NTV

Vogue Türkiye ve Coca-Cola, Türk modasını kutulara taşıdı

Sanat

Dört Türk moda tasarımcısının desenlerini Coca-Cola Light 250 ml kutularına taşıyan VOGUE Türkiye ve Coca-Cola gerçekleştirdikleri iş birliğiyle Türk modasını farklı bir platforma taşıyor.

Özgün bakışıyla en güncel, en özel ve en çeşitli moda içeriklerini sunan VOGUE Türkiye, her daim genç ve dinamik içecek markası Coca-Cola ile Türk moda tasarımcılarının dokunuşlarıyla Coca-Cola Light kutularını tasarladı. VOGUE Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Seda Domaniç, VOGUE Türkiye olarak modern dünyanın dev markası Coca-Cola ile Türk tasarımcıları birleştirerek bir köprü görevi üstlendiklerini söyledi ve “Seçtiğimiz tasarımcıların yerel desen ve formlara çağdaş yorumlar getirmesine dikkat ettik” diyor. Coca-Cola Türkiye Pazarlama Direktörü Yiğit Yokuş ise tasarımın Coca-Cola dünyasının daima önemli bir parçası olduğunu ekliyor ve “Bu gibi işbirlikleri hem markamıza; hem de tüm moda, sanat ve tasarım dünyasına ilham veriyor” dedi.

8 Aralık’tan itibaren Migros ve Macrocenter mağazalarında Coca-Cola Light severlerle buluşacak olan kutular, Aslı Filinta, Zeynep Tosun, Mehry Mu ve Raisa&Vanessa tarafından hazırlandı.

“Türk esintileriyle modern dünyayı bir şekilde birleştiren yollar buluyorum” diyen Aslı Filinta, fondaki “Türk tadı”nın kendisini gerçek ve canlı hikayelere bağladığını söylüyor.

Feminenlik ve maskülenliğin bir arada uyum içinde var olabildiğini gösterdiğini düşünen Zeynep Tosun, desenin Coca-Cola Light’a olduğu kadar VOGUE Türkiye’ye de yakıştığını, çünkü kendinden emin bir duruşu olduğunu anlatıyor.

Mehry Mu markasının tasarımcısı Güneş Mutlu, kutu tasarımını yaparken Coca-Cola Light’ın bardağa ilk döküldüğünde yukarıya doğru yükselen baloncuklarından esinlendiğini anlıyor ve pembe rengi seçmesinin Coca-Cola Light’ın hafiflik duygusundan ileri geldiğini belirtiyor.

Raisa&Vanessa ise “Mandala desenlerinin gelenekselliği ile kendi markamızın maksimalist yaklaşımını harmanlayıp ortaya modern bir desen çıkardık” diyor. Raissa&Vanessa, 121 yıldır tarihe geçen moda çekimleri gerçekleştiren VOGUE dergisinin seçiciliğinin ve özgün bakış açısının desenlerini tasarlarken kendilerine öncülük ettiğini ekliyor.

Tasarımcıların kendi desenlerinden, Coca-Cola ve Vogue’dan ilham alarak ürettikleri kutularda tüketicileri bir de sürpriz bekliyor. Kutularda yer alan desenlerden üretilen bilekliklerle Coca-Cola Light severler, hem özel tasarım Coca-Cola Light 250 ml kutularına hem de tasarımcıların hazırladığı birer aksesuara sahip oluyor.

Aslı Filinta

“Vogue Türkiye bu işbirliğiyle, modern dünyanın dev markası Coca-Cola Light’ın lokal tasarımcılarla buluşmasına köprü oldu. Ben de tasarım yaparken Türk esintileriyle modern dünyayı bir şekilde birleştiren yollar buluyorum kendime. Fondaki “Türk tadı” beni gerçek ve canlı hikayelere bağlıyor. Desenimdeki renkler, içindeki Çini deseni ve şeritleri; yereli dünyaya taşıyor. Bu bakış açısı Vogue Turkiye’nin modern dünyada yerele vurgu yapan anlayışıyla da örtüşüyor.”

Zeynep Tosun

“Ongun Ülker ile beraber geliştirdiğimiz ve yaz koleksiyonumda da kullandığım bu desen, feminenlik ile maskülenliğin bir arada uyum içinde var olabildiğini gösterdiğinden benim için çok özel. Anka Kuşu mesela, feminenliği temsil ediyor ve özellikle vurgulanıyor. En canlı renklerin bir alt tonlarını kullanarak da bir dengeyi gözetiyoruz. Desen Coca-Cola Light’e olduğu kadar Vogue Türkiye’ye de yakışıyor çünkü kendinden emin bir duruşu var.”

Güneş Mutlu Mavituncalılar

“Renk olarak pembeyi seçerek Coca-Cola Light’ın ha ik duygusuna değinmek istedim. Dünyanın daha çok feminen, barışçıl enerjiye ihtiyacı olduğu gerçeği de bu seçimimde etkili oldu. Aynı zamanda kızım Fey’in doğumuyla sevmeye başladığım bir renk pembe. Anlam ve içerik Vogue için de benim için de önemli kavramlar. Ben de markamla özdeşleşmiş Fatma’nın Eli’ni olduğu gibi koymak yerine, Coca-Cola içme tecrübesiyle nasıl bağdaştırabilirim diye düşündüm ve içecek bardağa ilk dökülürken yukarı yükselen baloncuklardan esinlendim. Bunlar uğurlu eller olsun dedim.”

Raisa&Vanessa

“Tasarımı yaparken 2016 İlkbahar/Yaz koleksiyonumuz için hazırladığımız mandala desenlerinden ilham aldık. Mandala desenlerinin gelenekselliği ile kendi markamızın maksimalist yaklaşımını harmanlayıp ortaya modern bir desen çıkardık. Yüz yılı aşan geçmişiyle tarihe mal olan moda çekimleri gerçekleştiren Vogue’un seçiciliği, özgün bakış açısı ve birikimi deseni tasarlama anlamında bize öncülük etti diyebiliriz. Biz de bu tarihi birikimden beslenerek modernize edilmiş bir desen sunmayı amaçladık. Her ne kadar kutu için tasarım yapmış olsak da, Coca-Cola şişesinin form olarak bir kadın siluetine benziyor olması da bize ilham verdi.”

ETİKETLER