Home page
Haber Menüsü


Otomotivde iddia büyüyor
OSD Başkanlığı görevini bırakan İlkbahar, 2004’te ihracatın 8.5 milyar dolara, ihraç edilecek oto sayısının 475 bine çıkacağını öngördü.
İstanbul
AA
13 Şubat 2004— Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanlığı 15 yıldan bu yana sürdüren Ali İhsan İlkbahar, yaptığı veda konuşmasında, bu yıl otomotiv ihracatının 475 bin adede, ihracat gelirinin de 8 milyar dolara yaklaşacağını söyledi. İlkbahar, OSD’nin 30. Olağan Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada, bu seneden itibaren yönetim kurulunda yer almayacağını söyledi. Geçen yıl sektörün üretim ve ihracat rekorlarını kırdığını anımsatan İlkbahar, ihracatta çok istikrarlı bir gidiş yaşandığını kaydetti. 2004 yılında üretimin 725 bin, iç pazarın 550 bin adet beklendiğini dile getiren İlkbahar, bu yıl otomotiv ihracatının 475 bin adede, ihracat gelirinin de 8 milyar dolara yaklaşacağını söyledi.

   
 
       
   
MSNBC News İthal otomobil satışı yerli otoyu geçti
MSNBC News Otomotiv ortalamaları altüst etti
MSNBC News İhracatı tekstil ve otomotiv sırtladı
MSNBC News Chevrolet 23 bayi ile Türk pazarında
MSNBC News Hyundai 100 milyon dolarlık yatırım yapacak
MSNBC News 5 yılda 1 milyon araç satıldı
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Otomotiv pazarındaki nisbi canlanmanın temelinde ekonomideki iyileşmenin yanı sıra hurda araç indiriminin de önemli etkisi olduğunu ifade eden İlkbahar, “Özal, 2000 yılında 1 milyon adetlik hedef vermişti. 2006-2007’de 1 milyonluk üretim hedefi tutturulacak ama iç pazarda bu rakam tutturalacak mı bilemiyoruz. Sizler 2010’da 1.5 milyonluk üretimin tadını alacaksınız” diye konuştu.
       
TERCİHLER İTHAL ARAÇTAN YANA
       İç pazarın istikrarsızlığına ve ithalat ağırlıklı yapısına da değinen Ali İhsan İlkbahar, “Tüketicinin tercihi, bir prestij sayıp ithal araç yönünde. Bunun düzeltilmesi derneğimize düşen bir görevdir. Bu pazar yapısıyla yaşamak mümkün değil. Sanayinin kendini rahat hissetmesi ve bu başarısını sürdürmesi de mümkün değil” dedi. İhracattaki kar marjının yok denecek kadar az olduğunu belirten İlkbahar, sektörün ana ve yan sanayisi ile sendikaların biraraya gelerek bütün yeteneklerini kullanmak suretiyle maliyetleri aşağı çekmesi gerektiğini söyledi.
       Problemler devam ettiği müddetçe global üreticilerin model değişimlerinde diğer alternatif ülkeleri seçmelerinin kuvvetle muhtemel olduğuna dikkat çeken İlkbahar, zaten son yıllarda yeni otomotiv yatırımlarının Romanya, Polonya ve Çek Cumhuriyeti gibi ülkelere kaydığını anımsattı.
       
ŞİŞE CAM’IN TALEBİ KÖTÜ ÖRNEK OLABİLİR
       Şişecam grevine de değinen ve yakında lastik sektörünün de bu kapsama girebileceği uyarısında bulunan İlkbahar, aşırı zam taleplerinin diğer sektörlere de kötü örnek olacağını, Türkiye’deki işçilik ücretlerinin rakip ülkelere göre yükseleceğini kaydetti.
        İlkbahar, yaşanacak fiyat artışları nedeniyle Türkiye’nin kalitesini her zaman sürdürmesine rağmen ucuzluk avantajının kalmayacağını savundu. İlkbahar, “Sendikalar yüzbinlerce insanın ekmeğiyle oynadığının farkında değil” yorumunda bulundu.
        Erdemir ürenlerindeki fiyat artışlarına da işaret eden ilkbahar, “Bu gibi eğilimler işlerini ellerinden aldığımız ülkelerin yanında eski doğu bloku ile Hindistan, Çin gibi ülkelerin işine yarayacaktır. Özellikle Çin, her alanda olduğu gibi yakında otomotiv pazarında da önemli bir güç olacaktır” dedi.
       
KARNE ZAYIF
       Hükümete sundukları önerileri ve gerçekleşenleri bir sunumla genel kurul katılımcılarıyla paylaşan İlkbahar, yaşlı araçların trafikten çıkarılması uygulamasının gerçekleştirildiğini, ancak talep ettikleri pek çok düzenlemenin henüz yapılmadığını anlattı. İlkbahar, “Hükümete karne verdik, karne baştan aşağı kadar zayıf” ifadesini kullandı.
       
GABİLLET: 2004 YILI İYİ BAŞLADI
       Sektörde 1 milyar 16 milyon dolarla ihracat lideri olan Oyak Renault’un Genel Müdürü Alain Gabillet de 2003’ü sektörün fevkalede iyi bir yıl olarak geçirdiğini söyledi.
        Gabillet, “Bu yıl Renault için istisnai bir yıldır. Türkiye’de 35 yıldır faaliyetteyiz. Bu Renault ile Türkiye arasında bir sevgi öyküsüdür” diye konuştu. Sektörün ihracat lideri olmalarından son derece mutlu olduklarını ve onur duyduklarını dile getiren Gabillet, “Çünkü dünyanın en büyük markalarının yarıştığı platformda birincilik onur kaynağıdır. Gerçi ufukta birkaç bulut var ama 2004 bizim için iyi koşullarda başladı” dedi.
        TL’nin değerlenmesi konusuna da değinen Gabillet, “Her ne kadar TL’nin durumu bizim için avantajlı değilse de bu dezavantajı kalite ve rekabet gücümüzle avantaja çeviriyoruz. Sektörün bu rekabet avantajını önümüzdeki yıllarda sürdürmesi için her türlü gayretin gösterilmesi lazım” şeklinde konuştu.
       Gabillet, Renault olarak 2003 yılında kırdıkları rekorları muhafaza etmek istediklerini belirterek, rekabetin sektörün hayrına olacağını vurguladı.
       
BAŞARI ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU
       Genel Kurul’da, ihracat ve yan sanayi başarı ödülleri de dağıtıldı. 30 milyon ABD Dolar ve üstünde ihracat yapan firmalara verilen OSD İhracat Başarı Ödülü’nü, Oyak Renault, Ford Otosan, Tofaş, Toyota, Mercedes Benz Türk, MAN Türkiye, Hyundai Assan, Türk Traktör, Temsa, Honda Türkiye ve Uzel aldı.
        OSD Yan Sanayi Başarı Ödülleri’ne ise Galsan Plastik ve Kalıp Sanayi A.Ş., Hayes Lemmerz Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile Yazaki Otomotiv Yan Sanayi ve Ticaret A.Ş. layık görüldü. Genel Kurul’a, sektörel derneklerin temsilcileri ile Defterdar Kadir Boy da katıldı.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları