Lefkoşa Havaalanı 35 yıl sonra açıldı

Kıbrıs’ta 1974’ten beri ulaşıma kapalı tutulan Lefkoşa Uluslararası Havalimanı, Dünya Barış Günü öncesinde ilk kez medyaya gösterildi.

Lefkoşa Havaalanı 35 yıl sonra açıldı

1968’de bölgenin en görkemli havaalanları arasında yer alan Lefkoşa Uluslararası Havaalanı aradan geçen 35 yılda harabeye döndü. Barış Harekatı sonrasında ara bölgede kalan ve kullanıma kapanan havalimanı, şimdilerde güvercinlerin barınağı haline geldi.


1974’ten beri hiçkimsenin giremediği Lefkoşa uluslararası havalimanı, Barış Günü öncesinde Kıbrıs’taki çözümsüzlüğün sonuçlarının kamuoyuna hatırlatılması amacıyla medyaya açıldı.

Birleşmiş Milletler Barış Gücü denetimindeki Yeşil Hat’ta yer alan havalimanı bilim kurgu filmlerinin setlerini andırıyor. Bir zamanlar günde onlarca uçağın inip kalktığı pistteki yarıklardan bitkiler yükseliyor.

ENKAZ HALİNDE UÇAK
Yunan cuntasının 15 Temmuz 1974’te Makarios’a karşı düzenlediği darbede ve ardından yapılan Türk Barış harekatında çok şiddetli çatışmalara sahne olan havalimanında harabeye dönmüş terminal binasıyla, motorları sökülmüş enkaz halinde bir uçak bulunuyor. Kıbrıs Havayolları'na ait bu uçağın çevresi güvenlik için dikenli tellerle çevrilmiş zira içine girildiğinde çökecekmiş gibi duruyor.

Türk ve Rum gazetecilerin şaşkınlık içinde görüntülediği havaalanında bir zamanlar binlerce yolcuya hizmet veren terminal binasından geriye yerdeki cam kırıkları, eski koltuklar, bir kaç pasaport kontrol noktasıyla ofisler kalmış.

Türk ve Rum liderler ise müzakerelerini terkedilmiş havalimanı yakınlarında sürdürüyor. KKTC Cumhurbaşkanı Derviş Eroğlu müzakerelere giderken havalimanından geçiyor. Müzakerelerin yapıldığı bölge de adını terkedilmiş bu havalimanından alıyor. Birleşmiş Milletler Barış Gücü’nün merkez karargahı da aynı bölgede bulunuyor.

YENİDEN HİZMETE GİREBİLİR Mİ?
Birleşmiş Milletler’in müzakerelerin sürdüğü bir dönemde Lefkoşa Uluslararası Havalimanı’nı ilk kez medyaya göstermesi, bu havaalanının olası bir güven artırıcı önlemler paketi içinde yeniden yer alabileceğini düşündürüyor. 1992 yılında dönemin Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Butros Gali’nin sunduğu öneriler arasında, Lefkoşa Uluslararası Havalimanı’nın iki tarafın da kullanımına açılması öngörülmüştü. Denktaş ve Klerides öneriler üzerinde uzlaşamamıştı.

Aradan geçen uzun yıllar Lefkoşa havalimanına büyük zarar verdi ve terkedilmiş meydanın bugün yeniden hizmete girebilmesi için artık milyonlarca dolar gerekiyor.

Sayfa Yükleniyor...