'4+4+4'te ortaokul sınırlaması'

Daha önce ilköğretim kapsamına alınan ortaokullar 4+4+4 sistemi ile geri geliyor. Ancak 1997'de ortaokulları kapatılan daha önce yabancı ve özel statülü okullar bu haklarını geri alamayacak.

'4+4+4'te ortaokul sınırlaması'

Zorunlu eğitimi kesintili 12 yıla çıkaran kanunun ayrıntıları gün yüzüne çıkmaya başladı. Kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen düzenlemeye en ayrıntılı bilgi dün Milli Bakanlığı'nın internet sitesinden yayınlanan soru-yanıtlar oldu.

Ancak bu soru-yanıtlarda bile aydınlatılması gereken bazı noktalar var. NTV canlı yayınının konuğu olan Eğitim Reformu Girişimi Koordinatörü Batuhan Aydagül, 4+4+4'le ilgili son ayrıntıları değerlendirdi.

Aydagül bugün basında yer alan 'İstanbul Erkek, Galatasaray gibi okulların ortaokulu olmayacak' görüşünün de altını çizdi ve 1997'deki yasal değişikliği hatırlattı: Bu 1997'deki yasaya tepki olarak geldiği için bu değişiklikler 97 sürecinde kapanmıştı bu yabancı okulların ve özel okulların şeyleri o açılma beklentisi vardı. Fakat bakanlık onu çok açık ve net ortaya koydu ki ne yabancı liseler ortaokul açabilecekler ne de Anadolu liseleri ortaokullarını açmayacaklar uygulama orada aynen devam edecek."

Aydagül, Oğuz Haksever'in "1. sınıftan itibaren ahlak eğitimi, değer eğitimi, karakter eğitimi bütün bunları din eğitimi kapsamında mı algılamak lazım yoksa öyle değil mi?" sorusuna "Bu çok yeni bir haber. Resmi ağızdan bugün itibariyle gündeme düştü. Çok detayına hakim olmadığımız için derinlemesine bir görüş vermek istemiyorum şu anda. Burada biraz bakanlığın bu yeni konuları gündeme getirmeyle ilgili sürekli gündeme hiç tartışılmadan bunları getirmesinin çok sakıncaları var. Hakikatten yaşı düşürdük 5 buçuk yaşındaki çocukların hangi karakter eğitiminden hangi değer eğitiminden bahsediyoruz. Belli bir görüş ve ideolojiye sahip sivil toplum kuruluşlarının bakanlığa verdiği önerilerden kaynaklanıyor bu. Halbuki toplumun diğer tarafında bu konuda uzman akademisyenler sivil toplum kuruluşları kişiler var" yanıtını verdi.

Aydagül, Sabancı Üniversitesi tarafından kurulan Eğitim Reformu Girişimi'nin hazırladığı izleme raporuyla ilgili ise şöyle konuştu:

"Her yıl yayınladığımız eğitim izleme raporunu yıla özel olarak 4+4+4’e ayırdık. Zaten geçen seneden bizim raporun geneline ait ilk mesajımızı Türkiye'de eğitimin bütüncül bir şekilde yaklaşan bir eğitim stratejisi yok. Bu stratejinin yokluğu eğitimde çok farklı uygulama ve politikaların ansızın gündeme gelmesi ve uygulamaya geçmesine yol açıyor. Biz bunu söyledikten sonra iki kötü örnek daha oldu. Birincisi hiç ortada yokken Fatih’le bu tabletlerin gündeme gelmesi ikincisi de 4+4+4’tü. Türkiye'nin gündeminde olmayan hazırlıkları yapılmamış tartışılmamış bir yasaydı. Onun sonuçlarını risklerini görmeye başlıyoruz. Okul öncesi eğitime baktığımızda geçen sene boyunca bir yavaşlama var."

Batuhan Aydagül, bu değişimi hayata geçirecek müfredatla ilgili ise "Müfredat hazır diyorlar ama bu kadar çabuk sürede sınıfta uygulandığı zaman çocukların tüm ihtiyaçlarına cevap verecek bir müfredat geliştirmişlerdir umarım. Ben kurula güveniyorum ve ellerinden gelen en iyi şekilde öğretim programlarını bu yıl özellikle 1.sınıfa başlayacak çocuklar için hazırlayacaklarını umuyorum" yorumunu yaptı.

Aydagül, fiziki koşullar konusunda ise endişeli olduklarını dile getirdi: "Tüm okullarda aslında kanunun getirilişinde gerekçe olarak sunduğu çocukların aynı ortamda benzer fiziksel ortamlarda bulunması sorunu tam olarak çözülemiyor. Bazı yerlerde sabah ortaokul öğleden sonra ilkokul öğrencileri olacak. Peki o okulların sıraları öğleden sonra 5 buçuk yaşındaki çocukların oturabileceği gibi değişecek mi, hatta ilk yıllarda belki sınıfın ortamını değiştirmek gerekiyor. Bu fiziksel ihtiyaçlar çok zaman alacak yatırımlar."

Sayfa Yükleniyor...