NTV

'Fotoğraflar yeterince caydırıcı değil'

Anadolu Ajansı

Sağlık

New York, Basel ve Würzburg üniversitelerinden 3 akademisyenin araştırmasına göre, sigara paketlerindeki fotoğraflar, bağımlılığın engellenmesinde beklenen etkiyi yapmıyor.

Sigara paketlerindeki fotoğrafların, bağımlılığın engellenmesinde beklenen etkiyi yapmadığı belirtildi.

Journal of Experimental Social Psychology dergisinde 2009'da yayımlanan araştırmayla ilgili İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ruh Sağlığı Hastanesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Osman Abalı, sigara paketlerindeki uyarıların aksi yönde etki yapabildiğini belirtti.

Abalı, ''Korkutma bizim toplumumuzda işe yaramaz. Sigara içen insana 'dikkat sigara öldürür der' ve bunun altyapısını oluşturmazsan bu uyarı boşa gider. İnsanlar bunun üstüne gitmeye meydan okumaya başlar'' dedi.