NTV

Mercedes-Benz F800 Style

Otomobil
Mercedes-Benz F800 Style

Mercedes-Benz tasarımlarının gelecekte izleyeceği yönü ortaya koyan konsept.

Konsept araç aynı zamanda otomobil yapımcısının hem prize takılan hibritler, hem de yakıt hücreleri kullanan elektrik tahrikli modeller için tasarlanmış yeni arkadan itişli araç platformunu da bünyesinde barındırıyor.

İlişkili Haberler


Daimler’in yönetim kurulu üyelerinden Thomas Weber verdiği demeçte, “Çevreye karşı sorumluluğumuzla pratik müşteri menfaatlerini büyüleyici bir otomobilde uzlaştırmaya kararlıyız” diye konuştu.

Konseptin silueti ön ve arka tekerlerin bitiminden sonra kısa çıkıntılara, uzun bir dingil açıklığına ve akıcı, coupe benzeri bir tavan hattına sahip. Aracın toplam uzunluğu mevcut nesil E Sınıfı sedan modeline yakın. Aracın yeniden yorumlanmış "Mercedes Izgarası" çevresinde, ön köşelerde devasa hava girişleri bulunuyor.

Profilden bakıldığında açılı yan gövde panelleri bir hareket hissi oluşturulmasına yardımcı oluyor. Kemer çizgisinin (dikey olarak cam yüzeyin bittiği nokta) hemen altındaki derin hatlar arka kapıda başlıyor ve aracın her iki ucuna doğru akıyor. Diğerlerinden daha derin üçüncü bir hat ön marşbiyelin yakınında başlıyor ve yükselerek arka tekerlek açıklığına doğru akıyor.

Aracın en göze çarpan yanı kapıları. Konseptin arka kapıları geleneksel bir dört kapılı sedanın aksine aracın arkasına doğru kayıyor. Mercedes bu tasarımın dar park alanlarında girişi ve çıkışı kolaylaştırdığını söylüyor.

Mercedes aynı zamanda konsept vasıtasıyla bazı başka yenilikleri de sergiliyor:

• Geliştirilmiş Distronic Plus sistemi, artık gazı ve freni işletmenin yanında aracı virajlar da dahil olmak üzere 40 km/s’ye kadar hızlarda yönlendirebiliyor. Sistem herhangi bir anda sürücünün direksiyon simidini hareket ettirmesiyle devre dışı bırakılabiliyor.



• Mercedes Pre-Safe 360 sistemi artık aracın arkasını izliyor. Sistem arkadan çarpışmanın gerçekleşeceği hesapladığı andan yaklaşık 600 milisaniye önce fren yapıyor. Böylece otomobil bir kavşağa ya da yaya geçidine itildiğinde meydana gelen ikinci kazanın önlenmesi amaçlanıyor.

• Son olarak yakında çıkacak elektrik gücüyle çalışan araçlar için, aracın GPS navigasyon haritası geriye kalan olası menzili harita üzerinde 360 derecelik bir tasvir halinde gösterecek.

Cenevre’de tanıtılacak prize takılan hibrit sistemi 300 beygir gücünde, doğrudan enjeksiyonlu V6 motordan ve 109 beygir gücündeki elektrik motorundan oluşuyor. Otomobil yapımcısına göre araç yalnızca elektrik gücüyle 30 kilometre yol alabiliyor ve 120 km/s azami hıza ulaşabiliyor. Lityum iyon bataryalar arka koltuğun altında yer alıyor.

Mercedes konseptin benzinli motoruyla beraber 2.84 litre yakıtla 100 km yol alabildiğini belirtiyor. Otomobilin 0’dan 100 km/s’ye 4.8 saniyede çıkabileceği ve 250 km/s azami hıza ulaşabileceği tahmin ediliyor.

Mercedes elektrik tahrikli ve yakıt hücreli versiyonun yaklaşık 136 beygir güç ve tahminen 290 Nm tork ürettiğini ve tahmini 600 km menzile sahip olduğunu belirtiyor. Yakıt hücresi otomobilin önünde, elektrik motoru ise arka aksın yakınında bulunuyor.

Araç 2 Mart’ta Cenevre otomobil fuarında tanıtılacak.