Öğrenmeyi sevmeyen çocuklar

Eğitimciler yeni bir tehlikeye dikkat çekti. Çocukların başarılı olması için uğraşan aileler ve öğretmenler, onların öğrenmeye karşı olan sevgisini yok edebiliyor.

Öğrenmeyi sevmeyen çocuklar

Yapılan bir çalışmaya katılan öğretmenler, öğrencilerin doğal öğrenmesini engellemenin öğrenmeye karşı ilgisizlik yaratabileceğini belirtiyorlar. Notlara odaklanan bir eğitim merakı öldürüyor ve derslere ilgisizliğe neden olabiliyor.

Çalışmaya katılan öğretmenler sınavların önemli olduğunu fakat gelişimin sadece puanlarla ve ödüllerle ölçülemeyeceğini söylüyorlar. Öğrencilerin karakterlerinin gelişmesinin çok önemli olduğunu vurgulayan eğitimciler, bunun yolunun öğrencinin zorluklar karşısında mücadele etmesine izin verilmesi olduğunu vurguluyorlar.

Çalışmaya katılan eğitimcilerden bazılarına göre aileler çocuklarına başarıyı gururla taşımaları gerektiğini ve bunu nasıl yaptıklarını umursamadıklarını öğretiyor. Örneğin yüksek notla gururlanan aileler, çocuklarının o notu almak için gösterdiği çabayı takdir edecek cümleler kullanmıyor.

Ayrıca eğitmenler çocukların risk almasına izin verilmemesinin korku yarattığını belirtiyor. Öğretmenlere göre aileler akademik başarının korunması gerektiğini düşünüyor ve bu tablonun bozulmaması için çocukların risk almasına müsaade etmiyor. Pozisyonlarını korumak isteyen çocuklarda ise başarısızlık korkusu oluşuyor ve denemekten vazgeçiyorlar. Bu da öğrenmeye karşı sevgiyi yok ediyor.

Eğitimciler çocukların en çok bocaladıkları anlarda öğrendiğini vurguluyorlar. Öğrencilerin problem çözerken yaratıcı ve gerçek manada çalışkan olmayı öğrendiğini belirtiyorlar. Ayrıca problemlerle uğraşan çocukların özdenetim, azim ve takım çalışmasını da öğrendiğine dikkat çekiyorlar.

Risk almasına izin verilmeyen çocukların ise yaratıcılıktan uzaklaştıkları, sınıfta sesli düşünmekten kaçındıkları, küçük düşürülecekleri korkusu yaşadıkları belirtiliyor.

Sayfa Yükleniyor...