TEOG mazeret sınavlarında ilk gün oturumu yapıldı

TEOG sistemi kapsamındaki birinci dönem ortak sınavına katılamayan öğrenciler, mazeret sınavlarının ilk gününde Türkçe, matematik, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinin sınavlarına girdi.

TEOG mazeret sınavlarında ilk gün oturumu yapıldı

TEOG kapsamında, birinci dönem sınavları 23-24 Kasım'da gerçekleştirilmişti. Merkezi ortak sınavlarına mazeretlerinden dolayı giremeyen öğrenciler, bugün saat 08.30'dan itibaren sınav salonlarına alındı.

Sınav yurt içinde 183, yurt dışında bir merkezde gerçekleştiriliyor. Mazeretlerini, süresi içerisinde bildirenlerden 4'ü hastanede, 39'u evde, engelinden dolayı 141 öğrenci tek kişilik salonlarda sınava alındı.

Türkçe dersinden 5 bin 408, matematikten 4 bin 189, din kültürü ve ahlak bilgisinden 4 bin 143, fen bilimlerinden 4 bin 80, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinden 4 bin 277, yabancı dilden 3 bin 900 öğrenci mazeret sınavına girmek için başvurdu.

İlk gün oturumuna Türkçe sınavıyla saat 09.00'da başlayan öğrenciler, 10.10'da Matematik, 11.20'de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sınavına girdi. Sınavlar saat 12.00'de tamamlandı.

Birinci dönem mazeret sınavları, yarın yapılacak Fen Bilimleri, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ile Yabancı Dil dersleri sınavlarıyla tamamlanacak.

2015-2016'DA TEOG'DA ÇIKAN SORU VE CEVAPLAR İÇİN TIKLAYINIZ

HER DERS İÇİN 20 SORU SORULACAK, YANLIŞ DOĞRUYU GÖTÜRMEYECEK

Ortak sınavlarda her ders için çoktan seçmeli 20 soru soruldu, değerlendirmede yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecek. Ortak sınavlarda A, B, C ve D kitapçığı olmak üzere dört tür kitapçık verilecek, sınav süresi her ders için 40 dakika olacaktır.

Ortak sınavlara katılamayan ve yedek salonda sınava giren öğrencilerin bilgileri her ders içinayrı ayrı olmak üzere okul müdürlüğü tarafından sınav günü bitiminde e-Okul Sistemi’ne işlenecektir.

Geçerli mazereti olmadan ortak sınav/sınavlara katılmayan öğrencilerin, o derse ait sınavpuanı 0 (sıfır) olarak değerlendirilecek, e-Okul Sistemi’nde ortak sınav sonuç hanesinde (G)olarak gösterilecek ve ortalamaya dâhil edilecektir. Veli, öğrencisinin ortak sınava katılamama sebebini, sınavın tamamlandığı tarihten itibaren en geç 5 (beş) iş günü içinde okul yönetimineyazılı olarak bildirecektir.

TEOG PUANI HESAPLAMA

Yılsonu Başarı Puanı

Yılsonu başarı puanı, not ile değerlendirilen tüm derslerin ağırlıklı yılsonu puanlarının o dersin haftalık ders saati sayısı ile çarpımının o sınıfa ait haftalık ders saatleri toplamına bölümünden elde edilen puanı ifade eder. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılır.

Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı

Ortak Sınavlar kapsamında, sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayıları ile çarpılır. Çarpımların toplamından elde edilen değerin derslerin ağırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı hesaplanır. Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılır.

Yerleştirmeye Esas Puanın Hesaplanması

Öğrencilerin 6, 7 ve 8 inci sınıf yılsonu başarı puanları ile 8 inci sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanır. Elde edilen toplam ikiye bölünerek yerleştirmeye esas puan elde edilir. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılır.

TEOG'DA BAŞARININ SIRRI SİSTEMLİ ÇALIŞMAK

Öğrencilerini düzenli TEOG dersleriyle sınava hazırlayan Doğa Okulları, 1. Dönem TEOG öncesinde kalan süreyi en verimli şekilde değerlendirmek amacıyla ek etütler, sınavlar, ölçme ve değerlendirmeler yapıyor. Kişiye özel eğitimle rehber öğretmenler ve koçları tarafından takip edilen öğrenciler, hafta sonu kursu dahil 6 gün sınava hazırlanıyor.

Doğa Okulları Üst Yöneticisi Devrim Karaaslanlı, TEOG'da önceki yıllarda çıkan soruları analiz ettiklerini belirterek, 1. Kademe TEOG'da kasım sonuna kadar olan müfredattan, 2. Kademe TEOG'da ise sene başından nisana kadar olan müfredattan sorular çıktığını hatırlattı. Karaaslanlı sınavda başarılı olmak için sistemli çalışmanın yeterli olduğunu vurguladı.

TEOG sürecinde ailenin öğrenciye yaklaşımının da önemli olduğuna değinen Devrim Karaaslanlı, anne babaların çocuklarına sürekli "ders çalış" uyarısında bulunmaktan ve başka öğrencilerle kıyaslamaktan kaçınması gerektiğine dikkat çekti. Karaaslanlı, başarısı yükseldikçe ailenin öğrenciyi takdir etmesinin, her zaman öğrencinin yanında olduğunu hissettirmesinin sınav başarısına pozitif etki yaptığını, öğrencinin motivasyonunu arttırdığını kaydetti.

Sayfa Yükleniyor...