Yüksek öğrenme kapasitesi ve özgüven sağlıyor

"Abaküs Mental Aritmetik Eğitimiyle", 4-11 yaş arasındaki çocukların, saniyeler içerisinde pek çok işlemin bir arada bulunduğu matematik sorusunu zihinlerinden çözebildiği öne sürülüyor.

Programı Türkiye'ye getiren emekli akademisyen Halit Şen, programın daha güçlü bir hafıza sağlarken, dikkat dağınıklığı sorunu yaşayan çocukların konsantrasyonunu artırdığını belirtti.

Şen, Alzheimer, demans gibi hastalıkların oluşmasını önlemeye de yardımcı olan programın, ayrıca çocuklara yüksek öğrenme kapasitesi ve özgüven kazandırdığını söyledi.

Beynin kapasitesini artırmak ve zihnin canlı tutulması için zihinsel egzersizlerin kritik öneme sahip olduğunu vurgulayan Şen, programın da zihni egzersizlerle canlı tuttuğunu söyledi.

SİSTEM NASIL İŞLİYOR?
Programın, çocuklarda yetişkinlerden daha da yüksek olan potansiyeli işleyerek, bellek gücünü, dikkat ve odaklanma becerilerini geliştirdiğini dile getiren Şen'in verdiği bilgiye göre, üzerinde işlem yapılabilen 5 boncuk dizilimli abaküsle matematik problemleri çözebiliyor.

Dikdörtgen yapıdaki ve bir kirişle enlemesine bölünen abaküsün üst boncukları sağdan sola 5, 50 ve 500 şeklinde ilerliyor, altta ve 4'er boncuğun sıralandığı bölümde ise 1, 10, 100 ve katları şeklinde belirleniyor. Kirişe yaklaştırılan sayılarla matematik problemi çözen çocuklar, bir süre sonra abaküsü zihinlerinde canlandırarak işlem yapabiliyor ve kirişe yakınlaştırılan boncuk sayısına göre çocuklar abaküste hangi rakamı yazdıklarını okuyabiliyor.

Programda, çocukların ilk olarak abaküsün sistematiğini tanıyarak eğitime başladıklarını anlatan Şen, bir süre sonra çocukların abaküsün imajını zihinlerine yerleştirdiklerini ve abaküsteki boncuk hareketlerini hayal ederek zihinden işlem yapma becerisi kazandıklarını belirtti. Şen, ''Sonuç olarak, beyin kapasitesi artan, ve olağanüstü işlem becerileri geliştiren çocukların özgüvenleri de yükselmektedir'' diye konuştu.

Programla çocukların yeni uyarımlara uyum yeteneği, algılama ve öğrenme güçleri ve zeka kapasitelerinin arttığını, görsel bellekleri, dikkat, odaklanma ile gözlem becerilerinin de geliştiğini kaydeden Şen, dikkat dağınıklığı sorunu olan çocuklarda da sistemin, uzman tarafından yürütülen terapiye destek anlamında olumlu katkılar sağladığını ifade etti.

Şen, ayrıca programın, öğrenme zorluğu çeken engellilerin zihinsel kapasitesinde ne ölçüde bir katkı sağlayabileceğini görmek amacı ile deneysel bazı çalışmaları kısa süre içinde başlatmayı planladıklarını bildirdi.

Sayfa Yükleniyor...