Ümit Köreken: Mavi Bisiklet’te evrensel bir hikaye anlattık

Mavi Bisiklet filminin yönetmeni Ümit Köreken, ödül motivasyonu ile film yapılamayacağını söyledi.

Ümit Köreken: Mavi Bisiklet’te evrensel bir hikaye anlattık

Nilüfer Belediyesi’nin ev sahipliği yaptığı Başka Sinema Film Gösterimleri kapsamında 2 Aralık’ta vizyona giren Mavi Bisiklet Bursa’da sinema meraklıları ile buluştu. Yapım ve yönetmenliğini Ümit Köreken’in üstlendiği, senaryosunu da Nursen Çetin Köreken ile birlikte yazdığı Mavi Bisiklet, Konak Kültürevi’nde izleyici karşısına çıktı.

Ümit Köreken ve Nursen Çetin Köreken’in de yer aldığı film gösteriminin ardından söyleşi yapıldı. Filmde, izleyiciyle mavi renk üzerinden bir dil oluşturmak istediklerini kaydeden yönetmen Ümit Köreken, mavinin kendisi için bir anlamı olduğunu söyledi. Köreken, “Akşehir’de filmin çekimi için mekan gezilerinde bir baktık her yer mavi. Mavi Anadolu’da inanılmaz kullanılıyor. Kapılar, pencere pervazları mavi, kapının önünde duran direk bile boydan boya mavi. Ben filmi sette kurguladım, film bittiğinde kaba kurgu bitmişti. 15’inci güne geldiğimizde baktım ki her sahnede mavi var. Dedik ki bu kadar mavi var madem, bundan sonraki sahnelerde de mavi olsun. Son izlediğimizde bir baktık bir sahnede mavi yok, o sahneyi tekrar çekerek mavi mezura ekledik. Bu kadar tesadüf olduysa izleyiciyle mavi üzerinden bir dil oluşsun istedik. Mavi Bisiklet'te evrensel bir hikaye anlattık” dedi.

Ümit Köreken: Mavi Bisiklet’te evrensel bir hikaye anlattık - 1

"YÜREĞİNİZDEN GEÇENİ ANLATTIĞINIZDA ÖDÜLLENDİRİLİYOR"

Köreken “Ödül motivasyonuyla, seyirci motivasyonuyla ya da festival motivasyonuyla film yapamazsınız. Yüreğinizden geçen, gerçekten meseleniz olduğuna inandığınız ve kendi köklerinizden kopmadan evrensel bir hikaye anlattığınızda, o bir şekilde bir yerlerde ödüllendiriliyor. Özellikle Antalya’da verilen ödüller bizim için çok anlamlı ödüllerdir. Lakin ödül, o projenin öne çıkmasını ve sizin biraz daha fark edilmenizi sağlıyor. Bu anlamda ödül çok değerli ve anlamlı bizim için” diye kaydetti.


Filmlerinde iyi ya da kötü ayrımı yapmadığını söyleyen Köreken, iyilik ve kötülüğün iç içe geçmiş kavramlar olduğu kaydetti.

Senarist Nursen Çetin Köreken de, Konya’nın Akşehir ilçesinde çekilen filmde yörenin çocuklarına rol vererek onların hayatlarında farklı bir pencere açmak istediklerini söyledi.

Sayfa Yükleniyor...