NTV

“Çarşı pazar gezmeyle yağ yakılmaz”

ntv.com.tr

Sağlık

Sağlıklı bir yaşamın en temel iki noktasının beslenme ve egzersiz olduğunu neredeyse herkes biliyor. Ancak bu iki önemli nokta kişiye özel olarak planlanmazsa sağlığı olumsuz etkileyebiliyor. Ayrıca araştırmalara göre çarşı-pazar gezmek gibi günlük aktiviteler her ne kadar faydalı olsa da vücutta yağ yakımını sağlamıyor.

İlişkili Haberler

Beslenme ve egzersiz planının günlük aktivite düzeyinden boy ve kiloya kadar birçok faktöre göre, yani kişiye özel hesaplanması gerekiyor. “Günde 4 saat idman yapan bir sporcu ile 30 dakika yürüyebilen bir ev hanımının egzersiz ve beslenme düzeni farklıdır” diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Çağatay Demir, yaz gelmeden yağlarından kurtulmak isteyenlere de önerilerde bulundu.

Çarşı, pazar gezmek gibi günlük aktivitelerin yağ yakımı sağlamayacağını hatırlatan Dyt. Demir, yaz aylarına girilen şu günlerde yağ yakımını hızlandırmak için en önemli şartın ara öğün ağırlıklı beslenmek olduğunu belirtti: “Ara öğün olmayan bir beslenme tarzı vücutta kilo kayıplarına neden olur ancak bu kilo kaybı yağ kütlesinden değil su ve kas kütlesinden de olabilir. Bu nedenle de verilen kilolar kısa bir süre sonra tekrardan geri alınır.”

Yazın sağlıklı beslenmenin başlıca şartının bol su tüketimi ve lif içeriği yüksek taze sebze-meyvelerle beslenmek olarak tanımlayan Dyt. Demir, “Günde su içeriği de fazla olan meyvelerden en az 3 porsiyon tüketmek gerekiyor” diye konuştu. Dyt. Demir, az yağlı pişirilmiş sebze yemeklerinin sofralarda kızartmaların yerini alması gerektiğinin de altını çizdi.

AVM’DE YA DA PARKLARDA DOLAŞMAK YAĞ YAKIMI SAĞLAMAZ

Ev işleri, alışveriş gibi aktivitelerle vücudun hareketsiz kalmadığını belirten Dyt. Demir, “Ancak bu aktivitelerin yağ yakıcı etkisi yok. Vücut yağları belirli saatlerde ve ağırlıklarda yapılan düzenli egzersizle yakılıyor” dedi ve su içmenin yararına değindi: “Kaybedilen minerallerin yerine konması önemli. Günde en az bir defa su ve sodayı karıştırarak içmek bu mineral dengesini korur. Tansiyon ve kronik rahatsızlığı bulunan bireylerin bu tüketimleri yaparken oldukça dikkat etmesi gerekir.”

Çağatay Demir
Çağatay Demir

KAN ŞEKERİ DENGESİZLİĞİNE ARA ÖĞÜN TAKVİYESİ YAPILMALI

Özellikle hipoglisemili bireylerde kan şekeri dengesizliğine bağlı olarak gün içerisinde halsizlik, yorgunluk, hissizlik, ateş, terleme gibi bazı şikâyetler görülebiliyor. Bu tarz durumlara sebebiyet vermemek için glisemik indeksi düşük gıdalarla beslenmek ve basit karbonhidrat tüketmemek gerektiğini söyleyen Dyt. Demir’in önerileri şöyle:

“Glisemik indeksi yüksek gıdalar arasında çay şekeri, bal, mısır, muz, beyaz ekmek, pirinç pilavı, patates, kuru meyveler sayılabiliyor. Ara öğün alımı olarak azar azar ve sık sık beslenmek oldukça önemli. Aynı zamanda bu bireylerin kesinlikle ara öğün almaları ve şekerlerini dengelemeleri gerekiyor.

GÜNDE 3 ANA, 3 ARA ÖĞÜN YAPILMALI

Günde en az 3 ana 3 ara öğün alırlar ise kan şekerleri dengede kalacaktır. Alacakları öğünlerin içerikleri çok fazla karbonhidrat ağırlıklı olmamalı, besin çeşitliliği sağlanarak her besin grubuna da yer verilmelidir. Yeterli su tüketildiği ve egzersiz ile düzenli şeker dengesi sağlandığı takdirde hipoglisemi kontrol altına alınarak sağlıklı yaşamam mümkün olabilir.”

ETİKETLER