Binlerce kullanıcıya Wi-Fi şakası

Halka açık Wi-Fi sağlayan bir şirket kullanıcıların koşulları okumadığını göstermek için ilginç bir şakaya imza attı. Şirketin şakasını 22 bin kişiden sadece 1 kullanıcı fark etti.

Binlerce kullanıcıya Wi-Fi şakası

Halka açık Wi-Fi sağlayan Purple adlı şirket, ağ bağlantılarındaki koşullara "tüketici farkındalığı eksiğini" göstermek için parodi bir madde ekledi. 

Şart ve koşulları okumayan kullanıcılar, aralarında tuvalet temizlemenin, kedilere sarılmanın ve salyangoz kabuğu boyamanın da olduğu bir topluma hizmet maddesini kabul etti. 

İşte o parodi madde: "Kullanıcının, Purple’ın isteğine bağlı olarak, bin saatlik topluma hizmet gerçekleştirmesi gerekebilir. Bu hizmet aşağıdakileri içerebilir. 

Yerel parklarındaki hayvan atıklarının temizlemek. Sokak kedi ve köpeklerine sarılmak. Kanalizasyon blokajlarını manuel olarak gidermek. Yerel festivallerdeki taşınabilir tuvaletleri temizlemek. Varlıklarını aydınlatmak için salyangoz kabuklarını boyamak. Sokaklara atılmış sakızları temizlemek." 

Şaşırtıcı bir şekilde, iki haftalık şaka sırasında yalnızca bir kişi bu maddeyi fark etti. 

Şaka, Purple'ın ilk Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) uyumlu Wi-Fi sağlayıcısı olduğu duyurusunun bir parçasını oluşturuyor. Yeni GDPR yasaları, kullanıcıların kişisel verilerinin pazarlama amacıyla kullanılabilmesinden önce "açık açık izin" alınması gerektiğini ifade ediyor. 

Purple’ın CEO’su Gavin Wheeldon, ”Wi-Fi kullanıcıları, bir ağa erişmek için kayıt olduklarında şartları okumak zorundalar, neyi kabul ediyorlar, ne kadar veri paylaşıyorlar ve sağlayıcılara ne için lisans veriyorlar? Yaptığımız şaka sonucunda kullanıcıların istemedikleri şartları çok kolay bir şekilde kabul ettiklerini gördük,” dedi. 

Neyse ki, şirketin kimseye zorla salyangoz kabuğu boyatmak gibi bir niyeti yok. 

Sayfa Yükleniyor...