Etkili eğitim için 10 ilke

Çok eski dönemlerden itibaren eğitim sistemlerini tartışıyoruz. Okulları daha etkili hale getirmeyi ve öğretmeyi verimli kılmak istiyoruz. Eğitimci ve insan davranışları araştırmacısı Alfie Kohn, öğrencilerin hak ettiği okulu ortaya çıkarmak için özel politikalar ve uygulamalara ihtiyaç olmayabileceğini savunuyor. Kohn’a göre üzerinde hemfikir olunan birkaç temel ilke üzerinden politika geliştirmek yeterli olabilir.

Etkili eğitim için 10 ilke

İşte Kohn’a göre etkileyici eğitim için gerekli 10 ilke:

 

  1. ; gerçek bilgiler, beceriler veya ayrıştırılmış disiplinler üzerine değil problemler, projeler ve öğrencilerin soruları üzerinden organize edilmelidir.
  2. Düşünme dağınık bir süreçtir, derin düşünme ise çok daha dağınık bir süreçtir. Bu nedenle çok spesifik ve kurallı çıktı beklentisinden kaçınmak iyi olur.
  3. Öğrenciler verilen göreve ilgisiz oldukları zaman sorun öğrencilerde değil verilen görevde olabilir.
  4. Okullarda öne çıkan sınıflarda öğretmenler konuşmaktan daha çok dinlemektedirler. “En iyi öğretmenlerin dillerinde bolca diş izi vardır.”
  5. Çocuklar, yönergeleri izleyerek değil kararlar vererek kendi yararlarına olacak kararlar vermeyi öğrenirler.
  6. Programla, pedagojiyle, sınıfla ilgili çatışmaları nasıl çözeceğimizden emin olmadığımızda en uygun tepki çocuklara sormaktır.
  7. Çocukların davranışlarına, ihtiyaçlarına, motivasyonlarına, eylemlerinin altında yatan gerekçelere daha çok odaklandığımızda çocukların “kaybolmasının” önüne geçmiş oluruz.
  8. Öğrenciler yaptıkları şeyler için ödüllendirilir veya övülürlerse ödül almak için yapmaları gereken “şeylere” ilgilerini kaybederler.
  9. Öğrenciler okuldaki olumlu yanlarına odaklanmaya yönlendirilirlerse okulda ne yapmakta olduklarına odaklanmaya daha az eğilimli olurlar.
  10. Bütün öğrenmeler bilimsel olarak değerlendirilebilir. Fakat öğrenmenin en önemli olanlarını ölçmek çok zordur. Eğer bu öğrenmeleri sayılara indirgemeye çalışırsak öğrenmenin kalitesi azalacaktır.

Sayfa Yükleniyor...