Dünya basını referandum sonuçlarını nasıl gördü?

NTV Haber

Türkiye'de dün gerçekleştirilen Anayasa referandumu dünyanın gündeminde. Özellikle Avrupa basını konuya geniş yer ayırdı. Gazetelerde, referandum sonuçlarını değerlendiren analizler yayımlandı. Yabancı basın, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın seçim zaferinin geride bölünmüş bir Türkiye bıraktığı görüşünde birleşti.

  • 1

    THE TIMES: TÜRKİYE BATI'YA YÜZÜNÜ ÇEVİRECEK Mİ?

    THE TIMES: TÜRKİYE BATI'YA YÜZÜNÜ ÇEVİRECEK Mİ?
    Avrupa basınında referandum sonuçlarına geniş yer ayrıldı. İngiliz The Times gazetesi, sonuçların toplumda ayrışmayı derinleştirebileceğini yazdı.

    "Muhalifler, Erdoğan'ın zaferinin modern Türkiye'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün mirası için ölüm çanları anlamına geleceğinden korkuyor" ifadesine yer verildi.

    The Times, "Türkiye bir zamanlar parçası olmayı arzu ettiği Batı'ya yüzünü daha da çevirecek" yorumunu yaptı.
  • 2

    THE GUARDIAN: DEVASA SONUÇLARI OLACAK

    THE GUARDIAN: DEVASA SONUÇLARI OLACAK
    İngiliz The Guardian gazetesi de, "Devasa sonuçları olan az farkla bir kazanım" başlığını kullandı.

    The Guardian, yeni yasalara verilen sınırlı desteğin Türkiye ve AK Parti içindeki bölünmeyi derinleştireceği yorumunu da yaptı.
  • 3

    FINANCIAL TIMES: "HAYIR" ERDOĞAN'A MESAJ

    FINANCIAL TIMES: "HAYIR" ERDOĞAN'A MESAJ
    Dünyanın en önemli ekonomi gazetelerinden Financial Times üç büyük ilden "hayır" oyu çıkmasını Erdoğan'a mesaj olarak yorumladı. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 2019 seçimleri öncesi onarması gereken çatlaklar olduğunu yazdı.
  • 4

    LE FIGARO: AZ FARKLA ZAFER

    LE FIGARO: AZ FARKLA ZAFER
    Fransız Le Figaro gazetesi, "Erdoğan referandumun ardından iktidarı tümüyle ele geçiriyor" başlığını attı. Cumhurbaşkanı'nın az farkla zafer kazandığını yazdı.
  • 5

    LIBERATION: YARIM ZAFER

    LIBERATION: YARIM ZAFER
    Sol eğilimli Liberation da, referandum sonucunu "yarım zafer" olarak niteledi. AK Parti seçmeninin sonuçtan memnun olduğu ancak muzaffer olmadığı tespitinde bulundu.
  • 6

    LE MONDE: AB'DEN ULUSAL KONSENSÜS ÇAĞRISI

    LE MONDE: AB'DEN ULUSAL KONSENSÜS ÇAĞRISI
    Fransız Le Monde, AB'nin ulusal konsensüs çağrısı yaptığını duyurdu ve halk oylamasının sonuçlarını analiz etti.
  • 7

    BFM: EVET'İN ZAFERİ: ERDOĞAN

    BFM: EVET'İN ZAFERİ: ERDOĞAN
    BFM haber kanalı da "Halk oylamasında 'Evet'in zaferi: Erdoğan, bu 'tarihi kararı' selamladı" başlığıyla gelişmeleri izleyicilerine duyurdu.
  • 8

    DIE WELT: TAM HAREKET SERBESTİSİ

    DIE WELT: TAM HAREKET SERBESTİSİ
    Alman Die Welt gazetesi, sonucu halkın Cumhurbaşkanı Erdoğan'a "tam hareket serbestisi" tanımaması olarak yorumladı.

    Die Welt, "Dünyanın hiçbir parlamentosu anayasa değişikliğini bu kadar zayıf bir çoğunluğa dayandıramaz" değerlendirmesinde bulundu.
  • 9

    DER SPIEGEL: BÖLÜNMÜŞ ULUS

    DER SPIEGEL: BÖLÜNMÜŞ ULUS
    Almanya'nın önemli siyasi dergisi Der Spiegel de “Bölünmüş ulus” başlıklı bir makale yayımlandı.
    Makalede, "Erdoğan'ın planlarına ‘evet’ demenin AB’ye ‘hayır’ demek anlamına gelmediği ifade edildi.

    Der Spiegel, "Uzun vadede Türkiye’nin hangi geleceğe doğru yol alacağı belirgin değil" yorumunda bulundu.
  • 10

    FOCUS: ERDOĞAN GÜÇLÜ

    FOCUS: ERDOĞAN GÜÇLÜ
    Alman Focus dergisi, Almanya'da yaşayan bir Türk vatandaşının "Erdoğan güçlü, bizi güçlü yapıyor" söylemini başlığa taşıyarak, Türk vatandaşlarının referandum sonucunu kutlamak için sokaklara döküldüğünü yazdı.
  • 11

    NEW YORK TIMES: ERDOĞAN'A GENİŞ YETKİ

    NEW YORK TIMES: ERDOĞAN'A GENİŞ YETKİ
    Amerikan New York Times gazetesi de az farkla kazanılan zaferin Cumhurbaşkanı Erdoğan'a geniş yetkiler tanıdığını yazdı.
  • 12

    WASHINGTON POST: ERDOĞAN İÇİN DRAMATİK BİR YÜKSELİŞ

    WASHINGTON POST: ERDOĞAN İÇİN DRAMATİK BİR YÜKSELİŞ
    Amerikan Washington Post da Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın zaferini ilan ettiğini manşetine taşıdı. Gazete, "Sonuç, Cumhurbaşkanı Erdoğan için dramatik bir yükseliş" yorumunu yaptı.
  • 13

    DAGENS NYHETER: TARİHİ ZAFER

    DAGENS NYHETER: TARİHİ ZAFER
    İsveç'in siyasi ağırlıklı gazetesi Dagens Nyheter, ''Tarihi zafer'' başlığını atarken, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın halka teşekkür konuşmasının metnini yayımladı, Anadolu Ajansı'nın (AA) abonelerine geçtiği rakamları kullandı.
  • 14

    AFTONBLADET: EVET AZ FARKLA KAZANDI, İDAM GELEBİLİR

    AFTONBLADET: EVET AZ FARKLA KAZANDI, İDAM GELEBİLİR
    İsveç devlet televizyonu SVT, gün boyu Türkiye'den canlı yayın yaparken, ülkenin en çok satan gazetesi Aftonbladet da ''Evet az farkla kazandı, idam gelebilir'' başlığını attı.
  • 15

    KATHIMERINI: EVET BEKLENENDEN AZ ÇIKTI

    KATHIMERINI: EVET BEKLENENDEN AZ ÇIKTI
    Yunan gazetesi Kathimerini, "Halk oylamasında Erdoğan'ın zaferi" başlığını atarak, "Evet" oylarının beklenenden az çıktığını duyurdu.
  • 16

    CORRIERRE DELLA SERA: AK PARTİ İSTANBUL VE ANKARA'DA KAYBA UĞRADI

    CORRIERRE DELLA SERA: AK PARTİ İSTANBUL VE ANKARA'DA KAYBA UĞRADI
    İtalyan gazetesi Corriere della Sera'nın haberinde halk oylamasında AK Parti'nin İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlerde destek kaybına uğradığına dikkat çekildi.
  • 17

    EKSTRA BLADET: DANİMARKA'DAKİ TÜRK SEÇMENİN YÜZDE 61'İ EVET DEDİ

    EKSTRA BLADET: DANİMARKA'DAKİ TÜRK SEÇMENİN YÜZDE 61'İ EVET DEDİ
    Danimarka gazetesi Ekstra Bladet, Danimarka'da 14 gün boyunca oy veren Türk seçmenlerin yüzde 61'inin "Evet" oyu kullandığını vurguladı.
  • 18

  • 19