NTV

Kral öldü, yaşasın yeni kral!

Otomobil

Renault’nun, sınıfının en çok satan modeli olan Megane Sedan’ın yerini almaya hazırlanan Fluence modeli, 2 Kasım’da 37 bin 900 ile 47 bin 450 TL arasında değişen fiyatlarla satışa sunulacak.

Renault’un Bursa’daki fabrikasında gerçekleştirilen 110 milyon Euro’luk yatırımla üretimine başlanan Fluence, günümüze kadar geçen 6 yıllık süre içerisinde Türkiye’de 146 bin 650, dünya da ise 900 bin adet satarak "Sınıfının en çok satan modeli" olma başarısını gösteren Megan Sedan’dan bayrağı devralacak.

Türkiye’de üretilen ve 80’den fazla ülkeye ihraç edilecek olan Fluence’i yakından ilk görme fırsatını ağustos ayında Türk basını elde etmişti.

İzmir’de gerçekleştirilen uluslararası test sürüşüne de ilk katılan yine Türk basını oldu.

Renault’nun Türkiye’deki yeni amiral gemisi olmaya hazırlanan Fluence, Türkiye’de üretilip, Renault’yu Batı Avrupa pazarlarında tanıtan ilk model olduğu için ayrı bir öneme de sahip.

Yeni model bir ilke daha imza attı. Türk reklam ekibi rakiplerini geride bırakarak Fluence’in uluslar arası arenadaki tanıtımı için gerçekleştirilen reklam filmini hazırladı.

Çekimleri Dubai’de gerçekleştirilen reklam filmi aybaşından itibaren “Drive the change-Değişimi sür” sloganıyla yayınlanmaya başlanacak.

ULUSLARARASI TANITIM ANAVATANDA GERÇEKLEŞTİ
Fluence’i yakından tanımak ve test sürüşüne katılmak için 25 ülkeden toplam 525 gazeteci kasım ayı boyunca İzmir’e gelecek.

Biz de Renault’nun, Türkiye’nin elde ettiği bu başarıya şahitlik etmek için İzmir’deydik. Renault-Nissan ittifakının ürünü olan yeni model, Fransız, Japon, Kore ve Türk (30 mühendis 6 ay boyunca Fransa’da görev aldı) mühendislerinin ortak çalışması sonucunda hayata geçirildi.

Fluence, Kore’de Samsung SM3 adıyla satışa sunuluyor. Yeni model ilk olarak Türkiye ve Romanya’da ardından Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinde satışa sunulacak. Bu bölgeleri 2010’dan itibaren Orta Doğu, Avustralya ve Batı Avrupa izleyecek.

Toplamda 80’den fazla ülkeye ihraç edilecek olan Fluence modelinden Türkiye’de yılda 30 bin adetten fazla satış gerçekleştirilmesi hedefleniyor. Şimdi gelin hep birlikte yeni modeli yakından tanıyalım

HEDEF, SINIF LİDERLİĞİ
Renault Fluence, sınıfındaki en iddialı tasarımlardan birini oluşturuyor. 4.620 mm uzunluğunda (2.700 mm dingil mesafesi), 1.479 mm yüksekliğinde ve 1.809 mm genişliğinde olan yeni model, arkaya doğru yükselerek devam eden büyük farları, krom çerçeveli ön hava girişi ve şişik çamurlukların dikkat çektiği burun yapısıyla dinamik bir görünüm sergiliyor. Uzun ve geniş motor kaputu da bunu destekleyen detaylardan. Fluence’in arka görünümü de en az önü kadar dinamik. Hatta, önden daha da güzel dedirtecek kadar ince detaylardan oluşuyor.

Yeni modelde donanım seviyesi yükseldikçe, parlak siyah orta direk, krom yan cam alt fitili, bagaj kapağı çıtası, sis farlarının çerçeveleri ve kapı kolları gibi detaylar yer alıyor.

Yeni modele gösterilen özeni birçok noktadan anlamak mümkün. Arka tampona, göze çarpmayacak şekilde yerleştirilen park sensörleri ile daha estetik bir görünüm elde edebilmek ve daha aerodinamik yapıya ulaşmak için kaput çizgisinin altına gizlenen silecekler bunlardan sadece ikisini oluşturuyor. Bütün bu özelliklerine güvenen Fluence için rahatlıkla gözünü sınıf liderliğine dikmiş diyebiliriz.

Renault Fluence’in övgüyü hak eden diğer bir özelliği ise ömrünün sonunda ağırlığının yüzde 95 ‘inin yeniden değerlendirilebilecek malzemelerden üretilmiş olması. Ayrıca yüzde 7 oranında, yani ortalama 12 kg geri dönüştürülmüş plastik malzeme içeriyor olması.

MODERN HATLAR VE ÖZELLİKLER KABİNDE DE DEVAM EDİYOR
İç mekânda, havada asılı izlenimi veren ön panel, sürüş ve konfor için gerekli tüm kumandalara ev sahipliği yapıyor. Ön paneli oluşturan yumuşak malzeme, kullanıcının zevkine göre tercih edebileceği bej veya siyah renkli döşemeler ve opsiyonel olarak sunulan açık veya koyu deri döşemeler kabinde geçirdiğiniz süreyi daha keyifli hale getiriyor. İsteyenler ön paneli siyah veya siyah-bej kombinasyonuyla ısmarlayabiliyor.

Sınıfının en geniş iç hacimlerinden birine sahip olan Fluence’de önde oturanlar sınıfının en iyi baş mesafesine, arkada oturanlar ise yine sınıfının en iyi diz mesafesine sahip olacak.

Renault, geniş iç hacim, birçok saklama gözü olmadan olmaz diye düşünmüş olacak ki farklı noktalarda toplamda 23 litreye ulaşan alanlar tasarlamış.

Ürün yelpazesindeki araçların geniş bagaj alanına sahip olmasına özen gösteren marka bu geleneği Fluence’de de bozmayarak 530 dm3’lük bir yükleme alanı sunuyor.

ENTEGRE NAVİGASYON SİSTEMİ
Yurt dışındaki otomobillerde görüp imrendiğimiz öp panele entegre navigasyon sistemi, Renault Fluence modelinde opsiyon olarak alınabilecek. Kullanımı kolay olan ve 5.8 inç büyüklüğünde ekrana sahip olan Carminat TomTom® sisteminin fiyatı 500 Avro’dan düşük olacak. Sistemin ön panele entegre edilmesi güvenliği ve kalite hissini artırıyor. SD kartıyla, güncelleme imkanı sunan navigasyon, (http://www.renault-multimedia.com) adresinden kullanıcısına kişiselleştirme imkanı da sunuyor.

MÜZİK RUHUN GIDASIDIR
Müzik sistemine önem veren Renault, Fluence’in ilk donanım seviyesinde bile 60 W gücünde, mp3 ve aynı zamanda Line In ve AUX bağlantısıyla uyumlu CD okuyuculu müzik sistemi sunuyor. Daha performanslı bir donanım isteyen kullanıcılar, 140W gücünde ve sekiz hoparlörden oluşan daha performanslı sistemi tercih edebilirler. Bluetooth® bağlantısına da sahip olan bu sistem 3 boyutlu ses üretmesinin yanı sıra sesin kabin içindeki malzeme ve formlara göre kişiye özel biçimde ayarlanmasına da olanak tanıyor. Bluetooth bağlantısı ile sürücü, direksiyondaki kumanda yardımıyla telefonunu kontrol edebiliyor.

Renault’nun diğer modellerinden de tanıdığımız ‘Eller serbest kapı açma ve motor çalıştırma kartı’ yeni modelde de unutulmamış.

100 KM/S HIZLA 39 METREDE DURUYOR
Sürüş sırasında oluşan titreşim ve sesleri filtreleyerek kabine en az oranda ulaşmasını amaçlayan yürüyen aksam ve yeni nesil elektrik destekli direksiyon sistemi, Fluence’in dikkat çeken özellikleri arasında yer alıyor. Yeni modelde motor ve donanım düzeyine bağlı olarak 15, 16 ve 17 inçh jant alternatifleri yer alıyor. Fluence’in frenleri ise 100 km/s hızla ilerlerken 39 metrede (40 metrenin altı başarılı sayılıyor) durduracak şekilde geliştirilmiş.

BAKIM 20 BİN KM’YE ÇIKTI
Renault Fluence ilk etapta 110 beygir gücünde 1.6 16V benzinli ve güçleri 85 ile 105 beygir olan 1.5 dizel motor seçenekleriyle satışa sunulacak. Benzinli motorda 5 ileri manuel ve 4 kademeli otomatik vites seçeneği bulunuyor. 1.6 litrelik benzinli motorun yer aldığı Fluence fabrika verilerine göre 11.7 saniyede (otomatik şanzımanlı modelde 13.9 saniyede) 100 km/s hıza çıkıp 185 km/s maksimum sürate ulaşıyor.

Ortalama tüketim ise (100 km/lt) manuel versiyonda 6.5 litre, otomatik versiyonda 7.7 litre olarak belirlenmiş. 85 ve 105 beygir gücündeki dizel versiyonlar ise sırasıyla 13.4 ve 11.4 saniyede 0-100 km/s hızlanmalarını tamamlıyorlar.

Maksimum süratleri ise 175 ve 185 km/s olarak gerçekleşiyor. Ortalama tüketim her iki motor için de 4.5 litre olarak belirtilmiş.

Düşük yakıt tüketimi sunan 85 ve 105 beygir gücündeki 1.5 litre dizel motorlardan deneme şansı bulduğumuz ve Laguna modelinden de tanıdığımız 105 beygir gücündeki motor, başarılı performans ve düşük yakıt tüketimiyle öne çıkıyor.

Performanslı otoban kullanımında elde ettiğimiz 5.5 litrelik ortalama tüketim değerinin Fluence kullanıcılarını memnun edeceğini düşünüyorum. İki motor seçeneği de düşük CO2 emisyon oranı (119 gr/km) ile dikkat çekiyor.

Fluence’de kullanılan motorların dikkat çeken diğer bir özelliği ise bakım aralıklarının 15 bin yerine 20 bin km veya 2 yılda bir gerçekleştirilmesi. Bu da 120 bin kilometreye gelindiğinde eski modele göre bakım maliyeti açısından yüzde 30 avantaj anlamına geliyor. Ayrıca klima sıvısının değiştirilmesi de ortadan kaldırılmış.

YÜKSEK DONANIM SEVİYESİ
Fluence, Authentique, Expression ve Privilège olmak üzere üç donanım seçeneğiyle sunuluyor. İlk donanım seviyesi olan Authentique versiyonunda; Elektronik fren dağıtıcılı ABS, Acil Fren Destek Sistemi (AFU) ve otomatik yanan dörtlü flaşörler, (CSV) Viraj Kontrol fonksiyonlu ESP Elektronik Denge Kontrolü fonksiyonu, aktif ön gergili ve ön koltuklarda güç limitörlü 3 noktalı emniyet kemerleri, arka üç koltukta güç limitörlü emniyet kemerleri, 6 adet hava yastığı, hız sabitleyici-sınırlayıcı standart olarak sunuluyor

FLUENCE SPORT WAY 2010 DA GELİYOR


Fluence’in daha spor modeli olan Fluence Sport Way, 2010 yılında satışa sunulacak. Ön spoiler, kasa renginde profilli yan çıtalar, eşik kaplamaları, yan etekler, hava difüzörü, arka spoiler ve 19 inçh alüminyum jantlar gibi fabrikada monte edilen gövde kitine sahip olacak. Otomobile çok yakışan bu özellikler için istenen fiyatın yüksek olmaması durumunda Sport Way’in toplam Fluence satışları arasında önemli bir yer edineceğine inanıyorum.

YENİ TİCARİ TÜRKİYE’DE Mİ ÜRETİLECEK?
Fluence’in tanıtımında konuşma fırsatı bulduğumuz Renault Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Dünya Başkan Yardımcısı Stephen Norman, 2011 yılında küçük ticari araç sınıfında boy göstereceklerini belirtti. Renault’nun üretmeyi planladığı yeni model, aralarında Fiat Fiorino, Peugeot Bipper ve Citroen Nemo’nun bulunduğu sınıfta yer alacak. Aracın Kangoo’dan daha küçük olacağını vurgulayan Norman, üretim için aday olan tesisler arasında Bursa’nın da yer aldığının altını çizdi. Norman ayrıca 2011’de Türkiye’de üretilmesi hedeflenen elektrikli Fluence ZE için de resmi açıklamanın önümüzdeki günlerde yapılacağını söyledi. Bütün bu gelişmeler Renault’nun, Türkiye’ye ve Oyak Renault fabrikasından çıkan ürünlere olan güvenini kanıtlıyor.

Renault Fluence Fiyatları:

Authentique 1.6 37.900

Authentique 1.5 85 41.750

Authentique 1.5 105 43.150

Expression 1.6 38.700

Expression 1.6 BVA 40.200

Expression 1.5 85 42.550

Expression 1.5 105 43.950

Privilege 1.6 42.200

Privilege 1.6 BVA 43.700

Privilege 1.5 105 47.450

RAKAMLARLA OYAK RENAULT
Türkiye’de üretilen her iki otomobilden biri, satılan her 6 araçtan biri, ihraç edilen her iki otomobilden biri Oyak Renault fabrikasından çıkıyor. Bu yıl toplam 277 bin adet üretim gerçekleştirilecek olan fabrikada 2010 yılında 286 bin adet araç üretilmesi planlanıyor.