NTV

Ülker'den bebekler için her yıl 3 milyon TL

Ekonomi

Türkiye’de gıda sektörünün öncüsü Ülker ve dünyanın bebek beslenme devi Hero’nun yüzde 50 ortaklığı ile 2002 yılında kurulan Ülker Hero Baby, bebeklerin sağlıklı beslenmesi için her yıl 3 milyonTL yatırım yapıyor.

Türkiye’de gıda sektörünün öncüsü Ülker ve dünyanın bebek beslenme devi Hero’nun yüzde 50 ortaklığı ile 2002 yılında kurulan Ülker Hero Baby, bebek beslenmesine katkı sağlayacak yatırımlarına devam ediyor.

Ülker Hero Baby bebeklerin sağlıklı beslenmesi için her yıl 3 milyonTL yatırım yapıyor.

Ülker Hero Baby, 2009 yılında 20 Milyon TL yatırım ile Ankara’da faaliyete geçen Kavanoz Mama Fabrikası’nda bebekler için en güvenilir meyveleri üretiyor.

Ülker Hero Baby kavanoz mamalarındaki “bebek meyveleri” 530 analizden geçiyor

Tüm üretimlerinde mevsiminde toplanmış, zirai kalıntısı olmayan, analizlerden geçirilmiş, onaylanmış ürünler kullandıklarını belirten Hero Gıda Genel Müdürü Mehmet Erol, “Ülker Hero Baby olarak, mamalarımızda kullandığımız meyve ve sebzeleri kendimiz yetiştiriyoruz. Kontrollü Tarım kapsamında yılda; 230 çiftçi ve bahçe sahibine ait, 356 futbol sahası büyüklüğünde bahçede, 110.000 adet ağaçtan, 4000 ton yaş meyve ve sebze temin ediyoruz. Ülker Hero Baby kavanoz mamalarında kullanılan meyveler 530 değişik maddenin analizinden geçiyor. Bu sayede meyve ve sebzelerimizin bebek beslenmesine uygun kalitede olmasını sağlıyoruz. Bu meyve ve sebzeler, Ülker Hero Baby’ye özgü üretim prosesi ile tat ve besinsel özelliklerini koruyor.”

Bu işe ilk başladıklarında meyvelerin sadece %5’ini Türkiye’den temin edebilir durumda iken, bugün tropikal meyveler hariç meyvelerin %100’ünü Türkiye’deki kontrollü tarım yapılan bahçelerinden sağladıklarını dile getiren Erol, bu sayede Türk meyvecilik sektörüne ‘bebek meyvesi’ kalitesinde ürün yetiştirme bilincini yerleştirdiklerini vurguladı.

Ülkemizde kavanoz mama kullanımının çok düşük düzeylerde olduğunu da hatırlatan Erol; “Bebek başına kavanoz mama tüketiminin İspanya’da 300, İngiltere’de 163, Türkiye’de ise sadece 17 kavanoz olduğunu görüyoruz. Bu konuda gidecek daha çok yolumuz var. Çalışmalarımızla tüm annelere, Ülker Hero Baby kavanozlarındaki meyvelerin bebekleri için en iyisi olduğunu anlatıp, güvenlerini kazanmayı hedefliyoruz. Tüm bu çabalarımız ile ülkemizde bebekler için üretilmiş güvenli meyve tüketimini gelişmiş pazarlardaki seviyelere çıkarmayı istiyoruz” şeklinde konuştu.




KAVANOZ MAMADA PAZAR LİDERİ ÜKER HERO BABY

2011 yılında 27.198 tonluk hacme sahip toplam bebek maması pazarı, tonaj olarak 2011 yılında 2010 yılına göre %7 büyüdü. Aynı dönemde toplam bebek maması %19 büyüyerek 445 milyon TL ye ulaştı. Toplam mama pazarının %12’sini oluşturan kavanoz mamada; pazarı oluşturan ve büyümesini sağlayan marka konumunda olan Ülker Hero Baby, %52’lik tonaj payı ile açık ara liderliğini sürdürüyor.

Mehmet Erol’un verdiği bilgiye göre, Ülker Hero Baby; 56 çeşit ürünü ile biberon mamaları, tahıllı kaşık mamaları, kavanoz mamaları ve bebek bisküvilerinden oluşan bebek beslenme pazarında tüm kategorilerde ürün sunabilen tek marka. 2003 yılında Türkiye’nin ilk tahıllı kaşık mama fabrikasında üretime başlayan Ülker Hero Baby; bebeklerin öğün ve aylarına göre özel olarak formüle edilmiş tahıllı kaşık mamaları ile de pazarda lider konumunda. Bebek mamasında ilk ihracatı gerçekleştirme başarısını da gösteren Ülker Hero Baby, 36 ülkeye ihracat yapıyor.”

HERO GIDA 36 ÜLKEYE MAMA İHRAÇ EDİYOR
Mehmet Erol, ihracat ile ilgili “Ülker Hero Baby mamalarını 36 ülkeye ihraç ediyoruz. 2011’de 2010’a göre ihracatımız 3 kat arttı, 10 Milyon TL’ye ulaştı. 2012’de ise %100 büyüme hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Ülker Hero Baby kavanoz mamalarda bölgenin AR-GE üssü konumunda. Mamalar, Türkiye’nin tek Bebek Beslenmesi Ar-Ge Ekibi tarafından hazırlanıyor. Ar-Ge ekibimiz, Rusya’dan Mısır’a kadar 18 farklı ülkenin bebeklerine kavanoz mama hazırlıyor.

ÜLKER HERO BABAY KAVANOZ MAMALARI UZUN ÖMRÜNÜ NASIL SAĞLIYOR?
Mehmet Erol, Ülker Hero Baby kavanoz mamalarının uzun raf ömrünü nasıl sağladığı konusuyla ilgili olarak ise “Meyvelerde bozulma, mikrobiyolojik ya da enzimatik olabilir. Kesilmiş taze meyvelerdeki kararma enzimlerin neden olduğu bir bozulmadır. Üretim sürecinde ısıl işlemler ile her iki faktör de ortadan kaldırılabilmektedir. Ülker Hero Baby kavanoz mamaları, dolum sırasında pürenin hava ile temasının kesilmesi ve vakum ile kapanan özel kapakları sayesinde uzun raf ömrünü sağlamaktadır. Kullanılan kapaklar özel bir vakum ile kapanır ve açılmadığı sürece hava girişi mümkün değildir. Bu sayede herhangi bir katkı maddesi eklenmeden kavanoz içindeki püre tüm tazeliğini ve lezzetini raf ömrü boyunca koruyabilir.” şeklinde konuştu.