Hangi yaz meyvesinde hangi vitamin var?

6 Haziran 2018 Çarşamba | ntv.com.tr

Yaz meyvelerinin her birinin vücuda ayrı bir faydası var. Farklı mineral ve vitaminleri alabilmek için miktarını aşmamak şartıyla meyve tüketilmesini öneren Diyetisyen Serap Güzel, 1 porsiyon meyvenin pratik olarak avuca sığacak kadar olması gerektiğini belirtiyor.

  • 1
    Her meyvenin içinde farklı mineral ve vitamin olduğunu bu nedenle meyve tüketiminde çeşitliliğe önem vermek gerektiğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Serap Güzel, yaz meyvelerinin faydaları hakkında şu silgileri veriyor:
  • 2

    KARPUZ: Yazın en gözde meyvesidir. Bol su içerir, likopen ve beta-karotenden zengindir. Kolesterol ve prostat kanseri için önleyicidir ve damarlarda kan akımını hızlandırır.

  • 3

    ÇİLEK: En önemli antoksidanlardan C vitamini içerir ve vücut hücrelerini hasara karşı korur. Dolayısıyla kanser ve kalp hastalıkları gibi hastalıklara karşı koruyucudur, cildin yine yenilenmesinde C vitamini çok önemlidir.

  • 4

    KAYISI: Sarı meyveler A vitamini ve beta-karotenden zengindir. Bunun dışında C vitamini, potasyum ve bol lif içerir. Göz ve kalp sağlığı için önemlidir, ayrıca boşaltım sisteminin düzenli çalışmasını sağlar.

  • 5

    KİRAZ: “Kiraz yersen kiraz sapına dönersin” diye boşuna dememişler. Kiraz C vitamini ve bol potasyum içerir. Potasyumu yüksek olduğundan vücutta fazla biriken suyu atmaya yardımcıdır. İçinde buluna kuarsetin kalp hastalıklarına karşı koruyucudur, kolesterol düşürücüdür.

  • 6

    TAZE ÜZÜM: Yüzyıllar öncesinden beri en kıymetli meyvelerdendir. Tazesi, kurusu, pekmezi her şekliyle birçok faydası vardır. Bol lif, C vitamini ve potasyum içerir. Üzüm çekirdeği zaten bilinen bir antioksidandır. Üzüm kabuğundaki resveratrol ise C ve E vitamininden bile güçlü antioksidandır ve kansere karşı koruyucudur.

Ana sayfaya dön
Canlı