Murdoch'tan 'çıplak Harry' savunması

Avustralyalı medya patronu Rupert Murdoch, sahibi olduğu Sun gazetesinin İngiltere kraliyet tahtının üçüncü sıradaki varisi Prens Harry'nin çıplak fotoğraflarını basmasına destek verdi.

Haberler 27.08.2012 - 15:22

Murdoch'tan 'çıplak Harry' savunması

İngiliz The Sun gazetesinin sahibi Rupert Murdoch, Twitter'daki hesabından konuya ilişkin açıklama yaptı. Murdoch, "Basma kararı editöründü ve bunu destekliyorum" diye yazdı. 81 yaşındaki Murdoch'ın sahibi olduğu News International şirketi, İngiltere'deki Sun ve Times gazetelerinin sahibi.

İngiltere Kültür Bakanı Jeremy Hunt ise, fotoğrafların "kamuoyunun ilgisi dahilinde olduğu için" basılması gerektiği görüşüne katılmadığını ancak, siyasetçilerin gazete editörlerine karışamayacağını ve İngiltere'de basının özgür olduğunu söyledi.

Fotoğrafların, Prens Harry'nin saygınlığına zarar verip vermediği İngiltere'de tartışılmaya devam edilirken, yapılan bir kamuoyu araştırması Sun gazetesinin fotoğrafları basmaması gerektiğini ortaya koydu.

YÜZDE 65 KARŞI
YouGov adlı araştırma şirketinin anketine katılan 2 bine yakın kişinin yüzde 61'i, "Sun gazetesi, Prens Harry'nin fotoğraflarını basmakta haklı mıydı?" sorusuna, "Hayır haksızdı" yanıtını verirken, yüzde 25 "Evet haklıydı" dedi.

Aynı araştırmaya göre yüzde 68, Prens Harry'nin davranışının "kabul edilebilir" olduğunu, yüzde 22 ise "kabul edilemez" olduğunu söyledi.

İngiltere'nin en yüksek tirajlı tabloid gazetesi The Sun geçtiğimiz hafta, Prens Harry'nin Las Vegas'ta tatildeyken çekilen çıplak fotoğraflarını bazı internet sitelerinde yayınlanmasının ardından basmaya karar vermişti. Gazete fotoğrafları geçtiğimiz cuma günkü sayısında manşetinden yer vermiş ve "İşte tahtın varisi" başlığını atmıştı.

Sayfa Yükleniyor...