Türkiye sosyal medyada rekabete hazırlanıyor

İnternet ekosisteminden gelen milyar dolarlık unicorn (tekboynuz) diye isimlendirilen girişimler, değişen dünya ekonomisinde çok önemli yer edinmeye başladı. Venturebeat ve Spoke Intelligence’ın araştırmasına göre bu girişimlerin sayısı iki yüzü geçmiş durumda. Bu girişimlerin yarısı Kaliforniya merkezli iken, Amerika’nın ardından ise Çin ve Avrupa ülkeleri geliyor.

Türkiye sosyal medyada rekabete hazırlanıyor

Milyar dolarlık girişimlerden sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları, gençler arasında hızla yayılmaları ve dünya genelinde büyümeleri ile çok önemli bir alanı oluşturuyor. Dünyada sosyal medya girişimlerinin başını Facebook çekiyor. Yine Facebook’un satın aldığı Instagram, Whatsapp uygulamaları milyarlarca insan tarafından kullanılıyor. Son zamanlarda hızla büyüyen Snapchat de ülkemizde ve dünyada milyarlarca kullanıcıya ulaşmış durumda. Türkiye’de ise girişimcilik ekosistemi devlet destekleri ve üniversitelerin kuluçka merkezlerindeki çalışmalar ile gelişme evresinden geçiyor diyebiliriz. Bu evrede üniversitelerin kuluçka merkezlerinde birçok güçlü sosyal medya girişimi başlatıldı.

Türkiye sosyal medyada rekabete hazırlanıyor - 1

LEADTIME HIZLI BÜYÜMEYE ADAY

Ülkemizde geliştirilen Scorp Türkiye’den sonra Almanya ve ABD pazarlarına da açılarak 4 milyon kullanıcıya ulaşmış, hızlı büyüyen sosyal medya girişimlerimize güzel bir örnek. İTÜ Çekirdek Kuluçka Merkezi'nde geliştirilen LeadTime uygulaması da hızlı büyümeye aday bir başka sosyal medya girişimi. LeadTime, basit ve eğlenceli ajanda arayüzü ile geleceğe video atılabilen, dünya çapında büyümeyi hedefleyen başarılı bir sosyal medya uygulaması. Yakın zamanda Appstore ve Play Store’da kullanıma açılan uygulama içerisinde şimdiden binlerce genç, geleceğe video çekerek yepyeni bir sosyal medya deneyimini arkadaşları ile paylaşıyor.

Türkiye sosyal medyada rekabete hazırlanıyor - 2 'Geleceği Çek' fikri çok cezbedici...

LeadTime “Geleceği Çek” mesajı ile kullanıcılarına şimdiden diledikleri bir zamanda yayınlanmak üzere videolar göndermelerini sağlıyor. Geleceğe gönderdiğiniz videolar, arkadaşlarınızın ajandasına işleniyor, ancak gönderdiğiniz tarihe kadar izlenemiyor.

Merak uyandıran bu özelliği ile şimdiden geleceğe on binin üzerinde video atılmış bile. Siz de aşağıdaki linklerden ios ve android işletim sistemli telefonlarınıza uygulamayı indirip, geleceği çekmeye başlayabilirsiniz. 

https://itunes.apple.com/tr/app/leadtime/id1034564061?l=tr&mt=8

https://play.google.com/store/apps/developer?id=LeadTime+Technologies

  • Etiketler :
  • Haberler -
  • whatsapp
  • Teknoloji
  • instagram
  • Sosyal Medya

Sayfa Yükleniyor...