|
|
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı, İstanbulu yeraltı ve yerüstünden raylı sistemle bezemek için kolları sıvadı. İlk hedef son yıllarda kentin finans ve iş merkezi haline gelen Maslaka metroyu ulaştırmak. Topbaş, üzerine kurulu olduğu arazinin altından metronun geçişine izin vermeyen 3. Kolordu Komutanlığını ikna ettiğini, yakında metro inşaatının başlayacağı söyledi. İhaleyi verdim, Şubat ayında temeli atıyoruz, 30 ayda metro tamam diyen Büyükşehir Belediye Başkanı, 3.5 km. uzunluğundaki yeni hatın 75 milyon dolara mal olacağını açıkladı. Büşükşehir Belediye Başkanı Topbaş, yapımı yılan hikayesine dönen Ayazağa Kavşağının da bu yıl sonuna kadar tamamlanacağını söyledi. ANADOLU YAKASINA RAYLI SİSTEM Topbaşın verdiği bilgilere göre demiryolu dışında toplu taşıma sistemi bulunmayan Anadolu yakası da yakında raylı sisteme kavuşacak. Şubat ayında 21.5 kilometre uzunluğundaki Kadıköy - Kartal hattının inşaatına start verilecek. Proje maliyeti 139 milyon dolar ancak buna elektro mekanik finansmanı ve araç bedelleri dahil değil. Marmaraya entegre olacak proje, tamamlandığında Üsküdar-Ümraniye metro sistemiyle de bağlantılı hale getirilecek. Üsküdar-Altunizade-Ümraniye projesi ise henüz hazırlık aşamasında. Büşükşehir Belediye Başkanı İstanbullulara 17 kilometrelik bu projenin de tamamlanınca ihaleye çıkacağı müjdesini verdi. BAĞCILAR OTOGAR İKİTELLİ METROSU Kentin kuzeydoğusuna toplu taşıma sistemi getirecek iki proje de hemen hemen hazır. Bunlar Bağcılar-Otogar hattıyla Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli hatları. İlki 4.4 kilometre uzunluğunda 183 milyon dolara mal olacak ve 2007 Şubatında hizmete sokulacak. İkincisi ise biraz daha uzun süre alacak. 14.2 kilometre uzunluğundaki hattın maliyeti 800 milyon doları bulacak ve en iyi ihtimalle 2008 Martına yetişecek. Bakırköyü Avcılar üzerinden Beylikdüzüne bağlayacak hat ise Üsküdar-Ümraniye hattı gibi henüz proje aşamasında. YABANCI SERMAYE ZEMİN YOKLUYOR Bir kilometrelik yeraltı yolunun maliyetinin 30-40 milyon dolar arasında olduğunu belirten Büyükşehir Belediye Başkanı, bu yüksek maliyetin karşılanması için en doğru hamlenin yabancı sermayeyi kullanmaktan geçtiğini söyledi. Belediye Başkanı, yabancıların Üsküdar-Ümraniye ve Bakırköy-Beylikdüzü hatlarını cazip bulduğunu anlattıı. Topbaşa göre, yabancıların ikna edilmesi halinde Türkiyeye girecek yabancı sermaye 2 milyar dolar civarında olacak. İHTİYAÇ 300 KM. RAYLI SİSTEM İstanbulda varolan 40 kilometrelik raylı sistemi 130 kilometreye çıkarmayı hedeflediğini anlatan Topbaşa göre asıl ihtiyaç, Beykozdan Silivriye kadar ring halde gidebilecek 300 kilometrelik raylı sistem. |
||||||||
Ergenekonda 16 kişi daha gözaltında | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||