NTV

Günde 3 bardak süt içebiliyor musunuz?

Sağlık

Kemik ve diş sağlığının en önemli yapı taşlarından biri kalsiyum. Alınması gereken günlük miktar ise 800 mg. Bunun için günde 3 su bardağı süt içmek gerekiyor.

Kalsiyum, kemikleri ve dişleri oluşturan, onları güçlü ve sağlıklı tutan önemli bir mineral. Uzmanlara göre kalsiyum eksikliğinde, kemik ve dişlerin zayıflaması sonucu raşitizm, kemik erimesi ve diş çürümesi gibi sorunlar ortaya çıkıyor. Saç ve tırnaklarda kırılmalar, eklem ağrıları, kas krampları, egzama, kalp çarpıntısı, yüksek tansiyon, sinirlilik, uykusuzluk ve depresyon da kalsiyum yetersizliğinde görülebilen sorunlar arasında. Ayrıca, hamilelik sırasında yeterli miktarda kalsiyum alınmazsa bebek, ihtiyacını annenin vücudundan ve kemiklerinden sağlıyor. Bu da ilerleyen yıllarda anne sağlığını olumsuz etkiliyor.

KALSİYUM D VİTAMİNİ İLE İŞLEV KAZANIYOR
En çok kalsiyum içeren besinler süt, peynir ve yoğurt. Lahana, nane, yumurta, incir, badem, fındık, fıstık, tereyağı, pekmez, keçiboynuzu ve balığın da kalsiyumdan zengin gıdalar olduğunu belirten Herbalife Beslenme Danışma Kurulu Üyesi Prof. Dr. Banu Çaycı, “Besinlerden her zaman yeterli miktarda kalsiyumun almak mümkün olmuyor. Vücuttaki 206 kemik için yeterli kalsiyum almak iyi bir neden” diyor.

“Günlük ihtiyacınız olan 800 mg kalsiyum için günde 3 su bardağı süt içmeniz gerekir. Her gün 3 bardak süt içebiliyor musunuz?”diye soran Prof. Çaycı, besinlerle günlük kalsiyum ihtiyacının karşılanamadığı durumlarda destek ürünlerin kullanılabileceğini söylüyor. Prof. Çaycı’nın vurgu yaptığı bir diğer nokta ise D vitamini: “Vücudunuzdaki D vitamini oranı normal düzeyde ise vücudun kalsiyumu özümlemesi kolaylaşır. Bu nedenle, aynı zamanda D vitamini de içeren kalsiyum haplarının tercih edilmesi gerekir. Kalsiyum haplarını narenciye türü bir meyve suyuyla almak da yararlı olur. Çünkü C vitamini de vücutta kalsiyumun emilmesini kolaylaştırır.”

D VİTAMİNİ KANSER TEDAVİSİNDE DE ETKİLİ
D vitamininin yüzde 90’ının ciltte ultraviyole ışığı etkisiyle oluşturulduğunu, somon gibi yağlı balıklar ile süt ürünleri ve yumurtanın da D vitamini kaynağı olduğunu ifade eden Çaycı, bu vitaminin kanser gibi kronik hastalıklar açısından da önemli olduğunu ifade ediyor: “D vitamini kış mevsiminde yeterince güneş ışığı alınamadığından vücutta sentezlenemez. Yazın ise yüksek koruma faktörlü cilt koruyucularla cilt kanserine karşı korunmak adına, cildin D vitamini oluşturma özelliği engellenir.

Araştırmalar çoğu kişide D vitamini eksikliği olduğunu ortaya koyuyor. Eksikliği birçok kronik hastalık için risk faktörü oluşturan D vitamini, yağ dokusunda tutulduğundan, obezite için önemli bir risk faktörüdür. D vitamini kalsiyumla birlikte alındığında diyabet riskini azaltır, ayrıca bu vitaminin kanser, kalp hastalığı, kolesterol ve böbrek yetmezliği üzerindeki olumlu etkileri de araştırmalarla ispatlanmıştır.”

KADINLAR KADAR ERKEKLER İÇİN DE GEREKLİ
Kalsiyum ihtiyacının karşılanmasının yanı sıra düzenli egzersiz yapmak da kemik sağlığında önemli rol oynuyor. Kalsiyumun sadece kadınlara gerekli olduğu düşünülüyor ancak Prof. Dr. Banu Çaycı’ya göre, bu mineralin erkek sağlığı için de gerekli olduğu unutulmamalı. D3 vitamini ve magnezyum eklenmiş, kalsiyum içerikli gıda takviyesinin hamilelerde de kullanılabileceğini belirten Prof. Çaycı, tüm ilaçlar gibi bu ürünlerin de ancak doktora danışılarak kullanılması gerektiğinin altını çiziyor.