Büyükbaş hayvan ve et üretiminde Avrupa lideri olan Fransa, Türk et pazarını kendisine öncelikli hedef seçti. Fransa Tarım ve Hayvancılık Bakanı Bruno Le Maire, büyükbaş hayvan eti sektöründe Türkiye'yi yeni bir pazar olarak gördüklerini bildirdi.

Le Maire, konu hakkında Ulusal Meclis'te kendisine yöneltilen bir soruya verdiği yanıtta, Türk pazarı dışında canlı hayvan ihracatı için Kazakistan ve Ukrayna pazarlarının da ihracata açıldığını hatırlattı. Fransız etinin tanıtımı için hükümetinin 5 milyon Euro harcama kararı aldığını belirten Le Maire, Fransız hayvancılık sektörünün modernleşmesi için devletin sadece bu yıl 27 milyon Euro yatırım yapacağını da duyurdu.

Fransız Senatosu tarafından büyükbaş hayvancılık sektörü konusunda hazırlanan bir raporda ise Türkiye'nin et ihracatında "cazip bir pazar haline geldiği" not edildi.

TÜRKİYE ÜÇÜNCÜ BÜYÜK PAZAR
Fransa ile Türkiye arasındaki ticaret hacmi 2010 yılında 11 milyar 700 milyon Euro'luk rekor seviyeye ulaştı. Ancak tarım-gıkuzeyindeki dağlık bida sektörü bu ticarette çok az bir paya sahip. Türk pazarı Fransa için dünya genelindeki 11'inci, AB dışında ise ABD ve Çin'den sonra 3'üncü pazar konumunda. Fransız Dış Ticaret Bakanlığı verilerine göre, Türkiye Fransa için Japonya, Brezilya ve Hindistan'dan daha önemli bir pazar. Fransa ise 2010 verilerine göre Türkiye'nin ihracatındaki en önemli 4'üncü ülke konumuna sahip.