirterek, şirketin inovasyon yapmaya devam edeceğini ekledi. “Önümüzdeki yolun inovasyonlarımızı hızlandırma ve Smartwater, Honest Tea gibi olumlu sonuçlar veren markaların ölçeklendirilmesinden geçeceğini görebiliyoruz” diyen Quincey, “Aynı zamanda, portföyümüzdeki milyar dolarlık markaların sayısını arttırmak için daha küçük şirketlere yatırım yapmaya ve şirket satın alımlarına da devam edeceğiz” diye konuştu.

ETİKETLER