Yeni Mini Roadster

İki kişilik Roadster’in üretim versiyonunun ilk resmi fotoğrafları ve ayrıntıları.

Yeni Mini Roadster

Kısa süre önce tanıtılmış Mini Coupe’nin kardeş otomobili olan Roadster, Mazda MX-5’e ve yakında piyasaya sürülecek Citroen DS3 üstü açılır otomobile rakip olacak.


3728 mm uzunluğa, 1638 mm genişliğe ve 1390 mm yüksekliğe sahip olan Roadster mevcut üstü açılır model olan, büyük ölçüde temel aldığı Cabriolet’ye göre 25 mm daha alçak.

Mini’nin en yeni modeli, dört kişilik üstü açılır kardeşinin aksine iki kişilik bir araç. Koltukların arkasındaki kısım Coupe’de olduğu gibi bagaj kapasitesini artırmaya adanmış.

Yeni otomobilin iç kısmı mevcut Mini modellerindeki eski tarzdan esinlenmiş “retro” görünümü koruyor, kumaş tavan örtüsü ise ağırlığı azaltmak için elle kapatılıp açılıyor.

Çok katmanlı tavan sürücü koltuğundan kalkmadan kapatılıyor ve koltukların arkasına, arka kısımdaki boşluğun içine katlanıyor.

Roadster tıpkı yeni Coupe’de olduğu gibi, Mini’nin bilindik 1,6 litrelik dört silindirli benzinli motorunun üç farklı güç seçeneğiyle ve bir de dizel motor ile satışa sunulacak.

Yeni Mini Roadster - 1

Roadster’in 122 bg gücündeki atmosferik versiyonu 0-100 km/s hızlanmasını 9,2 saniyede tamamlıyor ve 199 km/s azami hıza sahip. Ortalama yakıt sarfiyatı AB test döngüsüne göre 100 km’de 5,7 litre.

Daha güçlü turbo beslemeli versiyon "S" 184 bg gücünde. Bu modelin 0-100 km/s hızlanması 7 saniye, azami hızı 227 km/s. Aracın ortalama yakıt sarfiyatı AB kriterlerine göre 100 km’de 6 litre.

Roadster’in en güçlü versiyonu John Cooper Works’de 1,6 litrelik motor 211 bg güç üretecek şekilde tasarlanmış. Bu versiyonun 0-100 km/s hızlanması 6,5 saniye, azami hızı 237 km/s. Yakıt sarfiyatı AB test döngüsüne göre 7,3 l/100 km.

Yeni Mini Roadster - 2

Araçta sunulacak tek dizel motor seçeneği 2 litre hacminde 143 bg gücünde olacak. 0-100 km/s hızlanması 8,1 saniye olan dizel versiyonun azami hızı 212 km/s. Ortalama yakıt sarfiyatı ise 4,5 l/100 km.

Bütün modeller standart olarak altı vitesli mekanik şanzımanla geliyor. John Cooper Works dışındaki modeller, seçenek olarak altı vitesli otomatik şanzıman ile donatılabiliyor.

Şirket, Roadster’in dinamik özelliklerini öne çıkarıyor ve hafif kumaş tavanın araca diğer modellere göre daha alçak bir ağırlık merkezi kazandırdığını söylüyor.

Yeni Mini Roadster - 3

Çelik gövde yapısında, arka süspansiyon kulelerinin bağlanması gibi, Coupe ile aynı sıkılaştırma önlemleri bulunuyor.

Şirket yetkilileri yeni üstü açılır modelin öne kaymış ağırlık dağılımıyla, eski Mini modellerine göre daha iyi çekiş sağladığını iddia ediyor.

Roadster Ocak ayında Detroit Otomobil Fuarı’nda halka tanıtılacak.

Sayfa Yükleniyor...