NTV

‘Nasılsa yüzüyorum kilo almam’ demeyin

Sağlık

Birçok kişi yaz tatili öncesi diyetlerle fazla kilolarından kurtuldu ancak verilen o kilolar, bütün bir yıl hayali kurulan tatillerde tehlikeye düşebilir.

Tatilde birbirinden lezzetli yemeklere karşı koymak, sağlıklı beslenmek ve kilo almamak için bazı önlemler almak gerekiyor. Memorial Şişli Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Uz. Dyt. Yeşim Çelik, tatil kilolarına karşı uyarıyor. “Tatilde nasılsa yüzüyorum, kilo almam” düşüncesinin yanlış olduğunu belirten Çelik, özellikle açık büfelerin cazibesine kapılmanın önemli bir risk oluşturduğunu belirtiyor. Yaz başında verdiğiniz kiloları, tatilde geri almak istemiyorsanız Çelik’in önerilerine kulak vermekte fayda var:

“Son yıllarda büyük şehirlerde yaşayan ve dinlenmeye az zaman ayırabilen çalışan insanların tatil anlayışı "her şey dahil" hizmetlerin yer aldığı bir kavrama dönüştü. Ancak sınırlı da olsa bu tatil günleri bazen kilo konusunda sıkıntılara hatta sağlık sorunlarına neden olabilmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta 1-2 dakikada yenilen kalorili bir yiyeceğin yakılması için 2 saatten uzun süre egzersiz yapılması gerektiğidir. Bu nedenle tatil döneminde nasıl olsa yüzüyorum diyerek besin alımını artırmak doğru bir davranış değildir.

BALLI REÇELLİ KAHVALTIDAN UZAK DURUN
Kahvaltıda bal ve reçel gibi tatlı yiyecekleri tüketmemek gerekmektedir. Çünkü ilerleyen saatlerde kişi dondurma, meyve veya tatlı yemek isteyebilir. Tatlı için arkadaşlar ve aile ile ortak tabak hazırlanması önerilmektedir. Sadece tadımlık birkaç lokma alacak şekilde daha çok hafif tatlıları tercih etmeye çalışılmalı, sütlü tatlılar, dondurma, meyve salatası, dondurmalı içecekler, buzlu meyveli içecekler seçilerek şerbetli ve hamurlu tatlılardan kaçınılmalıdır. Tatlı yanında kaymak ve krema gibi yağlar tüketilmemelidir.

BAHARATLAR İŞTAH AÇIYOR
Yemeklerle beraber en çok tüketilen besin ekmek olduğundan tatildeyken masada ekmek bulundurmamak veya 1-2 dilim tahıllı ekmeği tabağa almak yeterli olacaktır. Yemeklere konulan baharatlar tat değiştirerek iştah artışına neden olabilmektedir. Özellikle bol baharatlı ve acılı besinlerin tüketiminden kaçınılmalıdır. Öğün atlamak bir sonraki öğünde aşırı besin tüketilmesine yani gereksiz kalori alımına neden olacaktır. Atlanan öğünden sonra tüketilen besinlerin çoğu yağ olarak vücutta depolanmaktadır.

GÜNDE EN AZ 2- 3 LİTRE SU İÇİN
Vücut suyunu dengede tutabilmek için günde en az 2-3 litre su içilmelidir. Her yemekten önce 1 bardak su tüketmeyi alışkanlık haline getirmek önemlidir. Yaz günlerinde serinletici alternatifler olan meyveli sodalar ve karışımlar serinlemeye yardımcı olacaktır.

EGZERSİZE ARA VERİLMEMELİ
“Tatil dinlenmek demektir” düşüncesi ile fiziksel aktivitelerden kaçınmamak önemlidir. Yazın yüzme, hafif yürüyüşler ve bisiklet binme gibi aktiviteler tatilde de formunuzu korumaya yarımcı olacaktır.”