NTV

Türkiye’nin Brezilya faturası: 550 milyon dolar

Ekonomi

Türkiye’nin bu hafta Brezilya’da başlayacak Dünya Kupası’na katılamamasının bedelinin 550 milyon dolar olduğu belirtildi.

Türkiye, Brezilya'da düzenlenen 2014 Dünya Kupası'na katılmayarak 550 milyon dolar kaybetti.

Dijital spor medyası şirketi Perform Türkiye’nin Genel Müdürü Emre Uğurlu, konuyla ilgili açıklamalar yaptı.

12 Haziran’da Brezilya’da başlayacak 2014 FIFA Dünya Kupası’nda yer alamamanın Türkiye’yi en az 550 milyon dolarlık bir gelirden mahrum bıraktığını kaydeden Uğurlu, “Geçmiş dönemlerdeki kayıplardan yola çıkarak ulaştığımız bu tahmini rakama, forma ve bayrak gibi tekstil satışlarından elde edilecek satış gelirlerinin yanı sıra ülke tanıtımından elde edilecek tanıtım gelirleri gibi kalemler de dahil. Ayrı ayrı bu kalemlerin hangisinden ne kadar gelir elde edilebileceğini söyleyebilmek ve toplam rakamı kesin olarak ifade edebilmek mümkün olmasa bile, FIFA’nın takımlara vereceği ödüller ya da sponsorluk ve yayın gelirleri gibi ölçülebilir gelirlerden yola çıkarak bu kaybı hesaplayabiliyoruz” dedi.

SON 3 TURNUVANIN ZARARI 1,2 MİLYAR DOLAR
Uğurlu, Türkiye’nin 2002 yılından bu yana düzenlenen Dünya Kupası organizasyonlarında yer alma başarısı gösterememesinin, sadece sportif anlamda değil ekonomik olarak da önemli bir kayba yol açtığına dikkat çekti ve son üç dönemde Dünya Kupası’na katılamaması nedeniyle Türkiye’nin kaybının 1 milyar 200 milyon dolardan fazla olduğunu söyledi.

Türkiye’nin 2006 Dünya Kupası’na katılamaması nedeniyle yaşadığı ekonomik kaybın 250 milyon dolar olduğunu hatırlatan Uğurlu, “2010 yılındaki turnuvada bu rakamın 400 milyon dolara yükseldiğini görüyoruz. İki rakam arasındaki oransal fark olan yüzde 37’nin 2010-2014 dönemi için de geçerli olduğunu varsayarak elde ettiğimiz 550 milyon Dolar’ı da eklediğimizde üç Dünya Kupası organizasyonunda yer alamamamızın Türkiye’yi 1 milyar 200 milyon Dolar’dan mahrum bıraktığını düşünüyoruz” diye konuştu.

Türkiye’nin üçüncülükle tamamladığı 2002 Dünya Kupası’ndan elde edilen gelir kalemlerine ilişkin de bilgi veren Uğurlu, “O dönemde A Milli Takım’ın sponsorluk geliri 11 milyon dolardı. 75 milyon dolar tutarında TV satışının yapıldığı aynı dönemde tekstil sektörünün elde ettiği gelir 50 milyon doları bulmuştu. Turnuvanın ülkemizdeki yayıncısı olan TRT’nin ise yayın hakları için ödediği 10 milyon dolara karşılık 15 milyon dolar kazandığını görüyoruz. 2014 Dünya Kupası yayın hakları için 13 milyon dolar ödeyen TRT’nin, Türkiye’nin organizasyonda yer alması durumunda, yine en az yüzde 50 kâr edeceği çıkarımını yaparsak, 7 milyon dolara yaklaşan bir tutarın sadece yayın haklarından elde edilebileceğini söylemek mümkün” dedi.