Okuldan uzaklaştırma cezaları milyarlarca dolara mal oluyor

ABD’de yapılan bir eğitim araştırmasının sonuçlarına göre, uzaklaştırma cezası alan öğrencilerin ülke ekonomisine maliyeti milyarlarca doları buluyor.

Okuldan uzaklaştırma cezaları milyarlarca dolara mal oluyor

Disiplin cezası kapsamında öğrencilere verilen okuldan uzaklaştırmanın ülke ekonomisine tahmin edilemeyecek kadar çok zarar verdiği ortaya çıktı.

ABD’de 2011-2012 yıllarına yönelik yapılan eğitim araştırmasında 3 buçuk milyon öğrencinin okuldan uzaklaştırıldığı ve bir milyon 550 bin öğrencinin de birden fazla uzaklaştırma cezası aldığınu tespit etti.

Okula gidemeyen öğrencilerin zamanla suça yöneldiği tespit edilen araştırmada özellikle lise düzeyinde eğitim görürken ceza alan öğrencilerin topluma geri kazandırılmasının çok daha zor olduğu belirtildi.

Lise düzeyinde eğitim gören 10. ve 11. sınıf öğrencileri üzerinde yapılan çalışmada sadece 10. sınıfta okuldan uzaklaştırılan öğrencilerin ABD ekonomisine 35 milyar dolara mal olduğu sonucuna ulaşıldı.

CEZALARDA TEN RENGİ EŞİTSİZLİĞİ

Öğrencilere verilen uzaklaştırma cezalarının 1970’li yıllardan beri sürekli arttığı ve bu cezaların verildiği öğrencilerin sayısına bakıldığında ciddi bir ten rengi eşitsizliğinin tespit edildiği ifade edildi.

Okuldan uzaklaştırılan çocukların daha sonra okulu bıraktıkları ve onlara verilen sosyal yardımların da bir ekonomik yük oluşturduğunun altı çizildi.

Her okul bırakan öğrencinin 163 bin dolar maddi kayıp anlamına geldiği ve bu miktara 364 bin dolar da sosyal yükümlülüklerin eklendiğinde toplam zararın 35 milyar dolara ulaştığı söylendi.

OKULU BIRAKANLARIN HAYAT STANDARTLARI DÜŞÜYOR

Araştırmada okuldan ayrılan öğrencilerin daha düşük bir hayat standardı sürdüğü ve bunun da önemli ölçüde vergi kaybına neden olduğu belirtildi. Bu öğrencilerin ileride sağlık harcamalarının arttığı ve sosyal yardımlardan daha fazla yararlandığı araştırma raporuna eklendi.

’DE ‘EĞİTİM’ YETERSİZLİĞİ

Araştırmanın sonucunda hazırlanan öneriler kısmında, öğrencilere uzaklaştırma yerine alternatif disiplin uygulamalarının yapılması gerektiği önerildi. Bu uygulamaları geliştirmenin ve hayata geçirmenin oldukça masraflı olacağı ancak kazançlarının da önemli ölçüde fazla olacağına dikkat çekildi.

Öğrencilere ceza veren öğretmenlerin, alternatif yöntemler hakkında bilgi sahibi olmadığı, öğretmenlerin adil, sosyal ve duygusal eğitim metodlarından haberdar olmaması sorunu vurgulandı.

Sayfa Yükleniyor...