"Sakıncalı yayın yaptığı" gerekçesiyle RTÜK tarafından 3 kere yayınları durdurulan Özgür Radyo, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nde 2004 yılında açtığı ifade özgürlüğü davasını da kazandı.

Dava, Özgür Radyo'nun, ifade özgürlüğü konusunda, son 3 yılda Strasbourg Mahkemesi'nde kazandığı 3. dava.

Davacı radyo, bundan önce de 2006 ve 2007 yıllarında 2 dava kazanmıştı.

Bugünkü davada da olduğu gibi, tüm bu davaların ortak yanı, Özgür Radyo'ya RTÜK tarafından getirilen yayın durdurma kararları.

Özgür Radyo, yayın durdurmanın Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin ifade özgürlüğüyle ilgili maddesine aykırı olduğunu savunarak AİHM'ye başvurmuştu.

Türk hükümeti, bu davada, önceki davalarda da olduğu gibi, RTÜK'ün yayın durdurma kararını savundu. Yayın durdurma kararını "demokratik bir toplumda gerekli bir uygulama" olarak tanımlayan Türk hükümeti, amacın da kamu düzenini korumak olduğu şeklinde savunma yaptı.

Ancak AİHM, daha önceki Özgür Radyo kararlarında olduğu gibi, bu davada da Ankara'nın tezlerini kabul etmedi.

Mahkemenin gerekçeli kararında, gazetecilere, "şu ya da bu yayını görmezden gelin" demenin düşünce özgürlüğüyle bağdaşmayacağı, Özgür Radyo'nun yayınlarının durdurulmasına gerekçe gösterilen Evrensel gazetesi haberinin de şiddet veya silahlı direniş çağrısı içermediği belirtildi.

Kararda, radyoya verilen cezanın orantısız olduğuna da hükmediliyor.

Karar gereği, Ankara Özgür Radyo'ya 4 bin Euro manevi tazminat, 3 bin 500 Euro da mahkeme masrafı ödeyecek.

Ankara, diğer 2 davada da radyoya toplam 27 bin Euro ödemekle cezalandırılmıştı.