Saab’ın yeni sahibi logosunu kullanamayacak

NEVS logonun ve Saab isminin kullanma hakkı üzerindeki engeli kaldırmaya çalışıyordu. Şirket ejderha başı şeklindeki logoyu kullanmamayı kabul etti. NEVS Saab ismini kullanabilecek.

Saab’ın yeni sahibi logosunu kullanamayacak

Saab’ın yeni sahibi National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS) İsveçli otomobil yapımcısının varlıklarının büyük bölümünü satın almak için anlaştığını, ama markanın aslan gövdeli ejderha başı logosunu kullanamayacağını söyledi.


NEVS’in kamyon yapımcısı Scania ve savunma ve uçak-uzay grubu Saab ile logoyu kullanmama konusunda anlaşmaya varmasının ardından, ana üretim fabrikasını da içeren anlaşma son halini aldı.

1947’den bu yana otomobil üreten Saab 2011’in sonunda, yani General Motors’un Hollandalı spor otomobil grubu Spyker’a satmasından iki yıldan az süre sonra iflas etmişti.

Saab otomobillerini temel alan elektrikli araçlar üretmeyi planlayan NEVS, alımın tamamlanmasının üretimin başlamasına yönelik süreci hızlandıracağını söyledi.

NEVS başkanı Karl-Erling Trogen yaptığı açıklamada, “Yaklaşık 18 ay içinde Saab 9-3 teknolojilerini ve yeni teknolojili bir elektrikli güç aktarım sistemini temel alan ilk elektrikli aracımızı piyasaya sürmeyi planlıyoruz” dedi.

NEVS Çin’deki devlet yetkililerinin, elektrikli araçlara büyük yatırım yaptığını gördüğü için, Çin pazarına yönelik otomobiller üretmeyi amaçlıyor.

NEVS’in bütün hisseleri, National Modern Energy Holdings Ltd. şirketinin. Bu şirketin kurucusu ve birincil sahibi de Çinli-İsveçli iş adamı Kai Johan Jiang.

Jiang yaptığı açıklamada, “İlk elektrikli aracımızın tasarımı ve geliştirilmesi Çin ve Japonya’da uzun zamandır devam ediyor ve artık üretim tesisleri de bize geçtiği için, geliştirmeye Trollhattan’daki çalışma alanında (Saab fabrikasında) devam edebileceğiz” dedi.

Saab gıpta edilen markasına ve sadık hayran kitlesine rağmen yıllarca, büyük rakiplerine karşı ayakta kalmakta zorlandı. Spyker otomobil yapımcısını 2010’un başlarında satın almış, ama çok geçmeden finansman sorunları yaşamış ve aylarca Çinli şirketlerle anlaşmalar yapmaya çalışmıştı.

Lisanslama haklarını koruyan ve Çin’de devletin elindeki otomobil yapımcısı SAIC Motor Corp Ltd ile bir ortaklığı olan GM, geçen yılın sonlarında diğer Çinli şirketlerle anlaşmaları engellemişti.

GM’nin kasten Saab’ın iflas etmesine izin verdiğini söyleyen Spyker, GM’ye 3 milyar dolar tazminat davası açtı. GM bu suçlamaları reddetti.

Spyker ayrıca Saab yatırımcısı Zheijang Youngman ile de, Saab için geliştirilen ve şu anda Youngman’in elinde bulunan bir platformu ve teknolojiyi temel alan üst seviye otomobiller üretilmesi için bir anlaşma yaptı.

Sayfa Yükleniyor...