NTV

Hamileler bayramda neye dikkat etmeli?

Sağlık

Kırmızı et ve tatlı tüketiminin arttığı Kurban Bayramında hamilelerin yapacağı beslenme hataları, bebeğin sağlığı açısından da olumsuzluğa neden olabilir.



Memorial Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Bölümü Koordinatörü Op. Dr. Cihangir Yılanlıoğlu, hamilelerin bayram süresince nasıl beslenmeleri gerektiğini anlattı, önerilerde bulundu.

Kırmızı etin kolesterolü yüksek ve genel sağlığı korumak için her öğün yenmemesi gereken bir besin maddesi olduğunu hepimiz biliyoruz. Ancak gebelik döneminde artan protein gereksinimini karşılamak için kırmızı et gibi proteinden zengin besinler önerilir.

KIRMIZI ET TÜKETİRKEN...
Kurban Bayramı sırasında etin kesimi ve pişirilme yöntemi gebe kadınlar için hayati önem taşır. Veteriner kontrolünden geçmemiş hayvanların insan sağlığını bozan mikroorganizmalar taşıdığını unutmamak gerekir. Gebeler bu etleri yemek için en az 24 saat eti bekletmelidirler. Pişirirken de etin çok pişmemesine, üzerinde kahverengi bir tabaka oluşmamasına dikkat etmek gerekir. Eğer çok pişerse gebeler için çok önemli olan folik asit ve protein kaybı olur. Ayrıca günde 100–120 gr.’dan fazla et tüketimi de önerilmemekte.

MİSAFİRLİKTE NE İÇİLMELİ?
Gebelik döneminde sıvı alımı hem anne hem de bebek sağlığı için çok önemli. Bol sıvı alımı; idrar yolu enfeksiyonu, erken doğum, solunum yolu enfeksiyonları, kabızlık, ishal gibi pek çok durumdan koruyucudur.

ÇAY, KAHVE VE KOLADAN UZAK DURUN
Ancak Kurban Bayramı sırasında özellikle misafirlikte ikram edilen içeceklerden çay ve kahvenin az alınması, kola ve benzeri içeceklerden uzak durulması gerekiyor.

Çay, içerdiği “tein” maddesiyle demir eksikliğine yol açtığı için uzak durulması gereken içeceklerden biridir. Kahve de içeriğindeki “kafein” sebebiyle tercih edilmemelidir. Gebelikte yüksek miktarda kafein alımı, özellikle ikinci trimester dönemde düşük nedeni ile ilişkilendirilebilir. İçilecekse Türk kahvesi tercih edilmeli (günde 1 fincan), granül / filtre kahvenin kafein oranı yüksek olduğu için uzak durulmalıdır.

Çay, kahve ve kola yerine doğal ve katkı maddesi içermeyen ıhlamur, kuşburnu, papatya, nane – limon gibi bitki çayları tercih edilmelidir. Eğer gittiğiniz yerlerde bu bitki çayları bulunmuyorsa su ya da maden suyu tercih etmelisiniz.

ÇİKOLATA YERİNE SÜTLÜ TATLI
Gebelik döneminde fazla kilo alımından kaçınılmalı, ideal vücut ağırlığı korunmalıdır. Bu yüzden şekerli, unlu ve yağlı gıdalardan uzak durulması gerekmektedir. Bayramlarda her misafirlikte ikram edilen baklava, çikolata ve pastaların aşırı tüketimi gebelerde; gaz, hazımsızlık, mide bulantısı gibi olumsuzluklara neden olabilir. Bu sebepten konuk olunan her evde ikram edilen tatlıları tüketmemek, çikolata, baklava gibi tatlılar yerine mideyi yormayacak olan sütlü tatlıları tercih etmek gerekir.