NTV

Merakla beklenen Mercedes CLA tanıtıldı

Otomobil
Merakla beklenen Mercedes CLA tanıtıldı

Mercedes-Benz’in model yelpazesinde giriş seviyesi bir otomobil olan CLA dört kapılı olmasına rağmen coupe hatlarına sahip olması ile dikkat çekiyor.

CLA geçen yılın başlarında yeni otomobilin habercisi olarak sergilenmiş ve iyi karşılanmış Concept Style Coupe’ye görsel olarak oldukça benziyor.

İlişkili Haberler


CLA ilk olarak Detroit Otomobil Fuarı’ndan önce yapılan bir medya resepsiyonunda tanıtıldı. Yeni model Mercedes yelpazesinde C Sınıfı’nın altında yer alacak.

CLA bu hafta gerçekleşecek Berlin Moda Haftası’nda ilk defa Avrupa’da sergilenecek. CLA, Mercedes’in yeni bir segmente girişi için geniş kapsamlı bir pazarlama kampanyasında önemli bir rol oynayacak.

Mercedes’in satış ve pazarlama şefi Joachim Schmidt şöyle dedi: “Bu otomobil bize özellikle A Sınıfı’nın satılmadığı pazarlarda daha önce erişimimiz olmayan çok fazla sayıda müşteriyi cezbetme fırsatı sunuyor.”

CLA’nın rakipleri arasında Volkswagen Jetta, yakında tanıtılacak Audi A3 sedan ve şu sıralar geliştirilen, 2015’te piyasaya sürülmesi planlanan BMW 1 Serisi sedan bulunuyor.

Şirket içinde C117 kod adıyla geliştirilen CLA Mercedes’in yeni modüler önden çekişli platformunu temel alan üçüncü model.

Kadranlar ve havalandırma çıkışları, Mercedes'in spor modeli SLS'i hatırlatıyor.
Kadranlar ve havalandırma çıkışları, Mercedes'in spor modeli SLS'i hatırlatıyor.

Daha önceki modeller ikinci nesil B Sınıfı ve üçüncü nesil A Sınıfı’ydı. CLA bu otomobillerle aynı mekanik paketi, elektrik mimarisini ve iç aksamı kullanıyor.

Boylamasına monte edilmiş motoru ve arka tekerlekten itişiyle daha geleneksel bir tarzı olan C Sınıfı’nın aksine CLA enine bir motora ve ön tekerlekten çekişe sahip.

Yeni Mercedes sedan tıpkı ilham aldığı daha büyük CLS gibi, adeta yontulmuş gibi gözüken bir dış tasarıma sahip. Mercedes tasarım şefi Gorden Wagener yeni otomobili bir “tasarım isyancısı” olarak tanımlıyor.

Otomobil aerodinamik olarak oldukça "kaygan".
Otomobil aerodinamik olarak oldukça "kaygan".

CLA mevcut C Sınıfı’na göre 40 mm daha uzun, 7 mm daha geniş ve 43 mm daha alçak.

Mercedes yeni, şık giriş seviyesi sedanının aerodinamik özelliklerini vurguluyor ve CLA180’in toplam hava direnç katsayısının sadece 0,22 olduğunu söylüyor.

CLA A Sınıfı ile aynı süspansiyon sistemini ve şasi geometrisini kullanıyor, ama arka aks, şirketin ifadesi ile “benzersiz bir dinamik karakter” sağlayacak şekilde ayarlanmış.