Brezilya arama ekiplerinin, üzerinde Air France'ın mavi beyaz çizgilerinin bulunduğu büyük bir kuyruk parçasını buldukları bildirilirken, uçaktan kopan 2 koltuğun da denizde belirlendiği belirtildi.

İlişkili Haberler


Arama ekiplerinin ayrıca, denizden yolculara ait yüzlerce kişisel eşyayı da topladıkları kaydedildi.

Bulunan tüm uçak parçaları ve eşyaların su üstünde oldukları, Brezilya ekiplerinin elinde deniz dibinden eşya çıkarma olanak ve donanımı olmadığı bildirildi.

Bu arada Brezilya ordusu, şimdiye dek bulunan ceset sayısının 16 olduğunu açıkladı.

Öte yandan ABD donanmasının, 6 bin 100 metre derinlikteki uyarı sinyallerini belirleyebilecek 2 cihazı, cihazları kullanacak bir ekiple birlikte Brezilya'ya gönderdiği açıklandı.

Cihazların arama gemilerine nakledileceği ve kara kutudan gelecek sinyalleri yakalayabileceği belirtildi.

Kara kutular kazadan sonra en az 30 gün sinyal göndermek üzere programlanıyorlar.

Bir haftadır Atlantik Okyanusu'nda Air France uçağının enkazını arayan ekipler, ilk cesetleri cumartesi günü akşam saatlerinde buldu. Ardından bölgede yeni cesetlere ulaşıldı.

Brezilya medyasında yer alana haberlere göre, adada cesetler için soğutma sistemi bulunan bir araç beklerken, güvenlik görevlileri de kimlik belirleme çalışmaları için cesetlerden DNA örnekleri aldı.

Brezilya'nın 1.100 kilometre kuzeydoğusundaki enkaz arama çalışmaları Brezilya'dan 5 gemi ve 12 uçak, Fransa'dan ise bir gemi ve 2 uçak katılıyor.

Fransa'nın uçağın karakutusunu bulmak amacıyla gönderdiği nükleer denizaltının ise bölgeye Çarşamba günü ulaşması bekleniyor.

ABD ise, uçağın kara kutularının bulunması için iki adet yüksek teknolojili yer belirleyici gönderdi.

Kaza bölgesindeki Fransız gemilerine ulaştırılmak üzere Brezilya'ya gönderilecek yer belirleyicileri, kara kutuları 6 bin 100 metre derinliğe kadar tespit edebilecek. ABD donanmasına ait yer belirleyicilerin çapı 1.8 metre.

Atlantik Okyanusu'ndaki arama çalışmaları Brezilya, soruşturma ise Fransa'nın sorumluluğunda yürütülüyor.

24 HATA MESAJI GÖNDERMİŞTİ
Uçağın düşme nedeni halen bilinmiyor. Tartışmalar, Airbus A-330'larda hız detektörlerindeki hata üzerinde yoğunlaşıyor.

Fransız yetkililer, uçağın düşüşten önce 24 hata mesajı verdiği açıkladı. Ayrıca otomotik pilotun da devredışı kaldığı belirtildi.

Otomatik pilotun, pilotlar tarafından mı kapatıldığı yoksa çelişkili hız okuma bilgileri aldığından dolayı mı durduğu henüz netleşmedi.

Uçağın hız göstergelerinin doğru çalışmamasının düşme nedeni olabileceği yönündeki haberlerle ilgili Air France yetkilileri yorumda bulunmazken, Fransa Uçak Kazaları Ajansı (BEA) 'pitot tüpleri'' olarak da bilinen hız göstergelerinin kazaya neden olabileceğini söylemek için henüz erken olduğunu bildirdi.

TÜRK SANATÇI DA UÇAKTAYDI
Fransız Havayolları'na ait yolcu uçağı, hafta başında Brezilya'nın Rio kentinden Fransa'nın başkenti Paris'e giderken radardan kaybolmuştu.

216 yolcu ve 12 mürettebat taşıyan uçakta, arp sanatçısı Fatma Ceren Necipoğlu da bulunuyordu.