'Makarna kralı' şef Michael White nasıl 62 kilo verdi?

ntv.com.tr

Dünyada “makarna kralı” olarak ünlenen şef Michael White, 169 kilodan 107 kiloya nasıl düştüğünü anlattı.

  • 1

    Yaptığı makarnalarla ünü dünyaya yayılan, İstanbul’da Beymen Zorlu’nun bünyesinde açtığı Morini ile New York’ta Michelin yıldızlı Marea ve Ai Fiori gibi İtalyan restoranlarının sahibi olan şef Michael White, beş yılda tam 62 kilo verdi.
  • 2

    New York Post’a konuşan White, 2010 yılında ayaklarında ağrılar hissettiği ve enerjisinin düşmesinden yakındığı dönemde 169 kilo olduğunu söyledi.

  • 3

    “40 yaşına yeni girmiştim ve bir değişiklik yapmam gerektiğini fark ettim” diyen White, şimdi 45 yaşında. “O dönemde kilo veremedim, çünkü kötü besleniyordum. Tüm gün mutfaktaydım ve egzersiz yapmıyordum” şeklinde konuştu.

  • 4

    127 santimlik belinin 35 santim kadar inceldiğini söyleyen ünlü şef, bunun için herhangi bir hileye başvurmadığını ve profesyonel yardım almadığını söyledi. Hayatında basit ve uygulanabilir değişiklikler yapan White’a göre kilo vermesindeki en önemli paylardan biri çok fazla yürüyüş yapması.

  • 5

    Evli ve 13 yaşında bir kız babası olan ünlü şef artık günde 6 ila 8 kilometre yürüyor.

  • 6

    İşin yemek kısmına gelince, kilo vermenin mahrumiyet anlamına gelmediğini söyleyen White, bunun sadece “ölçülü olmak”la alakalı olduğundan söz etti. Ünlü şef, artık mutfaklarındaki yemeklerin tadına bakarken, çiğniyor ve sonra çiğnediği parçayı çöpe atıyor.

  • 7

    7’si New York, 2’si New Jersey ve birer tanesi İstanbul ve Hong Kong’ta olmak üzere 12 restoranı olan White, “Bir şef olarak her şeyin tadına bakarsınız. Bir rizotto lokantasındaysanız, tüm rizottoları tadarsınız. Bu da her ısırıkta 30 kalori anlamına geliyor. Yani 30 rizotto tattığınızda 900 kalori alıyorsunuz” şeklinde konuştu.

  • 8

    Aldığı kalori miktarını azalttığını söyleyen ünlü şef, kahvaltıda tereyağlı tam tahıllı tost ya da küçük bir kase yulaf ezmesi yiyor ve portakal suyu içiyor.

  • 9

    Kilolu olduğu zamanlarda saat 11’de ikinci kahvaltısını yaptığını anlatan şef, servise başlamadan önce restoran çalışanlarıyla birlikte “aile yemeği” yediklerini ve bunu da oldukça doyurucu tabaklarla yaptıklarını anlattı. Ayrıca akşamüstleri saat 4’te, akşam yemeği servisi başlamadan önce de benzer şekilde yemek yediğini söyledi.

  • 10

    Şef White, bugünlerde kendini sınırlandırmayı başarıyor ve aile yemeklerinde sadece birkaç lokmayla masadan kalkıyor. Gün içinde sağlıklı atıştırmalıklar yiyor.

  • 11

    Michael White’ın hayatında yaptığı en büyük değişikliklerden biri de mutfaktaki arkadaşlarıyla geç saatte yemek yemekten vazgeçmek.

  • 12

    Ailesiyle yaptığı pazar günü akşam yemeklerinde de menüde değişiklik yaptığını söyleyen ünlü şef, pirzola yerine fırında tavuk, salata ve patates yediğini söyledi.

  • 13

    “Kızım Francesca için örnek olmak istiyorum” diyen White, akşam yemeklerinde, özelikle bir kutlama söz konusuysa en fazla bir kadeh içki içtiğini ifade etti.

  • 14

    Beslenmesinden makarnayı çıkaran ünlü şef, sadece haftada bir kez tereyağlı ve parmesanlı makarna yiyor. “İstediğim her şeyi yiyorum. Kendimi hiçbir şeyden mahrum bırakmıyorum” diyen White, dışarıda yemek yediğinde tabaktaki her şeyi süpürmesi gerekmediğini öğrendiğini ifade etti.

  • 15

    White, “Bir şef olarak, dışarıda yediğinizde, tüm şefler size çeşit çeşit tabak gönderir. Ama Alain Ducasse benim restoranlarıma geldiğinde ve ona denemesi için her yemekten ikram ettiğimde, o, birer lokma aldığı yemekleri geri gönderir. Bu, bana önüme gelen her şeyi yemek zorunda olmadığımı düşündürdü” dedi.

  • 16

    İşte, Michael White’ın anlattıklarına göre kilo vermek isteyenler için 7 öneri:

    1. Çok fazla yürüyün

    White, günde 6 ila 8 kilometre yürüyor. Kendi otomobilini kullanmaktansa toplu taşımayı tercih ederek yürüme fırsatını artırıyor.

  • 17

    2. Aile geleneklerini sağlıklı hale getirin

    White ailesi, İtalyan ailelerinin yaptığı tipik pazar yemeklerinde tavuk ve salata gibi hafif menü tercih ediyor.

  • 18

    3. Sağlıklı atıştırmalıklar yiyin

    White, ihtiyaç duyduğunda ortalama 190 kalorilik çikolata protein barı tüketiyor.

  • 19

    4. Rahat olun

    Kilo verme, yavaş ve istikrarlı olmalı. White’a göre bu şekilde verilen kiloyu korumak daha kolay.

  • 20

    5. Kilo vermeyi fazla kafanıza takmayın

    White, yemek yeme konusunda takıntılı olanların, ölçülü bir şekilde her şeyin keyfini çıkaranlardan daha fazla zorlandığını söylüyor.

  • 21

    6. Midenizi tıka basa doldurmayın

    White, “Tüm tabağınızı silip süpürmek zorunda değilsiniz. Tabağınızda yemek bıraktığınızda kimseyi gücendirmezsiniz” diyor.

  • 22

    7. Geç saatte yemeyin

    White artık işten erken çıkıyor ve akşam saat 8’den sonra yemek yemiyor.