Fiat 500 Abarth R3T

Abarth, 51. Sanremo Rallisi’nde en yeni yarış harikasını tanıttı.

Fiat 500 Abarth R3T

Yeni Fiat 500 Abarth R3T 2010’da, Fiat 500 Abarth Assetto Corse için planlanan iki pist etkinliğini (Avrupa ve İtalya) bir araya getirecek tanıtım amaçlı bir rallinin ödülüne ismini verecek.

Abarth için bu, otuz yılı aşkın bir süre boyunca özdeşleştiği tanıtım amaçlı etkinliklere geri dönüş anlamına geliyor. Kesin olarak belirtmek gerekirse bu ilk Autobianchi A112 Abarth Şampiyonası’nın düzenlendiği 1977 yılında başladı. Bunu Fiat Uno, Uno Turbo, Cinquecento, Seicento, Punto Kit ve Super 1600, Stilo, Panda Kit gibi etkinlikler izledi.

Fiat 500 Abarth’ın ralli versiyonu 1600 santimetre küpe kadar kapasitesi olan turbo beslemeli otomobiller için olan R3T grubu için onaylanacak. Bu sınıf "uzmanlaşmanın" geleceğini oluşturacak çünkü, maliyetiyle performans arasında iyi bir dengeyi temsil ediyor. Bireysel katılımcılar ve gerçek bir yarış otomobilinde kendilerini ispat etmek isteyen insanlar için ideal olan bu araç, bütün standartlara göre iyi bir performans sunuyor.



Fiat 500 Abarth’ın sabit geometriye sahip Garret GT 1446 turbo besleme içeren, 1368 cm3 hacminde, 5500 devir/dakikada 180 bg üretebilen bir motoru var. Araç sıralı, ön kavramalı, 6 vitesli bir şanzımana sahip ve çok levhalı, kendiliğinden kilitlenen bir diferansiyel, çift levhalı debriyaj ve özel yarım akslar içeriyor.

Süspansiyonun her sürücünün bireysel sürüş tarzına uygun bir sürüş elde edilebilecek şekilde ayarlanabilmesini temin etmeye büyük bir özen gösterilmiş. Yarış amortisörleri ayarlanabiliyor; yerden yüksekliğin değiştirilmesi için eş eksenli yay ve çark, kaster ve kamber açılarının ayarlanması için de özel şimler kullanılmış.

Fiat 500 Abarth R3T  - 1

7 x 17 inçlik OZ Asphalt jantlar 19/62-17 lastikler için tasarlanmış. Frenler Brembo ve hepsi hava soğutmalı disk. El freni hidrolik tipte.

Fiat 500 Abarth özel olarak kaynaklanmış, gövdeye entegre edilmiş bir kafes, gerekli güvenlik cihazlarıyla ve FIA’nın onayından geçmiş, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerine sahip koltuklarla donatılmış. Ağırlık bu kategori için düzenlemelerle belirlenmiş en hafif değer: boş depoyla 1080 kg.

Sayfa Yükleniyor...