UEFA cepleri doldurdu

UEFA eleme turları, futbol kulüplerinin cebini doldurdu. Bordeaux, 11.5 milyon euro ile en çok gelir elde eden ekip oldu.

UEFA Şampiyonlar Ligi Resmi Sponsoru MasterCard tarafından ekonomisi uzmanı Profesör Simon Chadwick'e yaptırılan araştırmaya göre, UEFA Şampiyonlar Ligi'nden en büyük ekonomik faydayı elde eden futbol kulübü, 11,5 milyon euro ile Girondins de Bordeaux oldu. Girondins de Bordeaux'yu 11,1 milyon euro ile Chelsea ve Fiorentina takip etti.

Girondins de Bordeaux, 2009 UEFA Şampiyonlar Ligi Grup Turu'nda 11,5 milyon euro tutarında ödülün yanı sıra eleme turlarına çıktığı için ayrıca 3 milyon euro kazandı.

UEFA Şampiyonlar Ligi eleme turlarında oynamaya hak kazanamayan kulüplerin alacağı para ödülleri sıralamasında ise 9,5 milyon euro ile Juventus ve Unirea Urziceni, ilk sırada yer alırken Beşiktaş'ın 8,3 milyon euro ödül kazandığı belirtildi.

Araştırmaya göre, UEFA Şampiyonlar Ligi eleme turlarına çıkan takımların ortalama kazancı 50 milyon euro olurken, eleme turlarına çıkmaya hak kazanamamış kulüplerin katılımlarından dolayı kulüp başına ortalama gelirleri 32 milyon euro olarak tahmin ediliyor.

Araştırmada, kulüplerin kazandığı düşünülen 50 milyon euronun; ortalama 14 milyon euro olan UEFA katılım ücretleri ve UEFA ödül parasını, havuz ödemelerinden gelen ortalama 12 milyon euro şampiyonaya katılımdan ötürü UEFA ticari gelirlerinden gelen payı, ortalama 10 milyon euro olan bilet satışlarını, ortalama 8 milyon euro olan sponsorluk gelirleri, markalı ürünler, yiyecek ve içecek satışlarından oluşan ticaret ve pazarlama gelirlerini ve 6 milyon euro civarında olan şampiyonlukla artan takım değerini kapsadığı belirtildi.
        
EN BÜYÜK EKONOMİK KAZANÇ İNGİLTERE'NİN
Araştırmaya göre İngiltere, İtalya ve İspanya 2009 yılında UEFA Şampiyonlar Ligi'nden en fazla ekonomik gelir elde eden ülkeler oldu. İngiltere, 2009 finalisti Manchester United ve 2009 grup turuna katılan dört takımı ile 129,5 milyon euro para ödülü kazanırken, İtalya, geçen sezon eleme turuna katılan üç takım ve bu yılın grup turunda yer alan dört takım ile 104 milyon euro, İspanya ise, geçen yılın kupasını kaldıran Barcelona Kulübü ve 2009 grup turunda mücadele eden dört takımı ile 96,9 milyon euro kazandı. Türkiye'nin kazandığı ödül ise 8,3 milyon euro oldu.

Geçen sezon da UEFA Şampiyonlar Ligi'nden en fazla ekonomik gelir elde eden ülkeler sıralamasında ilk üç sıranın aynı olduğuna işaret edilen araştırmaya göre, geçen sezon Türkiye'nin elde ettiği gelir ise 14,6 milyon euroydu.

UEFA'nın, Şampiyonlar Ligine katılmaya hak kazanan her takımı 3,8 milyon euro ile ödüllendirdiğine dikkati çekilen araştırmaya göre UEFA ayrıca, grup turuna katılımdan ötürü maç başına 550 bin euro olmak üzere toplam 3,3 milyon euro veriyor.

Grup turunda her galibiyetin değeri 800 bin euro iken her bir kura değeri 400 bin euro... Araştırmaya göre ilk eleme turuna çıkış, 3 milyon euro ile ödüllendiriliyor. Tüm maçlarını galibiyetle sonuçlandırarak eleme turuna çıkmaya hak kazanan taraflar, sadece para ödülü olarak 14,9 milyon euroyu garantiliyor.

KULÜP BAŞINA 12 MİLYON EUROLUK EK ÖDEME
Araştırmaya göre UEFA, grup turuna çıkan her kulübe turnuvanın ticari başarısına bağlı olarak, kulüp başına yaklaşık 12 milyon euro tutarında ek ödeme yapacak.

MasterCard'ın yaptırdığı araştırmada, her bir çeyrek finalist için UEFA para ödülünün 3,3 milyon euro olduğu belirtilirken, yarı finalistlerin 4 milyon euro, ikinciler 5,2 milyon euro, galiplerin ise 9 milyon euro alacağına işaret edildi. Araştırmaya göre, UEFA Şampiyonlar Ligi'nde önümüzdeki yıl mayıs ayında Madrid'te kupayı kaldıran kulüp, önemli ek gelirler dikkate alınmaksızın sadece para ödülü olarak toplam 31,2 milyon euro kazanabilecek.

Bu yıl Roma'da oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi Finalinin galibi olan Barcelona Futbol Kulübüne 110 milyon eurodan fazla kazandırdı. Diğer yandan şampiyonanın ikincisi Manchester United Futbol Kulübü, en az 65 milyon euro ile birincilik ödülünün yarısından fazlasına karşılık gelen bir kazanç sağladı.

ŞAMPİYONLAR LİGİ, DÜNYA KUPASI İLE YARIŞIYOR
Açıklamada görüşlerine de yer verilen Profesör Chadwick, UEFA Şampiyonlar Ligi ekonomisinin, geçen yıl Almanya'da düzenlenen FIFA Dünya Kupası ile karılaştırılabilecek düzeyde olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
''Bir yıl boyunca yaptığımız araştırmanın ortaya koyduğuna göre, UEFA Şampiyonlar Ligi'nin Avrupa ekonomisindeki değeri 6 milyar euro... İngiltere, İtalya ve İspanya ise son 12 ayda en fazla geliri elde eden ülkeler. UEFA Şampiyonlar Ligi dünyanın dört bir yanındaki futbol hayranları açısından heyecan verici bir etkinlik olmasının yanı sıra önemli bir sponsorluk nesnesi olma özelliğine sahip ayrıca Avrupa'nın ekonomik ve ticari refahına katkıda bulunması açısından da önemli. Çoğu futbolsever, UEFA Şampiyonlar Ligi'nde ödül gelirlerinin bu sezon önemli miktarda artırıldığının ve bu ödül miktarının kulüpler açısından sıkıntılı dönemden bir çıkış yolu olduğunun farkında değil.''

MasterCard Europe Sponsorluklardan Sorumlu Başkanı Paul Meulendijk da UEFA Şampiyonlar Ligi'nin 1994 yılından bu yana Resmi Sponsoru olduklarını hatırlatarak, Lig'in ekonomik etkilerine ilişkin araştırma yapmanın çok önemli olduğuna inandıklarını ve yapılan araştırmaların, MasterCard'ın spor ticaretinin ''kalbinden bilgi veren'' önemli bir kuruluş olduğunu doğruladığını belirtti.

Sayfa Yükleniyor...