Çocuklarının iyi eğitim alması veliler için vazgeçilmez bir gereklilik. Bu nedenle okulları ve öğretmenlerini oldukça iyi araştırıyorlar. Bu araştırmalara en çok etki eden etken öğretmenlerin, çocukları iyi tanıması.

Yapılan bir araştırmaya göre veliler, çocuklarını daha iyi yapmak adına kendi çabalarının yanında öğretmenlerden gelen önerileri beklediklerini belirtiyor. Çocukların gelişimi için öğretmenler adım attığında veliler bundan memnun olduklarını ve o öğretmeni sevdiklerini söylüyorlar.

Veliler, öğretmenlerin enerjilerini sınıfı düzenlemeye, yeni materyaller bulmaya, teknoloji öğrenmeye harcamalarına saygı duyuyorlar ancak öğretmeni sevmek çocuğu tanımakla başlıyor. Öğrencinin akademik becerilerini, alerjilerini, ruh hallerini, alışkanlıklarını bilen öğretmenler daha çok seviliyorlar. Veliler bunu fark yaratmak olarak görüyorlar.

Araştırma sonucuna göre veliler, çocuklarla birebir ilgilenen, onlara kendilerini özel hissettiren, çocukların aktiviteleriyle ilgilenen ve bunu destekleyen öğretmenleri seviyor, çocuklarını onlara emanet etmek istiyor. Böylece çocuklarının daha başarılı olacağını düşünüyorlar.