Hamilelik yorgunluğu ile başa çıkmanın 6 yolu

ntv.com.tr

Gebeliğin başlangıcında yaygın görülen ve son aylarında da ortaya çıkan yorgunluk hissi anne adaylarına zor anlar yaşatabiliyor. Ancak basit önlemlerle bu olumsuzluğu gidermek mümkün.

  • 1

    Kadın Hastalıkları Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Betül Görgen, hamilelikte yorgunluğun nedenleri ve başa çıkmanın yollarına değindi, “Çoğu kadın gebeliğin erken dönemlerinde devamlı yorgun hisseder. Adeta kilolarca ağırlık vardır üstünde. Daha önce gece kuşu olanlar bile, akşam saat 20:00’yi görecek kadar uyanık kalmakta zorlanırlar” dedi

  • 2

    Erken gebelik dönemindeki yorgunluK sebebinin tam olarak bilinmediğini aktaran Görgen, olası sebeplerinden birinin hormonlardaki büyük değişim olduğunu vurguladı ve hamilelik yorgunluğunu gidermenin püf noktalarını şöyle anlattı:
  • 3

    Vücudunuzun verdiği sinyalleri önemseyin

    Vücudunuzun verdiği sinyalleri önemseyin

    Yatağa her zamankinden daha erken gitmekle başlayabilirsiniz. Gün içinde şekerleme yapmayı alışkanlık haline getirin. Eğer çalıştığınız yerde ayrı bir odanız varsa kapıyı kapatıp başınızı koyun.

  • 4

    Günlük programınızı ayarlamaya çalışın

    Günlük programınızı ayarlamaya çalışın

    Gereksiz sosyal toplantıları ve ev işlerini azaltın. Eğer ev dışında çalışıyorsanız planlarınızı biraz işten erken çıkmak üzere yapın. Hafta arası bir gün izin alın ve annenizin evine gidip dinlenin. Böylece gereksiz telefonlardan ve varsa diğer çocuğunuzun taleplerinden kurtulmuş olursunuz.

  • 5

    Doğru beslenin

    Doğru beslenin

    Gebelik günde fazladan 300 kalori gerektirir. Bunu patates cipsleri ve şekerli barlarla doldurmayın. Meyve sebze, tam tahıllı ekmek ve yağsız sütten oluşan sağlıklı bir beslenme sizi enerjik yapacaktır. Ara öğünlerde meyve veya yoğurt tüketin.

  • 6

    Yerterli sıvı alın

    Yerterli sıvı alın
    Kafeini kesip bol miktarda su için. Gece tuvalet ihtiyacını artırmamak için sıvı alımını yatmadan birkaç saat önce kesmek gerekebilir.

  • 7

    Hergün düzenli egzersiz yapın

    Hergün düzenli egzersiz yapın
    Düzenli yapılan 20-30 dakikalık aktivite sizi daha enerjik hissettirir. Gerilme ve derin nefes alarak yapılan egzersizler çok faydalı olacaktır. Yürüyüş çok faydalı gelecektir.
  • 8

    Gayretli olun

    Gayretli olun
    İlk üç ayı atlattıktan sonra rahatlayacaksınız. Dayanın… Sonra rahat edip gebeliğin keyfini çıkartacağınız dönem başlayacak. Gebeliğin son dönemecindeyseniz, bu günleri ileride gülümseyerek anımsayacaksınız. Bu yüzden tadını çıkarmaya bakın.
  • 9