NTV

Vodafone Türkiye en çok büyüyen operatör oldu

Teknoloji

Toplam telekom pazarında en çok büyüyen operatör Vodafone Türkiye oldu.

Vodafone, Türkiye’nin dijital dönüşümüne odaklı stratejik yatırım programıyla 2015-16 mali yılında 4.5G lisans bedeli dahil 4,2 milyar TL’lik yatırım yaptı ve toplam yatırımlarını 18 milyar TL’nin üstüne çıkardı. 

 Şirket, yıllık toplam gelirlerini %27 artırarak tüm zamanların en yüksek gelir seviyesi olan 9,3 milyar TL’ye ulaştırdı. 1,7 milyar TL’lik FAVÖK ve 22,2 milyon abone sayısına ulaşan Vodafone Türkiye, 2015-16 mali yılında bir önceki yıla göre veri gelirlerini %88* artırdı. Vodafone Türkiye’nin servis gelirleri ise geçen yılın aynı dönemine göre %19,7* artış kaydetti. 

“Toplam telekom pazarında toplam gelirler bakımından en çok büyüyen operatör” olmayı başaran Vodafone Türkiye hem mobil hem de sabit hizmetlerde Türkiye’nin en çok tavsiye edilen operatörü oldu.

EN FAZLA NET ABONE KAZANAN OPERATÖR

Stratejik yatırım programı olarak yürüttüğü Dijital Dönüşüm Hareketi ile 2015-16 mali yılında 4.5G lisans bedeli dahil 4,2 milyar TL’lik yatırım yapan Vodafone Türkiye, bugüne kadarki toplam yatırımlarını 18 milyar TL’nin üstüne çıkardı. 

Şirket, FAVÖK’ünü (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) %31* artış ile bugüne kadarki en yüksek seviye olan 1,7 milyar TL’ye ulaştırdı. Şirketin FVÖK’ü ( Faiz ve Vergi Öncesi Kâr) ise %110* artış ile 588 milyon TL’ye ulaştı. 

Vodafone Türkiye’nin mobil abone sayısı ise 2015-16 mali yıl sonu itibariyle 22,2 milyona ulaştı. 2015-16 mali yılında toplam 1,4 milyon net abone artışı sağlayan şirket, bu mali yılda “en yüksek net mobil abone kazanan operatör” olmayı başardı. Şirketin, faturalı abone sayısı ise 1,2 milyon artış ile 9,8 milyona*** çıkarken, ortalama abone başına gelir (ARPU) son çeyrekte %13* artış kaydetti. 

AKILLI TELEFON PENETRASYONU %64 

Vodafone Türkiye abonelerinin veri kullanımı geçen yılın aynı dönemine kıyasla %136 artarken veri gelirlerindeki hızlı büyüme de devam etti. Vodafone Türkiye, 2015-16 mali yılında bir önceki yıla göre veri gelirlerini %88* artırdı. 

Şirketin akıllı telefon penetrasyonu bu mali yılın sonunda geçen yılın aynı dönemine göre 17,5 puan artarak %64’e yükseldi. 

KURUMSAL SEGMENT MOBİL GELİRLERİNDE %21,5 BÜYÜME  

Türkiye’de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla Yarına Hazırım Platformu ile şirketlere fark yaratan Vodafone Türkiye, kurumsal alanda da istikrarlı büyümesini sürdürdü. Vodafone Türkiye kurumsal mobil toplam gelirlerini 2015-16 mali yılında bir önceki yıla göre %21,5* artırdı. 

SABİT HİZMETLERDE 4 KAT BÜYÜDÜ 

1 Ocak 2015 tarihinde “Vodafone SüperNet Telefonsuz ADSL” hizmetini lanse eden Vodafone Türkiye’nin sabit genişbantta hızlı büyümesi ise devam etti. Mali yılda 265 bin net abone artışı sağlayan şirketin sabit genişbant abone sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık 4 katına çıkarak 363 bine ulaştı. Şirketin sabit hizmetlerden elde ettiği servis gelirleri ise mali yılında %45* arttı. 

ETİKETLER