CDC: Aşılarla kalp iltihabı arasında ilişki olabilir

ABD'de yeni tip corona virüs (Covid-19) aşısı yaptıran 30 yaş ve altı yetişkinlerde kalp iltihaplanmasına rastlandığı açıklandı.

Reuters - Anadolu Ajansı 23.06.2021 - 22:30 | Son Güncelleme : 24.06.2021 - 04:37

CDC: Aşılarla kalp iltihabı arasında ilişki olabilir

Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi (CDC), çoğunlukla ikinci doz Covid-19 aşısını yaptırdıktan sonra 30 yaş ve altı yetişkinlerde görülen kalp iltihabı rahatsızlığı ile aşı arasında "muhtemel bir ilişki" olabileceği yönünde bilgilendirmede bulundu.

Bilgilendirmede, çoğunlukla Pfizer-BioNTech veya Moderna'nın aşılarından birini yaptıran 30 yaş ve altı grupta bin 200'den fazla kalp kası ve kalp zarı iltihaplanması görüldüğüne değinildi.

Çalışmaya başkanlık eden Dr. Grace Lee, "Görülen kalp kası iltihabı vakalarının aşıyı takiben ortaya çıktığı belirgindi ve sıklıkla ikinci dozdan sonraki hafta içinde genel olarak göğüs ağrısı şeklinde kendisini belli etti" ifadesini kullandı.

Lee, CDC yetkililerinin, potansiyel risklerin nasıl yönetileceğini ve uzun vadeli bir sorun olup olmadığını tam olarak anlamak için daha fazla veri toplamaya çalıştıklarını söyledi.

DRAKULA'NIN DİŞLERİ YERİNE COVID-19 AŞISI

Sayfa Yükleniyor...