Kullanıcılar Instagram'a geri adım attırdı

ntv.com.tr

Teknoloji
logo.gif

Ana sayfasında bir değişikliğe gitme kararı alan mobil uygulama Instagram, kullanıcılardan gelen tepkiler yüzünden geri adım attı. Ancak Instagram söz konusu değişikliği erteleyerek yeniden gündeme getirebilir.

İlişkili Haberler

Instagram'ın ana sayfasında yapmaya hazırlandığı değişiklik kullanıcı tepkilerine takıldı. 

Ana sayfasını yenileme kararı alan mobil fotoğraf paylaşım uygulaması Instagram 15 Mart'ta yaptığı açıklama ile kullanıcıların takip ettikleri kişilerin gönderilerini kronolojik sıraya göre değil, karışık bir sıra ile göreceklerini duyurmuştu.  

Instagram'ın bu değişiklik için harekete geçmesine fırsat vermeyen kullanıcılar bireylerin diledikleri konuda imza kampanyası başlattığı sosyal değişim platformu Change.org'da kampanya başlatmış, bu kampanyaya kısa sürede 300 binin üzerinde kişi imza atmıştı. 

Instagram ve diğer sosyal medya platformlarında da yer alan tepkilerin ardından geri adım atan Instagram, Twitter üzerinden bir mesaj yayınlayarak söz konusu kararından geçici olarak vaz geçtiğini belirtti. 

Twitter'dan paylaşılan mesajda şu ifadelere yer verildi: "Sizi dinliyoruz ve sizi temin ederiz ana sayfanızda şu an için bir değişiklik yaşanmayacak. Bir değişiklik olunca sizi bilgilendireceğimizin sözünü veriyoruz."  

BİLDİRİMLERİNİZİ AÇIN FURYASI 

Instagram'ın söz konusu değişikliği bu hafta kullanıma sunacağını belirten yüzlerce kullanıcı, "bildirimlerinizi açın" furyasına katıldı. Instagram'In bu açıklaması ile tüm bu kaygılar boşa çıktı.

Instagram'ın bu açıklaması kimileri tarafından geri adım olarak nitelense de, mobil fotoğraf paylaşım uygulamasının planını ertelediği ve önümüzdeki haftalarda yeniden gündeme getirebileceğini belirtenlerin sayısı da az değil. Zira "Bir değişiklik olunca sizi bilgilendireceğimizin sözünü veriyoruz" ifadesi bazı kullanıcılar tarafından bu yolda atılmış bir adım olarak görülüyor.

Instagram, 2014 yılında 1 milyar dolar karşılığında Facebook'un bünyesine katılmıştı.

INSTAGRAM NEDEN DEĞİŞİKLİK İSTİYOR?

Hala diğer kullanıcıların gönderilerini yüklenme tarihlerine göre sıralayan mobil fotoğraf paylaşım uygulaması, yeni özelliğin devreye girmesinin ardından bu sıralamayı üyelerin etkileşime girdiği kullanıcıları baz alarak yapacak.  

Başka bir deyişle bu değişiklik sayesinde Instagram'ın ana sayfası, Facebook’un Haber Kaynağı kısmına benzeyecek ve bu platformun reklam gelirlerini ciddi bir oranda artıracak. 

Geçtiğimiz günlerde ABD basınına konuşan Instagram CEO'su Kevin Systrom, şu anki ana sayfadaki sıralama nedeniyle kullanıcıların paylaşılan öğelerin yüzde 70'ini kaçırdığın altını çizmişti. 

ETİKETLER