Kim bu blogger'lar?

ntv.com.tr

Sosyal medyada her gün gördüğümüz yüzler, geniş bir takipçi kitleleri, kendileriyle çalışmak için sıraya giren markalar, tanışmak isteyen takipçileri var. Oyuncu ya da şarkıcı değiller. Peki kim bu Bloggerlar! (Batuhan DURMUŞ-batuhan.durmus@ntv.com.tr / Sema ÖZCAN-sema.ozcan@ntv.com.tr)

  • 1

    Nasıl blogger oldular, eğitimleri nedir, nasıl para kazanıyorlar, hangi markalarla çalışıyorlar, nasıl yaşıyorlar? İşte cevabı...
  • 2

    Kitap, gözlük, kahve üçlüsü Instagram'da birçok kişi tarafından kullanılıyor. Kitap temalı hesaplar ve paylaşımlar ise ilgiyle takip ediliyor. Bazı hesaplar ise fenomen haline gelmiş durumda. İşte bu hesaplardan bir tanesi de 'fufuokur' yani gerçek adıyla Funda Acar'a ait. Acar 120 bin takipçisiyle adeta bir fenomen haline geldi. Peki ama Funda Acar kimdir, bu paylaşımları nasıl yapıyor? İşte Kitap blogger'ı fufuokur...
  • 3

    Funda Acar kimdir, ne iş yapar?

    Ben bir öğretmenim aslında. Altı yıl boyunca engelli çocuklarla birebir çalıştıktan sonra asıl lisans eğitimim olan sınıf öğretmenliğine geri döndüm. Şu anda da aktif olarak özel bir okulda sınıf öğretmenliği yapıyorum. Bunun dışında da editörlük, yaptığım bir diğer keyifli iş. Yine birçok okurluk-yazarlık ve edebiyatla ilgili projeler içerisinde bulunuyorum. Kitaplarla ve çocuklarla ömür tüketen bir kadın kısacası Funda Acar.
  • 4

    Sosyal medya hesaplarının ismi neden fufuokur?

    Aslında çok ilgilnç bir hikayesi yok. Bana sosyal çevrem Fufu olarak hitap ediyordu zaten. Hatta öyle ki; Funda denildiğinde, bana seslenildiğini anlayamadığım oluyordu. Sosyal medya hesaplarımın tümü bu benimsenmişlikten dolayı Fufu olarak açıldı ancak kitap paylaşımlarıyla artan “Yazar mısınız?” sorusundan sonra ihtiyaç olduğunu düşünerek sonuna “okur” kelimesini ekledim. Zaten sahip olduğum sıfatların içinde en değerlisi de bu gibi geliyor bazen: “Okur”
  • 5

    Kitap okumaya nasıl başladı? (Okuma sıklığı nasıl değişti)

    Kitap okumaya başladığım günü, anı, ayı, yılı, kitabı hatırlamıyorum. Kitap okuma eyleminin, ezeli ve ebedi bir olgu olduğunu düşünürken, hatırlıyor olsam da unutmak isterdim bu yüzden. Okuma sıklığı zaman zaman değişiyor elbette. Gün içinde ayırdığım belli bir zaman dilimi var bu asla değişmiyor ama bu süreçte okuma hızım okuduğum metni ne kadar içselleştirdiğime göre değişiyor. Bazen iki saatte bir sayfa bazen de 200 sayfa okuyabiliyorum.
  • 6

    Kitap okuma alışkanlığı nasıl elde edilir? (Önerileriniz nelerdir?)

    Okuma alışkanlığı, okuma alışkanlığı edinmeyi istemekle edinilir. Sadece istemek yeterli bence ve ruha hitap eden kitap türünü, kelimeleri bulana kadar da vazgeçmemek. Düzenli bir zaman ayrılırsa her gün okumak için, bir süre sonra zaten istek ve emek birbirine geçerek alışkanlığa dönüşüyor.
  • 7

    İnsanların okuma alışkanlıklarını etkiledigini düşünüyor musunuz? (Fufuokur hesapları insanları olumlu anlamda teşvik ederek kitap okumayı sevdiriyor mu?)

    İnsanların okuma alışkanlıklarını etkilemek istieyerek yola çıktım zaten. Amacım bu ve şu kitabı okuyun hiç olmadı elbette süreç içerisinde okuduğum kitaplardan etkilendiklerimi tavsiye ettim ancak nihai amacım hep okumak üzerine bir iştah kabartmaktı. Gelen dönüşlere baktığımda da bunu layığıyla başardığımı hissediyorum. Birçok insana ilham verebildiğimi görebiliyorum. Bu sadece kendi adıma değil ilhamı alabilen ve okumaya heveslenen insanlar adına da beni çok mutlu ediyor.
  • 8

    Bugüne kadar kaç kitap okudu?

    Bu soru çok kez soruldu ve hep aynı cevabı verdim. Bilmiyorum. Tüm büyüklerin aksine rakamlarla ilgilenmiyorum. “Hayatının en iyi yıllarını nereye gömdün?” diye soruyor Dostoyevski Beyaz Geceler kitabında, işte bu soruya kitaplara cevabını verebilecek kadar okudum, okuyorum.
  • 9

    Bu kadar kitabı okumaya nasıl vakit buluyor? (Vakit bulamayanlar ne yapmalı)

    Atatürk savaş yıllarında kayıt altına alınan 3997 kitap okumuş. Şimdi bir adam düşünün bir savaşın ortasında bunca kitap okumaya vakit bulabilmişken, hangi sebep bizim vaktimizi alıkoyabilir? Vakit bulamayanlar sadece bunu akıllarına getirseler bile iç motivasyonlarını sağlamış olurlar sanırım. Ben sıklıkla bunu hatırlatıyorum kendime ve işe yarıyor.
  • 10

    Kitap okumanın yanı sıra sosyal medyada takipçi sayınız fazla ve fotoğrafta paylaşıyorsunuz? (Fotoğraf da çekiyor musunuz?)

    Evet fotoğraf çekmeye iki yıl önce başladım. Ve okumak kadar tutkulu bir eyleme dönüştü bende. Amatör olarak ilgilendiğim bir alan oldu. Hem fotoğrafla okuduklarımı içselleştirmekten fazlasıyla keyif alıyorum hem de kelimeleri daha kalıcı ve vurucu hale getirdiğini düşünüyorum, doğru seçilen fotoğrafların. Bu yüzden doğru fotoğrafı da kendim çekip seçiyorum.
  • 11

    Sosyal medyadaki takipçi sayınızın yüksek olmasını neye bağlıyorsunuz?

    Bunun bir matematiği yok sanıyorum. Uzun zamandır aynı çizgide bulunduğumu ve doğru bir duruş sergilediğimi düşünüyorum. Sosyal medyayı doğru kullanmaya çalışanlardan olmaya çalıştım hep. Sanırım bu da onun getirisi oldu.
  • 12

    Genelde ne tür kitaplar okuyorsunuz? Her kesime hitap edecek 5 kitap öneririniz nedir?

    Önceleri her tür kitabı okuyordum ancak zamanla bir süzgeçe girdi okuma disiplinim. Aslında ‘ne tür okurum’dan ziyade ‘ne tür okumam’a cevap vereceğim bu yüzden. Salt aşk kitaplarını çok tercih etmiyorum mesela: Deneyiminin tamamen kişiye özgü olduğu bir duyguyu okumanın bana katacağı bir şey olmadığını düşünüyorum. Bilim-Kurgu ve Polisiye kitaplarını da çok benimseyemiyorum: Hayatın yeterince kovalamacalı ve fantastik olduğunu düşündüğümden belki. Felsefe, sosyoloji, sanat, tarih, mitoloji işlenen kitaplar önceliğim. Herkesin okumasını dilediğim kitapların başında -özellikle merhamet duygusuyla ilgili çok ciddi sıkıntılar yaşadığımız şu dönemde- Sefiller’in tam metni geliyor. Bunun dışında onlarca kitaptan bahsettiğim instagram profilime göz atabilir, tavsiye isteyen insanlar. Çünkü buraya üç beş tanesini yazıp hiçbir metnin hakkını ve duygusunu yemek istemem.
  • 13

    Yazılmış, yazmakta olduğunuz veya yazmayı düşündüğünüz bir kitap var mı?

    Yazmak hiç hedeflerim arasında olmadı. Aslında yakın çevremin bu konuda beni desteklediğini söyleyebilirim. Hatta bana benden çok güvendiklerini de. Ancak ben tamamen zıt fikirdeyim. İnsan okudukça, yazmaması gerektiğini düşünüyor sanırım. Müthiş bir sanat yazmak. Çok yönlü ve zor bir iş hakkı verilerek yapıldığında ve ben hakkını vermeden bir iş yapacağıma hiç yapmamayı tercih eden biriyim. Bunun yanı sıra sahne önündense sahne arkasındaki başarıda bulunmak bana daha cazip geliyor. Editörlüğü yazarlığa değişmem mesela. Ama yine edebiyat dünyasının içinde başka bir proje var hayalimde, hayat ne sunar bilemesem de zihnimde bir ses hep şu soruyu fısıldıyor: Her şey bir hayalle başlamıyor mu?
  • 14

    Sosyal medyada geniş bir hayran kitlesine ulaşan, modayı podyumlardan sosyal medyaya taşıyan, moda çekimlerini aratmayan güzellikteki fotoğraflarıyla fenomen olan iki isim Duygu Şenyürek ve Ümit Temurçin... İşte blogger olmanın ipuçları ve onların hikayesi...
  • 15

    Ümit Temurçin kimdir, ne iş yapar?

     Ben çok yönlü bir moda insanıyım aslında, kurumsal hayatım sonrasında şimdi Freelancer olarak moda yazarlığı, markalara sosyal medya projesi geliştirme, Vitrin tasarımı, stil danışmanlığı ve moda söyleşilerinde moderatörlük yapmaktayım. İsterseniz eğitim, iş ve özel projelerimi tek tek anlatayım ki uzmanlıklarımı biraz daha netleştireyim.

  • 16

    Ege Üniversitesi Otel Yöneticiliği Bölümü’nü tamamladıktan sonra Amerika’da Miami International University of Art&Design’da takı tasarımı üzerine dönemsel eğitim aldım, aynı zamanda Amerika’da 2 yıl Sheraton Otelleri’nde yönetici asistanı olarak çalıştım.

    Ağırlığı erkek aksesuarları olmak üzere çeşitli tasarımlar üzerinde çalıştım, tasarımlarım ile Eurovision Şarkı Yarışması’nın İsrailli birincisi Dana International gibi bir çok ünlünün tercihi haline geldim.
  • 17

    Türkiye’ye döndükten sonra ‘’Görsel Sunum ve Pazarlama’’ alanında ilerleyerek sırasıyla Boyner, Banana Republic, Colin’s, H&M gibi birçok global marka ile Görsel Sunum Yöneticisi pozisyonlarında çalıştım.

    2012 yılından itibaren Alman Tchibo ile Türkiye’de çalışarak markanın Stil ve Kreatif Koordinatörü olarak görev aldım.

    Aynı zamanda, İMA İstanbul Moda Akademisinde; Görsel mağazacılık ve Vitrin tasarımı bölümünde Styling eğitmenliği yapmaktayım.
  • 18

    2014 yılından itibaren Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı ‘nın Moda kordinatörlüğünü düzenli iş tempom ile birlikte devam ettirmekteyim.

    Özel projelerim ‘’Lost Woman of PERA’’ , ’’Back to the Nature’’ , “ Stil İkonu Zek Müren ile Zaman Tüneli “ , “Let’s Get Jeans “ , ‘’Fashion Fetish ‘’ gibi styling alanında kendi kişisel temaları ile defile gerçekleştiren ilk Türk stil danışmanıyım.
  • 19

    Nasıl para kazanıyor?

    Markaların sosyal medya ve digital pazarlamaları ile ilgili projelere dahil olup iş geliştirme yapmaktayım. Moda markalarının davetlerine ev sahipliği yapıyorum ve gelen konuklarımın paylaşımları ile sosyal medyada ciddi kitlelere ulaşmalarını sağlıyoruz.. AVM’lerde Özge Ulusoy veya Cengiz Abazoğlu gibi isimlerle moda söyleşileri gerçekleştiriyoruz.
  • 20

    Blogger (sosyal medya fenomeni) nasıl olunur?

    Bu artık çok kolay bir iş değil. Tabii imkansızda değil. Ben uzun yıllar kurumsal hayatım ile birlikte hobi olarak yaptım. Fakat çok mesai harcadım. En büyük avantajım tempoyu ve insanları sevmem oldu. Benim tavsiyem bu işi yapacak arkadaşların çok disiplinli çalışması ve kendiz tarzlarını çok net ortaya koymaları gerekmekte. Artık var olan isimlerin arasından sıyrılmak için farklı bir pazarlama stratejisi bulmak gerekmekte. Çünkü artık herkes kombin yapıyor. Herkes lüks yaşam veya harika fotoğraflar paylaşıyor.

  • 21

    Neler yapmak gerek?

    1- Düzenli fotoğraf çekimleri ve blog’da paylaşım
    2- Marka İş birlikleri
    3- Kişisel özgün bir tarz
    4-Sezonda gerek moda da gerekse seyahatte hep bir adım önde gitmeniz lazım.
    5- Yeni markaları veya ürünleri iyi takip etmek yeni mekan ve seyahat noktaları araştırmak gibi…
    6- Kendiniz has bir yazım lisanı da oldukça önemli
    7- Video projeleri youtube sizi oldukça hızlı geliştirebilir.
  • 22

    Nasıl takipçi kazanılır?

    Bol fotoğraf paylaşımı ve konu ile ilgili doğru etiketler kullanmak, insanlara fikirler sunarak yani sizi devamlı takip etmelerini sağlayacak havuzlarınız olmalı. Hesabı güçlü insanlarla etkileşim önemli, onlara bol bol yorum yazın, beğeni bırakın. Eğer geri dönüş alıyorsanız süper olur çünkü onu yeni takibe alan birileri olduğu zaman önerilerde siz çıkarsınız ve keşfedilme olasılığınız yükselir.
  • 23

    Bu iş için kaç ülke gezdiniz, neler yaptınız?

    Epey bir ülke gezdim ama hepsi sosyal medya ve blog için değildi. Daha çok iş seyahatlerimle birlikte güzel çalışmalar çıkardım. Fakat Milano, Paris, New York, Berlin’e özellikle moda haftalarına , Mikanos, Dubai, Beyrut, Miami, Barselona, Hamburg, Malaga ve Tanca gibi şehirlere ise tatil olarak gittim.
  • 24

    Hangi markalarla çalıştınız?

    Proje yaptığım markalar; İnci deri, Lufian, Fossil, Saat&Saat, W İstanbul, Sephora, DeFacto, All Dergisi, Tchibo, TGSD Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği , Forum AVM’ler, Superdry Saatleri, Mavi Bahçe AVM, Albertto Vanetti, Ruerules, İzmir Moda Haftası, SushiCO, GEKA Güney Ege Kalkınma Ajansı gibi şu an hatırlayamadım bir çok işbirliğim oldu.
  • 25

    Giyinmek nedir, nasıl tanımlarsınız?

    Giyinmek ihtiyaç olmaktan çıkıp artık bir tavır halini aldı. Bu anlamda kişinin stili çok önemli. Trendleri takip etmek yetmiyor, kendini ifade etmek için kişisel stili ile var olmak istiyor bir çok insan. Bunu yaparken en dikkat etmeniz gereken nokta yaşam stilinize ve imkanlarınıza aykırı stilleri benimsememek.
  • 26

    Beğendiğiniz, takip ettiğiniz modacılar var mı, varsa kimler?

    Var tabi Türkiye’den Cengiz Abazoğlu, Atıl Kutoğlu, Tuba Ergin, Çiğdem Akın, Raşid Bağzıbağlı, Selma State, Ezta Tuba, Gülafer Ataş gibi isimler. Yurt dışında ise Tory Burch, Michael Kors, Fendi, Salvatore Ferragamo , Oscar De La Renta gibi isimler var.
  • 27

    Duygu Şenyürek kimdir, ne iş yapar?

    1983 Adana doğumluyum 3.5 yaşında oğlum var. Kocaeli Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi mezunuyum. Mezun olduktan sonra 3 sene bankada çalıştıktan sonra İstanbul Moda Akademisi’nde Styling eğitimi aldım. Daha sonra kendi adıma moda blogu açtım ve 2012 Ocak ayından bu yana moda ve lifestyle blogu yazıyorum. Türkiye’nin önde gelen birçok markası ile sosyal medya projeleri yapıyorum.

  • 28

    Nasıl para kazanıyor?

    Moda markaları başta olmak üzere yeme-içme hizmeti sektöründen birçok marka ile viral reklam yapıyorum. Markaların beğendiğimiz, deneyimlediğimiz ürünlerini paylaşarak sosyal medya projeleri yapıyoruz.

  • 29

    Blogger (sosyal medya fenomeni) nasıl olunur?

    Gerçekten bu işe emek vermek, hayatınızın odak noktası olarak, gerçek bir iş görerek başlamak gerekiyor. Sadece poz verip fotoğraf çekmekten ibaret değil. Blogger olmak biraz zaman ve emek işi ben 1 yıl emek verdikten sonra karşılığını aldım diyebilirim. Bu işe başlarken ilk hedefiniz kesinlikle maddiyat olmamalı, bu işten keyif almalısınız. Zaten keyif aldıkça başarıya ulaşır ve kazanç sağlarsınız.

  • 30

    Nasıl takipçi kazanılır?

    Takipçi kazanmak için takipçilerinize tavsiyeler, öneriler verip ilham kaynağı olmalı ve birebir onlarla iletişimde olup ulaşılabilir olmanız gerekli. Başarımdaki en büyük sırrın takipçilerimden gelen mail ve sorulara birebir cevap vererek onlarla iletişimde olmamdan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Eğer takipçilerinize neşe ve ilham kaynağı olup verimli olabilirseniz takipçi kazanabilirsiniz.Takipçi sürekliliğini artırmak için doğru ve deneyimlenmiş ürünler tavsiye etmek gerekir. Güven vermek bu işin en temeli.

  • 31

    Bu iş için kaç ülke gezdiniz, neler yaptınız?

    Milano, Newyork, Paris, Berlin, Phuket, Roma, Dubai seyahat ettiğim şehirlerden. Her sene Milano moda haftasına katılarak defileleri takip ediyorum ve beğendiğim koleksiyonları sosyal medya hesaplarımdan paylaşıyorum. Orada Türk tasarımcıların ürünlerini kullanarak Türk tasarımcıları yabancı ülkelerde tanıtıyorum.

    Dünya modası hakkında takipçilerime fikirler veriyorum. Berlin Moda Haftası’na ünlü tasarımcı Emre Erdemoğlu ile katılarak Türk tasarımcıların başarılarını yansıttık. Phuket seyahatim Vogue gözlükleri ile gerçekleşti.
  • 32

    Beğendiğiniz, takip ettiğiniz modacılar var mı, varsa kimler?

    Türk tasarımcılarda; Ezra-Tuba, Arzu Kaprol, Zeynep Tosun, Özgür Masur, Atıl Kutoğlu, Gülafer Ataş
    Yabancı tasarımcılardan; Oliver Rousteing, İsabel Marant, Dolce Gabbana, Lanvin, Brian Atwood, Tom Ford

  • 33

    Giyinmek nedir, nasıl tanımlarsınız?

    Giyinmek modayı kendi stiline yansıtmak ve doğru zamanda doğru parçalara yatırım yapmaktır. Genel olarak ben ruh halimi yansıtan parçalar tercih etmeyi seviyorum. Türk kadınlarının yaptığı en büyük yanlış moda olan her şeyi vitrinden alıp direkt kullanmak oluyor. Vücut yapılarımızı kendimize yakışanı bilmeden moda olan her şeyi giymemek gerekir. Kendi vücudumuzu iyi tanımalı ve ona göre parçalar tercih etmeliyiz.

  • 34

    Bir diğer önemli nokta ise yerine ve saatine göre giyinmek. Benim için giyinmek kendime olan saygıdır. Sade kıyafetler kullandığımda özenli dikkat çekici aksesuarlar ve makyaj tercih ederim. Fakat abartılı kıyafetler tercih ettiğimde doğal makyaj ve sade aksesuarlar tercihim olur.
  • 35

    Hangi markalarla çalıştınız?

    İnci Deri, Forever New, Gucci, E.Armani, Kemal Tanca, Braun, Trendyol, Regnum Carya Otel, Shangri -la, Ayakkabı Dünyası, Beta Shoes, Twiggy, Dove, Karava, Damat Tween ,Boyner, Listerine, Lancome, Penti, Zen Pırlanta, Opel, Gentle Monster, Marmara Park Avm, Batik, Lescon, Schwarzkoft, Altınbaş, Modagram, Pandora, Perpective, Derimod, Ülker, Desa, Activa, Bonprix, LCW, Palladium AVM, Dyson, Loreal, Piz Buin, Neutrogena, Kotex, Rixos Lend Of Legends, W Hotel, Victoria Secret, Munich, Marie Claire, Hogan, Faik Sönmez, Tissot, Mudo, Boyner.