Ulusoy, şöyle konuştu:
"İngiltere'de, Londra'da müzede 2- 3 saatlik kuyruklar varsa, Eyfel Kulesi'nde 3 saat bekliyorsanız, müsaade edin de Ayasofya'da, Topkapı'da, Sultanahmet'te de iki saat beklesinler. Çünkü 5 milyonu aşkın Topkapı'da, 5 milyonu aşkın, Ayasofya'da var. Burasını da üç milyona hedeflemişiz. 'Çağıran, Karşılayan, Ağırlayan', gelenin oturabileceği, hediyelik eşyasını alabileceği, müzeye verdiği ücreti değil, ilave hizmetlerden dolayı da elde edeceğimiz gelirlerden dolayı da para kazanmak istiyoruz. Kültürümüzü korumak istiyoruz. Sermayemiz kültür varlıklarımız, ticaretimiz turizm. İkisini birleştirmeye çalışıyoruz. Üç saat Eyfel'de bekleyen, iki saat Topkapı'da bekleyecek."
Müzeye girişlerde sıranın azıltılması için randevulu sistemi düşündüklerini belirten Ulusoy, "Bunların saatlerini ayarlamaya çalışıyoruz. Bir gemi geldiği zaman 5 bin kişi birden geliyor. Kolay değil, 300- 400 binden, 5 milyona çıkmışız. Bazı tedbirler için bakanlığımızla çalışma yapıyoruz" değerlendirmesinde bulundu.