Karakutuyu bulma umudumuz az

Atlantik Okyanusu'nda 5 kilometrelik alana yayılan enkazı kaldırma çalışmaları sürüyor. Uçağa ait yeni enkaz parçaları da bulundu, ancak yetkililer karakutunun bulunabileceğine inanmıyor.

Karakutuyu bulma umudumuz az

Brezilya Savunma Bakanı Nelson Jobim, Brezilya ordusuna ait askeri uçakların, kaybolan Fransa Hava Yolları Air France'a ait uçağın enkazını, Atlantik Okyanusu'nda 5 kilometrelik bir alana yayılmış durumda bulduklarını ve enkazın kayıp uçağın enkazı olduğuna dair kuşku olmadığını açıkladı.


Brezilya Hava Kuvvetleri'nin yaptığı açıklamada enkaza ait yeni parçalar da bulunduğu belirtildi. Fransız ve Brezilya hava kuvvetleri ve donanması bölgeye doğru hareket etti.

Brezilya donanması ise uçağın enkazını çıkarmaya hazırlanıyor. Brezilya donanmasına bağlı dört gemiyle bir tanker uçağı, enkazının bulunduğu bölgeye gitti.

Ancak enkaz çıkarma çalışması zorlu olacak. Zira brezilya donanma yetkilileri, bölgedeki kötü hava koşullarının çalışmaları aksatabileceğini söylüyor.

Dalgıçların çıkaracağı enkaz, incelenmek üzere helikopterlerle yakınlardaki bir askeri üsse götürülecek. Dalgıçların diğer bir görevi de, uçağın düşüş nedenini belirlenmesine yardımcı olacak kara kutu ve ses kayıtlarını bulmak olacak.

Brezilya'da, Air France'a ait uçaktaki 228 kişi için 3 gün yas ilan edildi. Uçakta, aralarında Fatma Ceren Necipoğlu'nun da bulunduğu,, 73'ü Fransız, 58'i Brezilyalı 30'dan fazla ülkeden toplam 216 yolcu bulunuyordu.

Brezilya Savunma Bakanı Nelson Jobim ise, Rio de Janeiro'da düzenlediği basın toplantısında, Brezilya'ya bağlı Fernando de Noronha takımadalarının kilometrelerce açıklarında bulunan enkazın 'uçağın bu bölgede düştüğünü doğruladığını' bildirdi.

Karakutuyu bulma umudumuz az - 1 Enkaza, Fernando de Noronha adasının 650 kilometre açıklarına rastlandı.

Enkazda, uçakta bulunan 228 kişiye dair bir işaret görülmediğini belirten Jobim, parçaların çoğununun batması nedeniyle uçağın karakutusunun bulunmasının da zor göründüğünü kaydetti.

Uçağın düşüş nedeninin araştırıldığı, ancak irtibat kesilmeden önce uçaktan 'kabin basıncının düştüğü ve elektrik sisteminin bozulduğuna' dair otomatik bir mesaj gönderildiği belirtildi. Olayın terör saldırısı olduğuna dair bir işaret olmadığı, ancak tüm olasılıkların değerlendirildiği ifade edildi.

Uçaktaki 228 kişinin tamamının öldüğü sanılıyor. Bu tahminin resmen doğrulanması durumunda kaza, 2001 yılından bu yana yaşanan en ölümlü uçak kazası olacak.

Fransız ordusu da, Atlantik Okyanusu'nda 5 kilometrekarelik bir alana yayılmış durumda bulunan enkazın, Rio de Janeiro'dan Paris'e giderken kaybolan Fransız havayolu şirketi Air France uçağına ait olduğunu doğruladı.

KARAKUTUYU BULMAK KONUSUNDA İYİMSER DEĞİLİZ
Fransız ordusunun sözcüsü Christophe Prazuck da, Brezilya uçakları tarafından fark edilen enkazın Fransız askeri uçakları tarafından incelendiğini ve enkazın, "kayıp uçağa uygun olduğu" kararına vardıklarını söyledi.

Prazuck, artık enkaz parçalarını toplamak için "bir donanma operasyonunun" düzenlenmesinin zamanı olduğunu ve daha sonra bir denizaltının, uçağın karakutularını bulmaya çalışacağını kaydetti.

Kazayı soruşturma kurumunun başkanı Paul Louis Arslanian ise, düzenlediği basın toplantısında, Pazar günü Brezilya'nın Rio de Janeiro kentinden Paris'e hareket etmeden önce uçakta bir problem olduğunu gösterir unsura rastlanmadığını belirtti.

Uçağın bakım ve diğer kayıtları üzerinde çalışıldığını bildiren Arslanian, Fransız araştırmacıların uçağın kara kutularının bulunacağı konusunda iyimser olmadığını kaydetti.

KALKTIKTAN 3 BUÇUK SAAT SONRA...
Air France’a ait 447 sefer sayılı Airbus 330-200 tipi yolcu uçağı, Paris'e gitmek üzere dün Rio de Janeiro'dan havalandıktan üç buçuk saat sonra Atlantik Okyanusu üzerinde radardan kaybolmuştu.

Karakutuyu bulma umudumuz az - 2

Brezilya Savunma Bakanı Jobim'in son açıklamaları öncesi, ülkenin Hava Kuvvetleri Sözcüsü Jorge Amaral da, Fernando de Noronha adasının 650 kilometre kuzeyinde bulunan enkazda bir uçak koltuğu, bir cankurtaran ceketi, metal parçalar ve yakıt kalıntıları tespit edildiğini söylemişti. Amaral, uçağın Atlantik Okyanusu üzerindeki güzergahında, 50 kilometreye yakın bir arayla tespit edilen iki ayrı enkaz parçalarında herhangi bir yaşam belirtisi tespit edilemediğini de belirtmişti.

Amaral, enkazın bulunduğu yerin, uçaktan son sinyalin alındığı noktanın sağ tarafında olduğunu belirterek, uçağın belki de geri dönerek Fernando de Noronha adasına inmeye çalıştığını, fakat bunun sadece kendi varsayımı olduğunu ifade etmişti.

Sayfa Yükleniyor...