NTV

“Kullanıcı içeriğe para vermez”

Türkiye

Medya fütüristi Gerd Leonhard, insanların internetteki servis ve içeriğe para ödemeyi sevmediğini, şirket ve yayıncıların buna uygun iş modelleri geliştirmek zorunda olduğunu söyledi.

CeBIT Bilişim Eurasia 2009 ile birlikte düzenlenen Bilişim Zirvesi'09’un konuklarından "Medya Fütüristi" Gerd Leonhard Yeni Medya başlıklı konferansta konuştu. Dünyada üretilen içeriğin hızla fiziksel ortamdan dijital ortama taşındığını hatırlatan Leonhard, bu içerik için kullanıcıdan para talep etmenin zor olduğunu ifade etti.

İlişkili Haberler


Bilgisayarın artık internete bağlanmanın tek yolu olmadığını ve insanların internete bağlanmak için birçok mobil cihaz kullandığını dile getiren Leonhard, ABD'de insanların yüzde 40-45'inin internete fotoğraflar yüklediğini ve internette sosyalleştiğini ifade etti. Türkiye'de de ilginç rakamlara ulaştığını dile getiren Leonhard, şunları kaydetti:

''Türkiye, bir kişinin internette geçirdiği süre bakımından zirvede. Bir kişi, ayda 32 saatini geçiriyor internette ve Türkiye'de internet tüketimi 25 yaş altı kişiler tarafından yapılıyor. Burada artık insanlar ofislerdeki büyük bilgisayarlardan bağlanmıyorlar internete. Mobil cihazlar kullanıyorlar. 'Peki bu durum işlerinizi nasıl etkileyecek?' diye baktığımızda da artık iş modellerini değiştirmemiz gerekiyor.

“Şimdi internet üzerinden paylaşımlar ücretsiz olarak yapılıyor. Peki burada nasıl para kazanılıyor? ABD'deki istatistiki bilgilere göre kitapların sadece yüzde 15'inden azı matbu basılmış. Artık kitaplar internetten indirilebiliyor. 'Amazon Kindle' diye bir cihaz var. Bu cihazla kitapları yarı fiyatına indiriyorsunuz.

TELEKOM, İNTERNET VE MEDYA BİRLEŞECEK
“İki yıl içinde bütün televizyonlardan internet bağlantısı sağlanacak ve bu noktada telekom, internet ve medya birleşecek. Sosyal ağlar birbirine girmiş olacak. Facebook'ta şu an 350 milyon kullanıcı var ve facebook en yaygın olarak kullanılan sosyal ağ olarak tanımlanıyor.

“Sosyal network aktivitelerinin artmasıyla SMS ve MMS kullanımı azalacak. Artık kullanıcılar, telefon görüşmeleri için de internet temelli araçları kullanıyor. Değişiklik artık çok uzak değil. Çok hızlı, çok büyük gelişimler yaşanıyor. Siz bir mobil operatör veya bir telekomünikasyon firmasıysanız bu değişimlere ayak uydurmalısınız.''

Leonhard, gençlerin artık partilerde DVD veya VCD yerine Youtube'dan şarkı dinlediklerini belirterek, ''DVD ve VCD artık lüks olarak algılanıyor. DVD ve VCD'lerin kullanımı çok azalacak'' dedi.

EKOLOJİK TASARRUF
Kitaplara internet üzerinden ulaşmanın ekolojik tasarruf sağlayacağına da dikkati çeken Leonhard, şöyle konuştu:
''Elektronik kitapların kullanımında ciddi bir yükseliş var. Devletler buradan yakalayacağı tasarrufu düşünecekler. Bütün içerik, fiziksel ortamdan dijital ortama taşınıyor artık. Tabii ki kitaplar yok olmayacak, insanlar kitap okumaya devam edecek ama ilk öncelik dijital olacak. e-kitapların da korsanlığını yapanlar olacaktır ama bunu engellemek için müzik sektörünün tecrübelerinden faydalanmalıyız ve aynı hataları tekrarlamamalıyız.

"İş modellerinizi oluştururken korumayı birinci planda tutmalısınız. Teknoloji aslında korsanlığı kolaylaştırmıyor. Uygulanan iş modelleri korsanlığın yapılmasına olanak sağlıyor. Yeni iş modellerinde gizliliği ön planda tutmalıyız. Artık fiziksel olarak radyo, hesap makinesi satamıyorsunuz. iPhone'da bu işlevleri gerçekleştirebiliyoruz. Bunları satamıyorsak, bu uygulamaları satmalıyız. Şirketler artık içerik satmalı, geleceğe dönük yeni iş modelleri gerçekleştirmeli. Pek çok gazete, internet ortamına geçerek, baskı maliyetlerini düşürüyor. Bu durumu kabullenip buna yönelik çözümler getirmelisiniz.''

Leonhard, insanların internete ulaşım için ödeme yapmayı sevmediklerini ve buna yönelik çözümlerin üretilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.