"PROJE 2 YIL ERKEN TAMAMLANACAK"
Çok uzun yıllardır konuşulan ama bir türlü gerçekleşmeyen bu projenin 2002 yılında AK Parti'nin iktidara gelmesiyle hayal olmaktan çıktığını ve dönemin Başbakanı olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla çalışmaların başladığını aktaran Yıldırım, "Proje fiilen başlayalı 3 yıl oldu ama 2 yılımız daha var tamamen bitmesi için. Aslında sözleşmede öngörülen bitirme zamanı 7 yıl. Dolayısıyla 2 yıl erken, yani 5 yılda projeyi tamamlamış olacağız. Bu da bir başka rekor olacak" ifadelerini kullandı.
Bakan Yıldırım, şu bilgileri verdi:
"Köprüden ilk geçiş mayıs ayı sonunda mümkün hale gelecek. 6 dakikada İzmit'ten Altınova tarafına geçmiş olacağız. Bazen basında 'Köprüden geçiş pahalı, bu kadar pahalı geçiş olur mu' diye haberler çıkıyor. En pahalı hizmet olmayan hizmettir. Bunun böyle bilinmesi lazım. Bu tamamen yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilen bir projedir. Takdir edersiniz ki buraya 30 katrilyon lira para yatıran işletmecinin bu parayı belli bir süre içerisinde toplaması lazım. Bu projenin yapılış şeklini kısaca şöyle görmemiz lazım, peşin yaptırıyoruz, taksitle ödüyoruz. Burada geçen trafik garantisi eksik kalırsa, devlet olarak farkını biz vereceğiz, eksik kalmazsa zaten bir şey yapmak gerekmiyor. İzmir-İstanbul arasını hesap ettiğimizde her halükarda diğer yollara göre burası çok cazip. Avrupa'daki dünyanın diğer yerlerindeki buna benzer yollarla kıyasladığımızda burası geçiş ücretleri bakımından, otoyol kullanım ücretleri bakımından en ucuz yol olarak anlaşılması gerekir."
Bir gazetecinin geçiş ücretlerinin ne kadar olduğunu sorması üzerine Yıldırım, "Ücretler belli ama şu an aklımda değil" cevabını verdi.