Skoda Octavia Combi 4x4: Avantajlı boyutlar, güçlü görünüm

Yeni tasarım anlayışıyla büyük bir ivme yakalayan Skoda, pazara iddialı modeller sunmaya devam ediyor. İşte bu modellerden biri olan Octavia Combi 4x4’ü ntv.com.tr Otomotiv Editörü Onur Akçay sizin için test etti.

Skoda Octavia Combi 4x4: Avantajlı boyutlar, güçlü görünüm

Dünyada ve ülkemizde her geçen gün Pazar payını yükselten Skoda, makul fiyata sağlam ve prestijli araçlar üretmeye devam ediyor. Çek Cumhuriyeti’nin en önemli markası haline gelen Skoda, yine fark yaratmayı amaçlıyor. Markanın rekabetçi bir fiyatla satışa sunduğu Octavia Combi 4x4, son yıllarda ülkemizde de talep görmeye başlayan station wagon modellerin önemli seçeneklerinden biri olmaya aday.

Skoda Octavia Combi 4x4 test videosu

GÜÇLÜ GÖRÜNÜM

Octavia Combi gerçekten güçlü bir görünüme sahip. Ön yüzü sedan versiyonuyla aynı hatlara sahip araç yanınıza gelen dek; sedan mı, yoksa combi yani station wagon’mu ayırt etmekte zorlanabiliyorsunuz. ön tasarımında çizgileri nedeniyle kaslı görünen kaput, yeniden konumlandırılan marka logosu, markanın karakteristik büyük ön ızgarası ve LED gündüz farlarına sahip aydınlatma grubu ilk dikkat çeken noktalar oluyor.

Adaptif Bi-xenon aydınlatma, hem uzun, hem de kısa farlar için mercekli xenon lambalar kullanıyor. Ayrıca kısa farlarda uzun farlar da direksiyon hareketine bağlı olarak viraj dönüş yönüne doğru hareket ediyor. Dönme mekanizması virajı optimal şekilde aydınlatmak için elektronik olarak kontrol ediliyor. Böylelikle genel olarak iyi bir aydınlatma sağlanıyor ve viraj içlerinde karanlık bir nokta kalmıyor.

Skoda Octavia Combi 4x4: Avantajlı boyutlar, güçlü görünüm - 1

YENİ TASARIM ANLAYIŞI

Markanın satış rakamlarını artırmasının en büyük nedenlerinden biri olan yeni tasarım anlayışı, dört tekerlekten çekiş sitemine sahip Octavia Combi’de de kendisini gösteriyor. Aracın yan tasarımında durgunluğu ortadan kaldıran en önemli detay, ön far grubundan başlayan ve arka farlara kadar devam eden tasarım çizgisi. Bu çizgi sayesinde araç klasik bir station wagon’dan daha sportif gözüküyor.

Hantal görünümden sıyrılmış bir station wagon olan otomobilin arka bölümündeyse arka camlarda sert şekilde kıvrılan, fin çizgisi olarak adlandırılan tasarım detayı ilk dikkat çeken nokta oluyor. Bagaj kapağı üzerindeki sert çizgiler ve çek kristal ustalarını simgeleyen C şeklinde yanan şık arka far grubu ise atak görünümü destekliyor.

Skoda Octavia Combi 4x4: Avantajlı boyutlar, güçlü görünüm - 2

GÜVENLİĞİ ARTTIRAN KOKPİT

Euro NCAP çarpışma testinden 5 yıldız almayı başaran Octavia’nın özel motor kulakları, motorun yolcu bölmesine girmesine engel oluyor. Çok şiddetli darbe durumunda, motor kimseye zarar vermeyecek şeklide yolcu bölmesinin altına kayıyor. Direksiyon kolonu tasarımıysa önden darbe durumunda direksiyon simidinin sürücüye doğru hareketini sınırlıyor. Pedallarda darbe durumunda kayarak uzaklaşıyor ve sürücünün diz-bacak yaralanması riskini azaltıyor.

Aracın iç mekanında Skoda’nın yeni tasarım anlayışı hakim. Kokpitte yeterli eşya gözü var ve ergonomi açısından bir sorun bulunmuyor. Kullanımı alışkanlık isteyen 5,8 inç renkli LCD ekrandan müzik, telefon, navigasyon gibi ayarları yapabiliyorsunuz. Ama her şeyden önemlisi araç station wagon olmasının avantajını sonuna kadar kullanıyor. İç mekan gerçekten çok ferah. Kokpit için yapabileceğimiz tek eleştiri var; dizel motorun sesi içeriye fazlaca giriyor, daha iyi bir yalıtım olabilirdi.

Skoda Octavia Combi 4x4: Avantajlı boyutlar, güçlü görünüm - 3

BOYUTLARIN AVANTAJI

4.66 metre uzunluğa, 1.81 metre genişliğe ve 1.46 metre yüksekliğe sahip otomobilin arka koltuklarında yeterli baş ve diz mesafesi sunuluyor. 1.88 metre uzunluğa sahip biri olarak arka koltukta rahatça oturabildim. 3 yetişkinin rahatlıkla seyahat ettiği arka bölümde konfor hissi de yüksek. Fakat arka koltuklarda seyahat eden yolcuların rahatını bozan tek şey var; yüksek konumlandırılan şaft tüneli.

Otomobil sürüş hissi olarak tatminkar. Yüksek hızda yan rüzgarlardan etkilenmiyor, yol ve rüzgar sesini kabine çok fazla yansıtmıyor. 6 ileri manuel şanzıman vites değişimlerini hissettirerek gerçekleştiriyor. Bu durum kimi sürücüleri hoşuna gidebileceği gibi, bazılarını da rahatsız edebilir. 1.6 litre 110 beygirlik dizel motor, hem yakıt tüketimi hem de performans açısından başarılı diyebiliriz. 0-100 hızlanmasını 10.8 saniyede tamamlayan araçla büyük bölümü şehir içinde olmak üzere yaklaşık 400 kilometre yol yaptık ve zorlamamıza rağmen ortalama 7.0 litre yakıt harcadık. Bu veriyi, dört tekerlekten çekiş sistemine sahip ve yüksek devirlerde kullanılan bir aracın yakıt tüketimi olarak değerlendirirsek; Octavia Combi 4x4’ün oldukça tutumlu olduğunu söyleyebiliriz.

Skoda Octavia Combi 4x4: Avantajlı boyutlar, güçlü görünüm - 4

GÜVEN VEREN YOL TUTUŞ

Octavia Combi 4x4’ün yol tutuşuna ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Beşinci nesil Haldex kavramalı yürür aksam, tekerleklerdeki en küçük değişikliği dahi belirliyor ve milisaniyeler içinde müdahale ederek sorun yaşanmasını engelliyor. Normal yollarda önden çekişli gibi davranan araç, zemine göre otomatik olarak 4x4’e geçiyor. Kaygan zeminlerde tork, dört tekerleğe de eşit oranda dağıtılarak maksimum tutunma sağlanıyor. Eğer sistem ön tekerleklerin tutunmasında problem belirlerse, torkun yüzde 90’nını arka lastiklere gönderebiliyor. Hatta aracın üç lastiğinin de yere sağlam basmadığını tespit edebilen sistem, torkun yüzde 85’ine kadarını sadece bir lastiğe gönderebiliyor.

Skoda’nın combi olarak adlandırdığı, genel olarak station wagon olarak bilinen bu tür araçlarda en önemli noktalardan biri de bagajın kapasitesidir. Octavia Combi standart olarak 588 litre bagaj hacmi sunuyor. Fakat koltuklar katlandığında bu hacim ciddi oranda artıyor ve tam 1718 litreye çıkıyor.

Skoda Octavia Combi 4x4: Avantajlı boyutlar, güçlü görünüm - 5

GENEL DEĞERLENDİRME

Akıllı 4x4 sistemi sayesinde Station Wagon sınıfında rekabeti yükselten Octavia Combi, sunduklarıyla fiyatı karşılaştırıldığında iyi bir seçenek olduğunu kanıtlıyor. Ülkemizde sadece Elegance donanıma sahip otomobilin 4x4 versiyonunda tek eksik otomatik şanzıman. Ne yazık ki şu an için 4x4 Octavia Combi sadece manuel şanzımanla satın alıanabiliyor. Octavia Combi’nin iki çeker versiyonunun başlangıç fiyatı 78 bin TL. Bizim kullandığımız 4x4 versiyonu ise 84.400 TL’den satışa sunuluyor.

Test ve Yazı: Onur Akçay

Fotoğraflar: Murat Şahin

TEKNİK ÖZELLİKLER

1.6 litre dizel – 4x4
110 hp @ 3200-4200 d/d
250nm @ 1500-3000 d/d
Karma yakıt tüketimi 7.0 litre
0-100 km/s : 11.5 saniye
Maksimum hız: 191 km/s
Test aracı fiyatı: 84.400 TL

Sayfa Yükleniyor...