NTV

FIFA 2014’e kınama

Sağlık

Dünya sağlık otoriteleri, FIFA 2014 Dünya Kupası’nın alkol firmaları sponsorluğunda gerçekleşmesini kınadı. Avrupa Alkol Politikaları Birliği (EUROCARE), alkol firmalarının sponsorluğunun halk sağlığı açısından endişe verici olduğunu açıkladı.

FIFA 2014 Dünya Kupası’nın alkol firmaları sponsorluğunda gerçekleşmesine tepki gösteren dünya sağlık otoriteleri, Polonya’da gerçekleşen UEFA 2012’nin de büyük sponsorlarının alkol firmaları olduğuna dikkat çekerek bu durumun vahim olduğunu ifade etti.

Alkol firmalarının sponsorluğunu halk sağlığı açısından endişe verici olarak nitelendiren Avrupa Alkol Politikaları Birliği (EUROCARE) 12 Haziran 2014’te yayınladığı basın bildirisi ile 2012 UEFA Avrupa Kupası ve 2014 FİFA Dünya Kupası oyunlarında sahalardan, röportaj markalamalarına her alanda görünürlüğü olan alkol reklamlarını kınadı.

EUROCARE adına açıklama yapan Genel Sekreter Mariann Skar, “Futbol, bir pazarlama ve markalama alanı değil bir mücadele ve heyecan alanıdır. FİFA’nın sağlık vizyonu olan ‘Bilim ve futbol ile herkesin sağlığına katkıda bulunmak’ adına sponsorlarını gözden geçirmelerini telkin ediyoruz. Alkol üreticileri bir spor aktivitesi için destekçi olarak konumlandırılamazlar ve bu hususta pazarlama teknikleri kanunlarla düzenlenmelidir. Bunun en iyi örneği, tüm spor müsabakalarında alkol reklamlarını yasaklayan Fransa’dır” dedi.

Brezilya Hükümetinin, sahalarda yaşanan elim şiddet olaylarının önüne geçmek için stadyumlarda alkol satışını yasaklamak zorunda kaldığının belirtildiği açıklamada, Dünya Kupasında alkol markalarına yer vererek kendileri ile çeliştiği ifade edildi.

'SPORUN AMACINA TEZAT'
EUROCARE üyesi ve Türkiye Yeşilay Cemiyeti’nin Genel Başkanı Prof. Dr. M. İhsan Karaman da Yeşilay ve DSÖ’nün, Nisan 2013’te birlikte düzenlediği Global Alkol Politikaları Sempozyumu’na katılan birçok bilim insanının ortak görüşünü şöyle açıkladı: “Alkollü içki reklam promosyonları çocuk ve gençler üzerindeki olumsuz etkisi ispatlanmıştır. Alkol, bağımlılık yapma potansiyeli olan psikoaktif bir maddedir ve birçok sağlık sorununa sebep olmaktadır. Bu nedenlerden dolayı satış, pazarlama ve ulaşılabilirlik noktasında diğer ticari ürünlerden farklı uygulama ve prosedürlere tabi tutulması gerekmektedir. Özellikle spor müsabakaları gibi gençlerin bedensel ve zihinsel gelişimini amaçlayan etkinliklerde onlara bedensel ve zihinsel olarak zarar veren alkol tanıtımının yapılması tam bir tezat oluşturmaktadır.”